AC

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

ok mensen , een week mooi weer geweest

voor we met z'n allen komende zomer weer in de rij staan om de AC te controleren / bijvullen : doe het nu

vanmiddag even laten doen ( 200 gr. verlies ) : 55 euro
edraket
7th Gear member

Ik denk dat je nu dan al te laat bent. Met dit weer staat iedereen al in de rij gok ik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

24AB2 schreef:ok mensen , een week mooi weer geweest

voor we met z'n allen komende zomer weer in de rij staan om de AC te controleren / bijvullen : doe het nu

vanmiddag even laten doen ( 200 gr. verlies ) : 55 euro
Om op voorhand elk misverstand uit de weg te ruimen: Het volgende is zeker niet lullig bedoeld maar ik denk dat je de airco verkeerd gebruikt of althans niet alle mogelijkheden benut.
Ik ga er dan wel van uit dat je een Volvo hebt met AC + Klimaatregeling (handbediend of automatisch)

Inderdaad leggen veel mensen de link tussen warm weer en het gebruik van de airco. Indien je een goedkopere of wat oudere auto hebt zonder klimaatregeling i.c.m. AC dan klopt dat wel aardig.
Het enige dat een 'airco' dan doet is ijskoude lucht blazen; vaak nog niet eens in te stellen.

Maar in de Volvo's met klimaatregeling + AC zijn de mogelijkheden heel wat uitgebreider. Het instructieboekje wijdt er een behoorlijk lang hoofdstuk aan.
Ik gebruik mijn AC + klimaatregeling het gehele jaar door en benut alle aangegeven mogelijkheden dus ............. pas checken en evt. bij laten vullen als het warm wordt ........... ?? :wink: :wink:

O ja voordat ik het vergeet, in dit deel van Portugal variëren de temperaturen van - 3 gr C - + 45 gr. C ! :P :P
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

gebruik de AC het hele jaar door
heb de ECC altijd op auto staan
pas alleen de temp. en de blower snelheid aan wanneer ik het wat sneller op de gewenste temp. wil hebben

wou er alleen maar aangeven dat talrijke mensen er pas achterkomen dat de AC niet 100% meer is wanneer ze dat nodig hebben ( en ja dat zijn maar een paar dagen wellicht weken per jaar hier :-x
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”