Blaasmonden geven verschillende warmtes

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
V401.8
3rd Gear member

Ik dacht altijd dat alle blaasmonden (ventilatie) evenveel en even warme lucht moesten geven. Het gaat om een ACC.

Ik merkte laatst toen ik vanuit de middelste roosters koude (airco) lucht kreeg, dat de blaasmond links bij het raam warme lucht gaf.
Dat hoort toch niet of wel?
Waar kan dat aan liggen?
Bart Giesen
5th Gear member

Echt, ik snap serieus niet waar je je toch vaak zo ongelovelijk druk om maakt. Je zoekt echt problemen.

Pak de handleiding van je auto, staat precies in welk kanaal wat doet op welke temperatuur.
V401.8
3rd Gear member

Bart Giesen schreef:Echt, ik snap serieus niet waar je je toch vaak zo ongelovelijk druk om maakt. Je zoekt echt problemen.

Pak de handleiding van je auto, staat precies in welk kanaal wat doet op welke temperatuur.
Nou rustig maar, ik maak me niet druk.
Het was gewoon een vraag, geen probleem of zo.
En uiteraard heb ik eerst uitgezocht hoe alles werkt.
Juist daarom vond ik het vreemd dat de buitenste (linkse) blaasmond warm blaast en de middelste koud welke juist op warm staat (de buitenste kun je overigens niet apart regelen qua temperatuur).
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Tussen je roosters in het midden zit een extra draaiding, daarmee kun je de luchtstroom uit die monden wel of niet langs de verwarming laten lopen. Zet die maar de andere kant op, dan merk je dat ze ook warm worden :-)

Succes
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Martijn1974
2nd Gear member
Contacteer:

Bart Giesen schreef:Echt, ik snap serieus niet waar je je toch vaak zo ongelovelijk druk om maakt. Je zoekt echt problemen.
Nou ik erger mij ook dood aan dingen die niet werken zoals ze horen, is niet een kwestie van problemen zoeken denk ik, maar meer het in stand houden van de kwaliteit van je wagen. Als je al die kleine dingen negeert zit je snel in een wrak waar van alles aan schort.
V401.8 schreef:Juist daarom vond ik het vreemd dat de buitenste (linkse) blaasmond warm blaast en de middelste koud welke juist op warm staat (de buitenste kun je overigens niet apart regelen qua temperatuur).
Kan je niet vinden of de bediening van de temperatuurklep los is gekomen of zo...ik zie niet direct hoe het zit..

Afbeelding

mvg,
Martijn.
2018 -heden: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
V401.8
3rd Gear member

VolvoMafia schreef:Tussen je roosters in het midden zit een extra draaiding, daarmee kun je de luchtstroom uit die monden wel of niet langs de verwarming laten lopen. Zet die maar de andere kant op, dan merk je dat ze ook warm worden :-)

Succes
Het maakt niet uit in welke stand ik die zet (koud of warm) voor de temperatuur.
Ik lees echter wel in de handleiding dat dit knopje alleen effect heeft tot 5 graden buitentemperatuur! Hoe werkt dat dan precies?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”