Goedemorgen Volvoliefhebbers,
Ik ben electraglide uit Purmerend, en heb sinds anderhalf jaar een C70 cabriolet T5 bouwjaar 2000. deze volvo heeft alle opties van toen behalve de navigatie.
Ik heb de auto zelf uit Duitsland geimporteerd met slechts 74 dkm, hij was echt in nieuwstaat. Inmiddels staat de teller richting de 100 dkm en bevalt de T5 nog steeds zeer goed. In die anderhalf jaar zijn een aantal dingen vervangen o.a. Distributie, draagarm, remblokken voor, ashoesjes, en heeft de T5 al twee beurtjes gehad met olie en filters. Automatenbakvloeistof heb ik ook laten vervangen. Tevens heb ik de bougies laten vervangen. Dit zie ik eigenlijk alleen maar als onderhoud.
Aan verbeteringen heb ik er iets hogere voorveren onder laten zetten ivm verkeersdrempels bij ons in de wijk en heb ik een veerpootbrug laten monteren (wat een verbetering qua stijfheid).
Aan reparaties heb ik het volgende gehad: Antenne ring startonderbreker ( 79 EURO),
en zijn een motor van de cabriokap en de bekabeling vervangen omdat de kap niet meer dicht ging. ( 850 euro).
Nu gaat mijn vraag over de kap problemen, Het volgende is er aan de hand.
De kap opent en sluit weer goed, nu moeten alleen nog de dempertjes vervangen worden die in de bak zitten waar de kap in komt te liggen als hij open is. Nu kan mijn garage deze niet krijgen en is hier al een maand mee bezig en de importeur komt nu dus met een complete set die aangeschaft moet worden van 2 keer 500 Euro ex btw terwijl het om die dempertjes gaat die ook altijd bij achterkleppen en motorkappen worden gebruikt.
Nu is mijn vraag wie heeft dit ook aan de hand gehad en wie en hoe is dit opgelost en hoeveel kosste die dempertjes?
Tevens wie weet waar ik die dempertjes kan laten reviseren en/of nieuw kan kopen. (ik weet dat die achterklep dempers ook aftermarket te krijgen zijn alleen waar weet ik niet).
Dit was een heel verhaal en iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
MVG electraglide
Cabriokap probleem C70
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.04.2009 - 12:28
- Locatie: PURMEREND
Goedemorgen,
Ik heb gisteren op de sloop van een 2004 schadeauto de dempers verwijderd, nu moeten ze nog gemonteerd worden en dan is mijn kap weer 100%.
Bedankt allemaal voor het meedenken
Electraglide
Ik heb gisteren op de sloop van een 2004 schadeauto de dempers verwijderd, nu moeten ze nog gemonteerd worden en dan is mijn kap weer 100%.
Bedankt allemaal voor het meedenken
Electraglide
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Dat is goed om te horen! Succes met de C70 

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- rolph60
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27.12.2006 - 19:53
- Locatie: midden Betuwe
beste electraglide,
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een C70 conv. T5 BJ 2000
Een super auto om lekker mee te toeren.
Wat ik nog wel wil verbeteren is dat de wagen wat minder gaat zoeken als je eens flink optrekt, de veerpoot brug is bij mij al aanwezig.
Zijn er nog andere optie's om het zoeken te verminderen??
Groeten,
Rolph
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een C70 conv. T5 BJ 2000

Een super auto om lekker mee te toeren.
Wat ik nog wel wil verbeteren is dat de wagen wat minder gaat zoeken als je eens flink optrekt, de veerpoot brug is bij mij al aanwezig.
Zijn er nog andere optie's om het zoeken te verminderen??
Groeten,
Rolph
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder
door de weeks:
V70 2.5T (bj. 2005) voor de winter
C70 T5 (bj.2000) convertible voor de zomer
XC90 D5 Limited Edition
door de weeks:
V70 2.5T (bj. 2005) voor de winter
C70 T5 (bj.2000) convertible voor de zomer

