hallo,
kan iemand mij vertellen wat de aandachtspunten zijn voor een s70 bouwjaar 1998 150.000km handgeschakeld?
zijn deze auto's geschikt om lpg in te bouwen,zoja wat is het verbruik op lpg?
alvast bedankt, jeroen
aandachtspunten voor nog aan te schaffen s70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 2.5 10V is prima geschikt voor lpg
Volvo for life
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Hoi Jeroen,
Je krijgt waarschijnlijk weinig respons omdat je een hele algemene vraag stelt, waar in principe al voldoende over te vinden is via de zoekfunctie. Kijk rustig rond, kijk ook ff op het Volvo 850-forum. Is al zat over te vinden.
Op duidelijke, specifieke vragen zal je wat sneller antwoord krijgen. En het is ook niet verkeerd om je voor te stellen, liefst met foto's.
Groeten, Geus
Je krijgt waarschijnlijk weinig respons omdat je een hele algemene vraag stelt, waar in principe al voldoende over te vinden is via de zoekfunctie. Kijk rustig rond, kijk ook ff op het Volvo 850-forum. Is al zat over te vinden.
Op duidelijke, specifieke vragen zal je wat sneller antwoord krijgen. En het is ook niet verkeerd om je voor te stellen, liefst met foto's.

Groeten, Geus
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.04.2009 - 12:25
hallo gues,Geus schreef:Hoi Jeroen,
Je krijgt waarschijnlijk weinig respons omdat je een hele algemene vraag stelt, waar in principe al voldoende over te vinden is via de zoekfunctie. Kijk rustig rond, kijk ook ff op het Volvo 850-forum. Is al zat over te vinden.
Op duidelijke, specifieke vragen zal je wat sneller antwoord krijgen. En het is ook niet verkeerd om je voor te stellen, liefst met foto's.
Groeten, Geus
ik heb de zoekfunctie gerbruikt maar daar kom ik niet helemaal uit,gelden sommige aandachtspunten van een 850 of v70 ook voor een s70?
voorstellen met foto's kan ik pas doen als ik de auto heb gekocht en daarom stel ik die vraag juist.
groet,jeroen
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Tot en met modeljaar 2000 (al geleverd in '99) zijn ze (S- en V70) motorisch gezien identiek aan de late 850'ers. Doet het goed op gas. Km-stand is heel netjes, vraag of de distributieriem al is vervangen, dat moet uit mijn hoofd bij 160k. Airco en abs-computer kunnen nog wel eens meerkosten veroorzaken. Verder weinig minpunten.
Foto van je huidige heilige koe mag ook.
Groeten, geus
Foto van je huidige heilige koe mag ook.

Groeten, geus
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
tot en met modeljaar 1999 heb je gelijkGeus schreef:Tot en met modeljaar 2000 (al geleverd in '99) zijn ze motorisch gezien identiek aan de late 850'ers.
daarna gaan ze niet echt "goed" meer op gasGeus schreef:Doen het goed op gas
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:55
Hallo everlast,
Zelf heb ik vorig jaar na speurwerk op dit forum besloten een v70 met 2,5-10v motor aan te schaffen; juist met dit type motor omdat deze zelfstellende hydraulische klepstoters heeft. De klepspeling wordt automatisch gereguleerd, hetgeen aan te bevelen is bij LPG rijden.
Ten overvloede is er bij mij nog Flash Lube ingebouwd, d.i. een extra smeersysteem voor de klepgeleiders en zittingen. Dit omdat de verbranding van LPG erg schraal is en er niet zoals bij benzine smerende additieven in zijn verwerkt.
Het LPG systeem is een Vialle LPI installatie, welke de LPG vloeibaar inspuit.
Er worden dan extra injectoren op het inlaatspruitstuk geplaatst.
Hetverbruik is plm.1:7 en het rijd niet merkbaar anders dan op benzine.
Ik ben er zeer tevreden over.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Groet,
Ab
Zelf heb ik vorig jaar na speurwerk op dit forum besloten een v70 met 2,5-10v motor aan te schaffen; juist met dit type motor omdat deze zelfstellende hydraulische klepstoters heeft. De klepspeling wordt automatisch gereguleerd, hetgeen aan te bevelen is bij LPG rijden.
Ten overvloede is er bij mij nog Flash Lube ingebouwd, d.i. een extra smeersysteem voor de klepgeleiders en zittingen. Dit omdat de verbranding van LPG erg schraal is en er niet zoals bij benzine smerende additieven in zijn verwerkt.
Het LPG systeem is een Vialle LPI installatie, welke de LPG vloeibaar inspuit.
Er worden dan extra injectoren op het inlaatspruitstuk geplaatst.
Hetverbruik is plm.1:7 en het rijd niet merkbaar anders dan op benzine.
