Amerikaanse richtingaanwijzers op een 240..

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
v0lv0freak
4th Gear member

Gezien het feit dat de originele richtingaanwijzers aan de voorzijde van onze 240 wat minder mooi aan het worden zijn (stukjes afgebroken / poreus plastic) hebben we 'amerikaanse richtingaanwijzers' gekocht, maar deze blijken niet rechtstreeks op de europeese koplampen te passen :? Heeft iemand dit al eens eerder geporbeerd, en hoe heb je dit dan opgelost. De bevestiging aan de koplampen is compleet anders....

Ter vergeljiking,
de europeese richtaanwijzers:
Afbeelding

en de Amerikaanse:
Afbeelding

Deze zijn dus helder + een oranje reflector :)

Van buiten zie ze er hetzelfde uit, maar gek genoeg is de bevestiging anders..

Overigens hebben we ook van die 'tuning' achterlichten gekocht, met heldere richtingaanwijzers. Hopelijk passen deze wel zonder aanpassingen...

Owja, beide foto's komen van google. Helaas heb ik geen foto's van onze 240. (behalve volbeladen + vouwwagen :P )
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

Op een meeting heb ik MabreGLT er eens iets over horen zeggen.
Vraag het eens aan hem?
pomoek
2nd Gear member

Ik heb ooit ook een poging gewaagd en ben er maar mee gestopt. Je moet namelijk niet alleen de knipperlichten maar ook de koplampen zelf vervangen. Die hebben een ander plastic frame waar de knipperlichten op moeten worden bevestigd. De Amerikaanse koplampen hebben overigens plastic "glas" en zijn qua lichtopbrengst van slechtere kwaliteit dan de Europese koplampen. In de VS zijn er zelfs mensen die de Amerikaanse koplampen vervangen voor Europese lampen! De oplossing? Koop een set doorzichtige knipperlichten (die zijn zelfs via internet te koop) voor Europeese Volvo's. Kost € 25,-. De achterlichten zijn volgens mij geen probleem, die moeten gewoon passen. Overigens zijn er 240 rijders die dit heiligschennis vinden, maar daar ben ik dus niet van!
v0lv0freak
4th Gear member

Dat is wel jammer om te horen.
Het mooie van de Amerikaanse richtingaanwizjers is nu juist dat die oranje reflector erin zit.
Heb je ook geprobeerd om alleen het glas van de Amerikaanse richtingaanwijzers over te zetten?
Volvo 360GLE 1987 blauw
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

pomoek schreef:Ik heb ooit ook een poging gewaagd en ben er maar mee gestopt. Je moet namelijk niet alleen de knipperlichten maar ook de koplampen zelf vervangen. Die hebben een ander plastic frame waar de knipperlichten op moeten worden bevestigd. De Amerikaanse koplampen hebben overigens plastic "glas" en zijn qua lichtopbrengst van slechtere kwaliteit dan de Europese koplampen. In de VS zijn er zelfs mensen die de Amerikaanse koplampen vervangen voor Europese lampen! De oplossing? Koop een set doorzichtige knipperlichten (die zijn zelfs via internet te koop) voor Europeese Volvo's. Kost € 25,-. De achterlichten zijn volgens mij geen probleem, die moeten gewoon passen. Overigens zijn er 240 rijders die dit heiligschennis vinden, maar daar ben ik dus niet van!
Klopt, ook onze 240 (USA uitvoering) heeft iets andere koplampen, anders gaat het niet passen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
pomoek
2nd Gear member

v0lv0freak schreef:Dat is wel jammer om te horen.
Het mooie van de Amerikaanse richtingaanwizjers is nu juist dat die oranje reflector erin zit.
Heb je ook geprobeerd om alleen het glas van de Amerikaanse richtingaanwijzers over te zetten?
Ook geprobeerd, maar dat lukt dus ook niet. De schroefgaatjes van de Amerikaanse lenzen zitten 'schuin' in het plastic, en de Europese recht. Met een hoop knutselwerk is het ongetwijfeld mogelijk maar ik denk dat het er niet veel mooier op wordt.
v0lv0freak
4th Gear member

Ok bedankt voor alle info pomoek.
We zullen in de toekomst zien hoe we het oplossen, momenteel staat de auto toch geschorst ;)
Volvo 360GLE 1987 blauw
vin940
4th Gear member

Het zijn wel erg mooie kniplichten, dus dit geld ook voor een 940. Heb namelijk ook oog op deze lichten voor een 940. Iemand ervaring me???
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”