Bij mn 460 uit '95 1.6i zit af fabriek een Vialle LPG installatie in.
Nu merk ik met rijden op LPG dat de auto met het doortrekken klein beetje inhoud. ( trekt niet in 1x strak door ) Op benzine is het probleem niet aanwezig.
Nu ben ik benieuwd of er een procedure is om het LPG systeem te resetten, of dat alleen het verwijderen van de zekering volstaat.
Ander probleem is dat als de auto op LPG stationair draait met airco aan dan is er duidelijk een trilling in de auto, en zodra ik overschakel naar benzine is deze weg.
Iemand advies?
Bougies, inlaat, e.d is allemaal in orde. Km-stand 200.000
460 1.6I Vialle LPG resetten
-
- 3rd Gear member
De min pool eventjes los moet voldoende zijn, maar daarna moet je hem weer opnieuw inleren. Het makkelijkste is om hem gelijk opnieuw in te leren.
- Motor op bedrijftemperatuur. Daarna contact uit.
- Onder de asbak zit een blauw/witte draad verbonden met een zwarte draad. maakt deze los en verbind de blauw/witte draad met de plus.
- Start de motor. Nu knippert de led groen/uit. Na een paar minuten gaat deze continu groen branden.
- Geef gas tot 3000 toeren en druk daarna op de LPG schakelaar. Nu gaat hij weer knipperen. Na 30 seconden gaat hij weer continu groen branden en ben je klaar. Indien de led groen/rood knippert moet je opnieuw beginnen.
- Motor op bedrijftemperatuur. Daarna contact uit.
- Onder de asbak zit een blauw/witte draad verbonden met een zwarte draad. maakt deze los en verbind de blauw/witte draad met de plus.
- Start de motor. Nu knippert de led groen/uit. Na een paar minuten gaat deze continu groen branden.
- Geef gas tot 3000 toeren en druk daarna op de LPG schakelaar. Nu gaat hij weer knipperen. Na 30 seconden gaat hij weer continu groen branden en ben je klaar. Indien de led groen/rood knippert moet je opnieuw beginnen.
-
- 3rd Gear member
Die moeten vanuit de gas computer lopen, kan natuurlijk zijn verschoven o.i.d.
De gascomputer zit achter de asbak. Hiervoor moet je even de middenconsole weghalen. Zoek daar de blauw/witte draad die met een stekkertje vast zit aan de zwarte draad.
De gascomputer zit achter de asbak. Hiervoor moet je even de middenconsole weghalen. Zoek daar de blauw/witte draad die met een stekkertje vast zit aan de zwarte draad.
-
- 2nd Gear member
Erg bedankt voor je uitleg!
Is middels prima gelukt. De problemen lijken te zijn verholpen, ik houd het even in de gaten De computer zat inderdaad onder de asbak, alleen had een vorige eigenaar bedacht de kabel te verlengen met een andere kleur. Dus was even zoeken!
Is middels prima gelukt. De problemen lijken te zijn verholpen, ik houd het even in de gaten De computer zat inderdaad onder de asbak, alleen had een vorige eigenaar bedacht de kabel te verlengen met een andere kleur. Dus was even zoeken!