Carterventilatieslang

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

Hoi,

Gisteren reed ik in de stad en het motormanagement lampje sprong aan. Dit is ook al een keertje in december vorig jaar gebeurd, toen was de boel gereset en geen last gehad tot gister.

Vandaag bij de Volvo Dealer geweest om uit te lezen, blijkt dat de slang van de carterventilatie defect is. De slang kost 37,00 ex. btw en een nieuwe inlaatpakking (ivm demonteren inlaatspruitstuk) kost 10,00 ex. btw. Valt opzich mee, totdat de arbeid erbij komt... Totaal zou et 250 euro kosten. Nu heb ik de onderdelen besteld en ga ik het door een kennis erop laten zetten.

Mijn vraag is nu, gaat het lampje daarna vanzelf uit of blijft ie branden totdat de boel opnieuw gereset is??

groetjes, Chris
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Storing zal je hierna toch moeten wissen omdat deze in het geheugen is opgeslagen en de motor nu op een noodloop staat, wat je kan proberen is om als je bezig bent met het spruitstuk de plus en minpool aan elkaar te hangen met een tyrap dit truukje wil soms helpen om te resetten.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Stel je vraag ook op www.volvo850forum.nl Gewoon de carterventillatie vervangen. Als inlaat spruitstuk toch eraf is, neem dan gelijk alles mee, naar verhouding kost het je de kop niet zeker nu de boel al open ligt. Ik bedoel dan het opvang potje en nog wat slangetjes.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

@hadico: Wat houdt die noodloop precies in dan want ik merk geen verschil met normaal. Hij rijdt gewoon zoals altijd, vol vermogen beschikbaar.
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Bij dit soort problemen (valse lucht) schakelt hij meest intern het lambda signaal uit neemt hier dus een vaste waarde voor aan en meld dit door het lampje aan te zetten, bij storingen die hij op deze manier kan omzeilen merk je dan ook weinig in het motorgedrag alleen zal het verbruik (co waarde)veranderen omdat hij niet meer regelt.
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

Het is inmiddels opgelost, gisteren samen met een kennis de boel open gegooid en de slang vervangen. Toevallig heeft hij ook een uitleesapparaat dus de melding is ook gelijk gewist. Hij loopt nu ook gelijk een stuk beter :)

Het hele spulletje heeft wel 4,5 uur geduurt want we snapten eerst even niet hoe alles eraf moest met boutjes en dergelijke. Nu ik het weet zou het in 2,5 uur kunnen denk. Al met al toch een rot klus.

groetjes, Chris
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”