Ik heb sinds de aanschaf (2,5 jaar geleden) mijn eerste illegale (nog geen apk) kilometers in de polder gereden met mijn amazon combi. Ik wilde weten of hij sinds het ontluchten van de remmen van 2 weken geleden goed remde. Hij vertraagd goed, pedaal blijft mooi hard tijdens remmen alleen bij krachtig remmen en dan bedoel ik niet overdreven maar neem als voorbeeld dat je moet remmen voor het stoplicht als deze net op oranje springt. Dit zijn wel is situaties dat je net ff harder op het pedaal klimt dan normaal, en dan blokkeert bij mij 1 van de voorwielen of beide dat weet ik niet maar ze gillen het uit.
Kan dit te maken hebben met het lange stilstaan (nu intoataal 4 jaar)
enigzins lichte corrosie op de schijven (dit had ik er na de verkoop al afgehaald maar na 2,5 jaar zit er toch weer iets op)
Zijn de blokken verhard door het lange stilstaan en veroorzaakt dit het blokkeren???
Klauwen zijn al nagekeken en werken goed lekken niet
achterrem cillinders lekken ook niet en werken ook zoals het hoort
Er zit een rembekarachtiger op die er later is opgezet merk weet ik zo even niet, deze is ook nog goed want ik hoef niet hard te trappen om de wagen tot stilstand te brengen.
Gr Rene
blokkerende voorremmen
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
misschien is het mogelijk dat de remdruk niet gelijk meer word verdeelt ?
ik weet niet juist hoe je dit kan weten ..
normaal is het 60/40 dacht ik ..
mischien is het nu wel 80/20 geworden ofzo ?
of achteraan komt de achterrem er te laat in , misschien iets bijstellen ?
ik weet niet juist hoe je dit kan weten ..
normaal is het 60/40 dacht ik ..
mischien is het nu wel 80/20 geworden ofzo ?
of achteraan komt de achterrem er te laat in , misschien iets bijstellen ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Iroll
- 6th Gear member
Kan komen door de verroeste remschijven, daar zou ik eerst eens naar kijken. Beste is om ze te vervangen samen met de remblokken. Kijk ook de flexibele remslangen na, die kunnen er van buiten goed uitzien, maar het binnenste kan geimplodeerd zijn. De druk kan er wel in maar door de verstopping laten ze de druk maar langzaam los.
- admiral
- 5th Gear member
Dan zou die moeten slepen en warm worden en dat is niet het geval, en de roest is vliegroest. Ik zal nog een paar keer een rondje in de polder rijden (wel uitkijken natuurlijk geen APK) om de schijven schoon te remmen en anders vervangen.Iroll schreef:Kan komen door de verroeste remschijven, daar zou ik eerst eens naar kijken. Beste is om ze te vervangen samen met de remblokken. Kijk ook de flexibele remslangen na, die kunnen er van buiten goed uitzien, maar het binnenste kan geimplodeerd zijn. De druk kan er wel in maar door de verstopping laten ze de druk maar langzaam los.
-
- 1st Gear member
Blijven je remblokken niet 'hangen'? Toen je de klauw eraf had, pasten ze dan makkelijk. Anders zou je ze met een borstel eens moeten gladmaken, zodat ze goed passen. Anders zouden ze wel eens 'scheef' op de schijf kunnen worden gedrukt. Daar krijg je weer vreemde bijgeluiden van.
- edraket
- 7th Gear member
Bij oude auto's is het gebruikelijk dat de voorremmen eerst blokkeren voordat de achterkant dat doet. Als de achterkant eerst zou blokkeren zou de auto heel makkelijk om komen en dat is niet veilig. Bij oudere auto's (zonder ABS) zit er in de achteras meestal een hevelsysteem die de remdruk verdeelt tussen voor en achter. Hoe meer de auto uit de veren komt achter, des te lager de remdruk is. Verandering van componenten (verlagen enz) kan dit in de war schoppen. Maar ook achterremmen (neem aan dat dat trommels zijn) die niet meer lekker functioneren kan de rembalans verstoren. Het is dus zaak alles goed te inspecteren en gangbaar te maken. Wat ook nog kan is dat iemand er ooit andere remklauwen op heeft gezet. Ook nu is de rembalans tussen voor en achter veranderd waardoor de voorkant erg snel kan blokkeren.
Roest op de schijven zal geen invloed hebben op de remwerking. Na één keer remmen is de roest eraf, tenzij de schijven doorgeroest zijn.
Roest op de schijven zal geen invloed hebben op de remwerking. Na één keer remmen is de roest eraf, tenzij de schijven doorgeroest zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15