XC90 D5 Limited Edition
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01.09.2008 - 16:33
Beste Rolph,
Ik rij sinds 2 jaar in de vakantie in een C70 2,4T ook van 2000.
Ik was het zoekende rijgedrag ook zat en heb toen iets gedaan wat volgens mijn zoon vloeken in de kerk is, namelijk de wielen vervangen.
Ik ben van 17 inch, 225 naar 16 inch 205 gegaan en ik snap dat over smaken niet te twisten valt maar het rijgedrag is er enorm op vooruit gegaan.
Misschien dat je eens een set wielen kan lenen om dit eens uit te proberen.
Verder heb ik nivoregeling achter laten monteren en die komt met een zwaardere stabilisator stang, ook dit rijd beter.
Hoop dat dit iets helpt, groeten, Rene
Ik rij sinds 2 jaar in de vakantie in een C70 2,4T ook van 2000.
Ik was het zoekende rijgedrag ook zat en heb toen iets gedaan wat volgens mijn zoon vloeken in de kerk is, namelijk de wielen vervangen.
Ik ben van 17 inch, 225 naar 16 inch 205 gegaan en ik snap dat over smaken niet te twisten valt maar het rijgedrag is er enorm op vooruit gegaan.
Misschien dat je eens een set wielen kan lenen om dit eens uit te proberen.
Verder heb ik nivoregeling achter laten monteren en die komt met een zwaardere stabilisator stang, ook dit rijd beter.
Hoop dat dit iets helpt, groeten, Rene
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.04.2009 - 12:28
- Locatie: PURMEREND
Beste Rolph,
Inderdaad rijd de t5 met de kleinere wielen beter, in de winter heb ik er ook de 16 inch en 205 onder zitten, maar ja het oog wil ook wat. En bij mij zijn ook de draagarmen vervangen en dat scheelt ook iets. Wil je echt sportiever en harder rijden dan is de coupe een beter alternatief, de T5 motor is supersnel maar de cabrio heeft voldoende aan de 2.4.
geluk met je T5.
Groeten Electraglide
Inderdaad rijd de t5 met de kleinere wielen beter, in de winter heb ik er ook de 16 inch en 205 onder zitten, maar ja het oog wil ook wat. En bij mij zijn ook de draagarmen vervangen en dat scheelt ook iets. Wil je echt sportiever en harder rijden dan is de coupe een beter alternatief, de T5 motor is supersnel maar de cabrio heeft voldoende aan de 2.4.
geluk met je T5.
Groeten Electraglide
- rolph60
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27.12.2006 - 19:53
- Locatie: midden Betuwe
Beste Rene & electraglide,
Inderdaad het oog wil ook wat
, ik heb nog een set winterbanden liggen 16" 205, ga van de week eens proberen wat het verschil is...
Bedankt voor de tip.
groeten,
Rolph
Inderdaad het oog wil ook wat

Bedankt voor de tip.
groeten,
Rolph
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder
door de weeks:
V70 2.5T (bj. 2005) voor de winter
C70 T5 (bj.2000) convertible voor de zomer
XC90 D5 Limited Edition
door de weeks:
V70 2.5T (bj. 2005) voor de winter
C70 T5 (bj.2000) convertible voor de zomer

