Ik kom net tot de ontdekking dat de condensor van mijn AC systeem lek is.
Is het zelf vervangen van de condensor een aanrader of kan ik het toch het beste door een erkent bedrijf laten doen?
Condensor airco zelf vervangen ?
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
geen ervaring ( niet eerder bij S60 gedaan )
maar lijkt me te doen
1
maar lijkt me te doen
1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
jpeg 2
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
jpeg 3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
jpeg 4
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21433
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Enkele weken geleden heb ik dat ook gedaan bij de 960. En aangezien de koelwaterradiator ook lek was, heb ik die ook maar vervangen.
Let even op met vervangen: er zit een groene oliesoort in om de compressor te smeren. Die zal dus aangevuld moeten worden door degene die de freon gaat vullen.
Let even op met vervangen: er zit een groene oliesoort in om de compressor te smeren. Die zal dus aangevuld moeten worden door degene die de freon gaat vullen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
24AB2, bedankt voor de beschrijving. Lijkt inderdaad goed te doen.
Heeft iemand een adresje voor een nieuwe condensor.
Sloperij een optie?
Heeft iemand een adresje voor een nieuwe condensor.
Sloperij een optie?
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
uitgerekend vanmiddag de AC laten bijvullen
word geheel leeggetrokken ( olie + koelmiddel ) - vacuum trekken - bijvullen ( olie + koelmiddel )
met huidige apparatuur is het slechts slang aansluiten - in menu merk + type intoetsen - enter en wachten tot het klaar is
word geheel leeggetrokken ( olie + koelmiddel ) - vacuum trekken - bijvullen ( olie + koelmiddel )
met huidige apparatuur is het slechts slang aansluiten - in menu merk + type intoetsen - enter en wachten tot het klaar is
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
heb op ebay duitsland diverse condensers( nieuw ) gezien : 140 euro ex verzending
geen idee wat ze hier kosten
geen idee wat ze hier kosten
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Heeft iemand ervaring met Winparts.nl
De prijs van een condensor lijkt mee te vallen.
De prijs van een condensor lijkt mee te vallen.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
24AB2 schreef:uitgerekend vanmiddag de AC laten bijvullen
word geheel leeggetrokken ( olie + koelmiddel ) - vacuum trekken - bijvullen ( olie + koelmiddel )
met huidige apparatuur is het slechts slang aansluiten - in menu merk + type intoetsen - enter en wachten tot het klaar is
Koelmiddel kun je er wel uittrekken, en daarna vaccumeren, maar olie moet je aftappen en niet eruit zuigen.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
gehele gebeuren geobserveerd en uitleg gekregenBobbl schreef:24AB2 schreef:uitgerekend vanmiddag de AC laten bijvullen
word geheel leeggetrokken ( olie + koelmiddel ) - vacuum trekken - bijvullen ( olie + koelmiddel )
met huidige apparatuur is het slechts slang aansluiten - in menu merk + type intoetsen - enter en wachten tot het klaar is
Koelmiddel kun je er wel uittrekken, en daarna vaccumeren, maar olie moet je aftappen en niet eruit zuigen.
apparaat zo groot als 2 grote huiskamer airco's op elkaar
merk en type werd op de display ingevoerd - hierna werd aangegeven dat een Volvo S60 1000 gr koelvloeistof en 17 gr olie nodig heeft
apparaat gaf zelf aan dat ingeval van een volle vulling het zelf niet de 1000 gr tot beschikking had
geen probleem : systeem in auto werd geheel leeggehaald waarbij gelijk in het apparaat de olie en koelvloeistof gefilterd werd ( heb in het apparaat 3 vulbussen gezien en 1 drukcilinder - later werd een busje met olie leeggehaald omdat het apparaat aangaf dat deze vol was )
dit filteren werd mij verteld ( moet dus afgaan op de woorden van een ander )
apparaat gaf aan dat er 800 gr was toegevoegd - hierdoor was er ruimschoots voldoende voor een complete vulling
vervlgs werd het systeem vacuum getrokken ( + 30 min ) - hierna een lektest - en hierna een volledige vulling met nieuwe olie waarbij mij werd verteld dat ze er altijd + 10 gr olie bij doen , dus in dit geval 27 gr olie
met een spuitbus werd de vulopening nog gecheckt - dop vastdraaien met het juiste moment - test met draaien AC en dat was het
zelf nog even een 20 km gereden met AC blower op max en temp op max Min ( niet prettig want het werd me wat te koud )
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb er net een condensor en droger voor de V70 besteld. is dezelfde als voor de S60. Is prima spul (Nissens), en een heel stuk goedkoper dan Hbase en zeker Volvo. Ik denk dat origineel ook Nissens is maar weet het niet zeker.RPS schreef:Heeft iemand ervaring met Winparts.nl
De prijs van een condensor lijkt mee te vallen.
Moet de spullen nog binnen krijgen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Ik heb zojuist de condensor eruit gehaald.
Een werkje van niets !!!
Morgen een nieuwe halen, eronder zetten en weer laten vullen.
En als het goed is kan deze jongen vrijdag weer in een gekoelde auto rijden.
Mijn condensor is trouwens van Volvo, niet van Nissens( staat er in ieder geval niet op)
Een werkje van niets !!!
Morgen een nieuwe halen, eronder zetten en weer laten vullen.
En als het goed is kan deze jongen vrijdag weer in een gekoelde auto rijden.
Mijn condensor is trouwens van Volvo, niet van Nissens( staat er in ieder geval niet op)
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Edraket: Mag ik vragen wat je voor de condensor en droger gaat betalen?
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Zou wel eens zo`n apperaat willen zien met tekst en uitleg, ben nl zelf koelmonteur, en ik moet zeggen ik doe weinig auto-airco, maar door 1 slang het koudemiddel en de olie eruit "trekken" kan volgens mij niet, iig niet via de 2 koppelingen die wij altijd aansluiten (HD/LD)!
Zal volgende keer bij een garage eens goed rondkijken!
Zal volgende keer bij een garage eens goed rondkijken!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
24AB2: Ik kan in VADIS nergens de beschijving vinden van een condenser voor de AIRCO.
Volgens mijn zijn jou getoonde afbeeldingen voor het vervangen van de radiator. Kan dat kloppen?
Jou krijg ik te zien als ik de radiator vervanging opvraag.
Volgens mijn zijn jou getoonde afbeeldingen voor het vervangen van de radiator. Kan dat kloppen?
Jou krijg ik te zien als ik de radiator vervanging opvraag.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou ook zeker de droger vervangen. Als het systeem open is geweest moet deze altijd vervangen worden.RPS schreef:Ik heb zojuist de condensor eruit gehaald.
Een werkje van niets !!!
Morgen een nieuwe halen, eronder zetten en weer laten vullen.
En als het goed is kan deze jongen vrijdag weer in een gekoelde auto rijden.
Mijn condensor is trouwens van Volvo, niet van Nissens( staat er in ieder geval niet op)
Condensor + droger + verzendkosten kost 171,- euro bij Winparts.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zaten alle o-ringen nieuw bij de condensor, of moet je die er apart bij kopen?toppertje schreef:ik heb vorig jaar mijn condensor vervangen
dit was een"hella"
en koste 156euro
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95