mijn s60 heeft al sinds dat ik hem 2ehands gekocht heb een minimale afwijking naar rechts
nu is hij afgelopen week naar de garage ervoor geweest, maar ze krijgen het niet 100% goed. allerlei bandenwissels (voor naar achter, links naar rechts) zijn al gedaan etc etc, maar er blijft een kleine afwijking in het stuur zitten.
zijn er meer mensen die hiervan last hebben of dit herkennen en iets specifieks aan hebben laten passen / hebben laten repareren om dit te verhelpen?
trekken in het stuur
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Of is het een ex schade auto? Dan blijft er ook regelmatig nog weleens een afwijking inzitten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03.05.2008 - 22:41
het is geen ex-schade, dus ik ga maar eens de draagarmrubbers laten controleren....
de auto is uit 2002, 110000km op de teller, is het dan een beetje logisch dat die dingen aan vervanging toe zijn?
de auto is uit 2002, 110000km op de teller, is het dan een beetje logisch dat die dingen aan vervanging toe zijn?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Mogelijk als l/r een verschil in stugheid heeft door veroudering zal onder belasting de wielstand iets veranderen met als gevolg naar een kant trekken.
Je kunt proberen om het rubber onder spanning te zetten met een bandenlichter oid tussen subframe en draagarm zie je dan scheurvorming in het rubber zijn ze zeker geen 100% meer, voelen of l/r verschil in beweging geeft kan ook een indicatie zijn maar is wat lastiger te constateren.
Je kunt proberen om het rubber onder spanning te zetten met een bandenlichter oid tussen subframe en draagarm zie je dan scheurvorming in het rubber zijn ze zeker geen 100% meer, voelen of l/r verschil in beweging geeft kan ook een indicatie zijn maar is wat lastiger te constateren.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
vind de rubbers vd draagarmrubbers wel heel zacht lijken, je beweegt de boel zo heen en weer met een koevoet, heb geen afwijkingen of scheurvorming id rubbers, en stuurt heel strak en , ook met 200kmh enzo dus vraag me af of dit dan zo hoort, bedoel die olie gevulde rubbers..
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat bewegen hoort zo. Dat zorgt voor iets minder strak sturen en versneld slijten van de voorbanden. Als je er vanaf wilt zul je toch andere rubbers in de draagarmen moeten monteren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95