XC90 D5 Limited Edition
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3212
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Mijn C70 Cabrio heeft ook 17" maar in combinatie met het fabrieksverlaagde onderstel vind ik hem wel erg hard. De C70 Cabrio is tenslotte meer een cruiser dan een racer qua karakter. Toevallig was ik ook aan het overwegen om een stel 16" te zoeken. Als ik het zo lees is dat misschien wel verstandig
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.04.2009 - 12:28
- Locatie: PURMEREND
Goedemorgen,
2 maanden geleden is mijn kapmechanisme gemaakt echte deze is nu dus alweer stuk, het betreft het gedeelte dat mijn achterruit dicht trekt.
De garage heeft nu weer mijn auto staan en gaan het nog een keer maken. Is er iemand die ook kap problemen heeft gehad? Ik zou graag weten welke cabrio specialist en of Volvospecialist echt verstand van dit probleem heeft.
Niks ten nadele van de huidige garage maar zij hebben niet zoveel ervaring met dit specifieke probleem. Zij blijven het echter wel proberen. Maar om niet alleen maar af te wachten stel ik jullie tips en adviezen zeer op prijs.
Met vriendelijke groet
Electraglide
2 maanden geleden is mijn kapmechanisme gemaakt echte deze is nu dus alweer stuk, het betreft het gedeelte dat mijn achterruit dicht trekt.
De garage heeft nu weer mijn auto staan en gaan het nog een keer maken. Is er iemand die ook kap problemen heeft gehad? Ik zou graag weten welke cabrio specialist en of Volvospecialist echt verstand van dit probleem heeft.
Niks ten nadele van de huidige garage maar zij hebben niet zoveel ervaring met dit specifieke probleem. Zij blijven het echter wel proberen. Maar om niet alleen maar af te wachten stel ik jullie tips en adviezen zeer op prijs.
Met vriendelijke groet
Electraglide
- pimp
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31
Onze kap heeft ook meerdere keren problemen gehad. 2 jaar geleden heeft die in 3 maanden tijd meerdere dagen bij de dealer gestaan, het kostte heel wat tijd om te achterhalen wat nu het probleem was. Hij trok de kap aan de achterkant niet goed dicht. De kap is verschillende keren op nieuw ingelezen en gecalibreerd. Heeft even geduurd maar toen deed die het weer perfect.
Tot vorige week, toen ging die achter los en bij de voorruit, maar bewoog niet meer heen en weer. Dachten dat de motor kapot was, maar ook dit bleek weer een software probleem. Alles is opnieuw ingelezen en gecalibreerd en de kap doet het weer prima. Op een of andere manier was die helemaal kluts kwijt.
Kortom laat je dealer de kap eerst eens opnieuw inlezen en calibreren voordat ze dure dingen gaan vervangen.
Tot vorige week, toen ging die achter los en bij de voorruit, maar bewoog niet meer heen en weer. Dachten dat de motor kapot was, maar ook dit bleek weer een software probleem. Alles is opnieuw ingelezen en gecalibreerd en de kap doet het weer prima. Op een of andere manier was die helemaal kluts kwijt.
Kortom laat je dealer de kap eerst eens opnieuw inlezen en calibreren voordat ze dure dingen gaan vervangen.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.04.2009 - 12:28
- Locatie: PURMEREND
Beste Pimp,
Bedankt voor je antwoord, inderdaad zijn er bij ons een motortje vervangen, twee kabels en later nog een keer die motor omdat het tandwiel van die nieuwe motor afgebroken was.
Na een week dus weer hetzelfde probleem dat hij de kap aan de achterkant niet goed dicht trekt. Nu staat de auto weer bij die Volvo specialist en gaan zij het weer maken. Wel ratelde er iets bij ons achterin voordat hij stuk ging. wijst dit op een mechanisch probleem of ook kan dit ook een electronisch probleem zijn?
Na de reparatie ging de kap weer als nieuw maar dat heeft dus maar een week geduurd, toen ratelde hij weer en ging weer niet dicht.
Welke dealer ben jij geweest en wat kostte de reparatie ( en/of calibratie of inlezen).
Alvast bedankt voor je antwoord.
Met vriendelijke groet Electra glide
Bedankt voor je antwoord, inderdaad zijn er bij ons een motortje vervangen, twee kabels en later nog een keer die motor omdat het tandwiel van die nieuwe motor afgebroken was.
Na een week dus weer hetzelfde probleem dat hij de kap aan de achterkant niet goed dicht trekt. Nu staat de auto weer bij die Volvo specialist en gaan zij het weer maken. Wel ratelde er iets bij ons achterin voordat hij stuk ging. wijst dit op een mechanisch probleem of ook kan dit ook een electronisch probleem zijn?
Na de reparatie ging de kap weer als nieuw maar dat heeft dus maar een week geduurd, toen ratelde hij weer en ging weer niet dicht.
Welke dealer ben jij geweest en wat kostte de reparatie ( en/of calibratie of inlezen).
Alvast bedankt voor je antwoord.
Met vriendelijke groet Electra glide