Slecht starten S80 D5 2002

Plaats reactie
roffelaar
Starter

Volvo S80 d5 120kw/163pk 2002

Koud of warm, motor slaat zeer moeilijk aan en dit in alle omstandigheden.
Alle injectoren zijn nieuw sinds vandaag en het probleem houdt vol.
Nieuwe batterij gemonteerd, idem probleem.
Dit is begonnen 1 dag nadat we de wagen hebben afgehaald in de garage na montage van een nieuwe koppeling.

Heeft hier iemand ervaring mee, of kan er iemand helpen....
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ervarig bij mijn S80... nee, gelukkig nog niet. Wel - meer algemeen - met diesels in het groot. Diesels hebben om te kunnen starten nodig: brandstof (op tijd, niet teveel, niet te weinig), compressie (hoog) en "voorwarmte" uit de gloeibougie.

Je stelt dat de injectoren/verstuivers zijn vervangen. Kan inderdaad soms problemen geven, maar die zie je dan ook tijdens het rijden (veel rook). Als hij verder normaal loopt (geen overmatig krachtverlies), dan zal de compressie ook nog wel kloppen.

Resteren de gloeibougies. Dit is een "slijtageproduct" bij de meeste diesels, al gaan ze in de moderne personenauto's wel heel erg veel langer mee, dan vroeger in de landbouwtrekkers. Het voorgloeien van de diesel (dat doe je als je wacht tot het spiraaltje op je dashboard uitgaat) is steeds minder noodzakelijk, maar het moet nog steeds gebeuren. Ook op een warme diesel, alleen zie je het niet omdat het zo verschrikkelijk kort is geworden.

Ik zou nog maar 's in die hoek zoeken. Om maar niet te stellen, dat het vernieuwen van de injectoren... nee ik stop
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik denk dat erbij het vervangen van de koppeling iets mis is gegaan,namelijk een beschadiging van de vliegwiel sensor gever,dat is een uitsparing in het vliegwiel die de sensor aanstuurd!

Een D5 moet bij deze temperaturen gewoon zonder problemen starten zonder te gloeien!
roffelaar
Starter

We hebben hem laten uitlezen, blijkt dat ze in italie de verkeerde wliegwielsensor hebben gemonteerd nadat ze de koppeling hebben vervangen en de sensor stuk hebben gemaakt
Deze gaat vrijdag binnen, laat nog iets weten of het probleem is opgelost!
Ondertussen onderhoud gedaan, remmen versleten, schijfremmen onder minimumdikte,2 mm en cardan assen links en rechts aan versnellingsbak versleten, net ophangingsrubbers vernieuwd.....dure auto als je het mij vraagt!
Ramon&Ramon
7th Gear member

Zat ik wel in de goede richting:)
Plaats reactie

Terug naar “S80”