Ik ben er zeer tevreden over.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Groet,
Ab
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.04.2009 - 12:25
even een update:
ik heb een s70 gekocht,bouwjaar 1998 124.000 km,dealer ondehouden en van de eerste eigenaar.
begin mei bouwt mesman er een lpi instalatie in,alleen jammer dat zon 140pk niet te tunen is,foto's volgen later.
ik heb een s70 gekocht,bouwjaar 1998 124.000 km,dealer ondehouden en van de eerste eigenaar.
begin mei bouwt mesman er een lpi instalatie in,alleen jammer dat zon 140pk niet te tunen is,foto's volgen later.
volvo s70 1998 lpi
saab 9-3 sportsedan turbo aero bsr stage 1 & 2 2003
saab 9-3 sportsedan turbo aero bsr stage 1 & 2 2003
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Goeie keus lijkt me.
Ik rij met hetzelfde blok op LPG i.c.m. een automaat tussen de 1 op 7,5 / 8. Handgeschakeld moet dit iets zuiniger kunnen.
Adviseerd Mesman ook met dit blok flashlube te monteren?
Ik rij met hetzelfde blok op LPG i.c.m. een automaat tussen de 1 op 7,5 / 8. Handgeschakeld moet dit iets zuiniger kunnen.
Adviseerd Mesman ook met dit blok flashlube te monteren?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.04.2009 - 12:25
ik heb er speciaal om gevraagd maar dat was niet nodig volgens hun,ik overweeg om het toch te laten plaatsen,baat het niet dan schaad het ook niet.HSRN850 schreef:Goeie keus lijkt me.
Ik rij met hetzelfde blok op LPG i.c.m. een automaat tussen de 1 op 7,5 / 8. Handgeschakeld moet dit iets zuiniger kunnen.
Adviseerd Mesman ook met dit blok flashlube te monteren?
volvo s70 1998 lpi
saab 9-3 sportsedan turbo aero bsr stage 1 & 2 2003
saab 9-3 sportsedan turbo aero bsr stage 1 & 2 2003
- pukster s70
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05.06.2009 - 22:57
- Locatie: noord limburg
Hallo volvo liefhebbers van vooral ook de s70 tdi.
Ik heb gisteren een s70 gekocht, van 1997 km 361.000 km diesel turbo, ben op jullie forum gestuit en ben benieuwd wat ik alllemaal aan tips zie en er wellicht wat mee kan. Een vriend van ons is helemaal volvo gek en hij heeft ons ook besmet inmiddels met het volvo virus lolll. De verkoper had veel laten vervangen zoals distributieriem, oliefilter, aircopomp en zo nog meer hij ziet er als nieuw uit van binnen.
We zijn vanuit schoonenbeek naar venray gereden km 240 met gemiddeld 140 veel duitse autobaan, met een verbruik van maar 1 op 19, hij loopt als een speer je zou zo niet zeggen dat hij al zoveel km gedraaid heeft echt toppie. Zijn erg blij met deze aankoop voor nog geen 2000 euros.
Zullen geregeld kijken hier voor wellicht nuttige en leuke tips groetjesss
Ik heb gisteren een s70 gekocht, van 1997 km 361.000 km diesel turbo, ben op jullie forum gestuit en ben benieuwd wat ik alllemaal aan tips zie en er wellicht wat mee kan. Een vriend van ons is helemaal volvo gek en hij heeft ons ook besmet inmiddels met het volvo virus lolll. De verkoper had veel laten vervangen zoals distributieriem, oliefilter, aircopomp en zo nog meer hij ziet er als nieuw uit van binnen.
We zijn vanuit schoonenbeek naar venray gereden km 240 met gemiddeld 140 veel duitse autobaan, met een verbruik van maar 1 op 19, hij loopt als een speer je zou zo niet zeggen dat hij al zoveel km gedraaid heeft echt toppie. Zijn erg blij met deze aankoop voor nog geen 2000 euros.
Zullen geregeld kijken hier voor wellicht nuttige en leuke tips groetjesss
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
ik heb een v70 2.5 10v op gas, met nu 450.000 op de teller, en hij loopt nog als een trein.
de minpunten van de s/v70 zijn voornamelijk de airco en naar mijn ervaring de ophanging van de voorportieren. maar die van mij wordt dan ook nogal intensief gebruikt.
zet de airco op zn koudst, en laat hem ff 10 minuten zo staan. als hij dan nog steeds erg koud is, dan werkt hij goed.
succes
de minpunten van de s/v70 zijn voornamelijk de airco en naar mijn ervaring de ophanging van de voorportieren. maar die van mij wordt dan ook nogal intensief gebruikt.
zet de airco op zn koudst, en laat hem ff 10 minuten zo staan. als hij dan nog steeds erg koud is, dan werkt hij goed.
succes
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km