Even een vraagje:
Ik heb een S60 uit 2003 met nog de oude koplampen.
Mijn vraag is:
Wat zijn de kleurcodes van de bedrading aan de koplampen?
Ik heb het volgende gevonden, maar weet het niet zeker:
grijs/zwart = massa
wit = stadslicht
groen = dimlicht
blauw = grootlicht
En vanwaar komt deze kabelboom?
Waar word het gesplitst tussen links en rechts?
Zit je dan alweer in de auto zelf, of nog in het motorcompartiment?
Grootlicht bedrading waar en hoe?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
positie op stekker heb ik wel heb hier een boek 2001 maar positie's zijn gelijk
1 massa zwart
2stadlicht wit of grijs
3dimlicht blauw wit
4grootlicht blauw
splitsing gebeurt aan de zekeringkast hier komt ook de kabelboom vandaan.
1 massa zwart
2stadlicht wit of grijs
3dimlicht blauw wit
4grootlicht blauw
splitsing gebeurt aan de zekeringkast hier komt ook de kabelboom vandaan.
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
jah, plek 20 en 21 geloof ik...
Heb al geprobeerd onder het hele blok te kijken.
Maar komt er niet echt uit.
En om daar nou mee te gaan spelen... vind ik een beetje te spannend.
Heb al geprobeerd onder het hele blok te kijken.
Maar komt er niet echt uit.
En om daar nou mee te gaan spelen... vind ik een beetje te spannend.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
OK ik vat hem dan zul je dus of achter de koplampen moeten zijn of onder de zekeringkast let alleen op dat je de accu losneemt als je de kast wil verwijderen je moet dan nl de dikke pluskabel oplossen.
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Jah, ik begrijp precies wat je bedoelt. Het waren hele bijzondere paasdagen hahaha.
Eerst achter in de kofferbak de accu losgehaald.
Veiligheid voor alles natuurlijk.
De luchtfilter compleet er uitgehaald.
Dan de moer van het pluspunt onder de motorkap losgehaald.
De 2 kabels van die bout af.
Dan de twee bouten van de zekering kast los.
En dan is in principe de zekerinkast los.
Hij zit dan nog wel met een hele bos draden vast...
Om dan onder de zekeringen zelf te komen, kan je de 4 torx losdraaien.
Eerst achter in de kofferbak de accu losgehaald.
Veiligheid voor alles natuurlijk.
De luchtfilter compleet er uitgehaald.
Dan de moer van het pluspunt onder de motorkap losgehaald.
De 2 kabels van die bout af.
Dan de twee bouten van de zekering kast los.
En dan is in principe de zekerinkast los.
Hij zit dan nog wel met een hele bos draden vast...
Om dan onder de zekeringen zelf te komen, kan je de 4 torx losdraaien.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Uhuh... Dat dacht ik ook.
Maar er zit van dat mooie ribbelslang omheen.
Wat weer over gaat in nog een grotere ribbelslang.
Dus ik heb maar even gekozen voor de mistlampen,
waar je zo bij kan vanaf onder.
Als ik echt tijd over heb, ga ik het anders doen.
Maar er zit van dat mooie ribbelslang omheen.
Wat weer over gaat in nog een grotere ribbelslang.
Dus ik heb maar even gekozen voor de mistlampen,
waar je zo bij kan vanaf onder.
Als ik echt tijd over heb, ga ik het anders doen.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Slang kun je deels openen deze heeft een opening en word dichtgehouden met tape dus ook dat is op te lossen door hem na het openen opnieuw dicht te plakken met isolatietape dit geeft je in ieder geval wat meer werkruimte.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:46
Was dit ook van plan op de grootlichten maar had schrik dat dit ging terugslaan op de can-signalen van de boordcomputer en zo een fout/defect ging geven aldus mede de woorden van de installateur... Nog nooit iets van gemerkt Denniskl?
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Ik heb ze aangesloten op de mistlampen. Dat geeft geen problemen.
Voor het grootlicht zullen het dezelfde kleurcodes zijn.
En wat ik gisteren hier las; die draden gaan naar de zekeringen onder in de motorruimte.
Het nadeel is alleen: de schakeldraad van binnen naar buiten.
Daar ben je even mee bezig.
Voor het grootlicht zullen het dezelfde kleurcodes zijn.
En wat ik gisteren hier las; die draden gaan naar de zekeringen onder in de motorruimte.
Het nadeel is alleen: de schakeldraad van binnen naar buiten.
Daar ben je even mee bezig.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Als je nou aan de passagierskant de vloerbekleding helemaal weghaald,
zie je daar een rubber dop.
Daar steek je doorheen met een lange schoevendraaier.
En dan kan je daar de draad doorheen voeren.
zie je daar een rubber dop.
Daar steek je doorheen met een lange schoevendraaier.
En dan kan je daar de draad doorheen voeren.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]