Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De aansprakelijkheidswetgeving in de verenigde staten gaat niet verder dan een 10 jarige verplichting de af fabrieks emissiewaarde te garanderen, deze heeft volstrekt niets van doen met alle gedane suggestie b.v. ten aanzien van het onverhoopt stilvallen onderweg.
Volvo for life
Gast

AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef: :P De mijne is van mei 2002, ETM vervangen (art. nr. 8644344) op 16-04-2007, bij 188475 km.
Dus binnenkort even naar de dealer voor 50%. :P
Vandaag bij de dealer geweest.
Er is een kopie gemaakt van de (oude) rekening en deze wordt aan Volvo NL gegeven ter beoordeling.
Ik lees dit niet in de coulance regeling, maar het zal wel zo zijn. :roll:

Toentertijd heb ik 10% korting gekregen, men gaf aan dat het volledige bedrag betaald moet zijn.
Dat heb ik, ik heb alleen een persoonlijke korting van mijn dealer gekregen.

Ik lees er niets over korting m.b.t. de coulance regeling en ga er dan ook vanuit dat het goed gaat komen. :P
Zo niet, zal men zeker wat van mij (advocaat) te horen krijgen. :wink:
Gisteren wederom met de dealer gebeld, de man die het regelde was vrij en zou mij vandaag terug bellen.
Wat denk je? Niet dus. :evil:
Het is nu ruim een maand geleden en ik begin het zo langzamerhand een beetje zat te worden. :x
Hoe moeilijk kan het zijn? Je voldoet wel of niet aan de coulance regeling.
Het lijkt wel een ambtelijke molen. :cry:

Ik heb/had altijd een goed contact met de dealer, dus ik begrijp hier niets van.

Wie heeft de coulance regeling al uitgekeerd gekregen?
Deze week een mailtje gehad. (Oja, de man die het zou regelen, bleek een vrouw.... :wink: )
Het is in behandeling, ligt bij Volvo Cars Nederland.
De Volvo-dealer gaat er vanuit dat ik in aanmerking kom voor coulance.
Na administratieve afhandeling van Volvo-NL, zal men overgaan tot uitbetaling.
Wanneer? Dat stond er niet bij.......
Op mijn vraag binnen welke termijn, heb ik nog geen antwoord gekregen.
We wachten weer af. :P
H.J.
1st Gear member

Hallo allen,

Ik had ook tot voor kort de bekende problemen met mijn gasklephuis. Ik heb een S60 2.4T aut. van december 2000 met 80.000 km op de teller. Met deze km stand ga je er natuurlijk niet vanuit dat het gasklephuis stuk gaat, maar tegendeel is waar. Gelet op de lage km. stand geen coulance of enige vorm van garantie. Mijn auto was gewoon te oud en de km. stand maakte niets uit was het antwoord van Volvo. Al met al zal het een dure grap worden. Bij navraag bij een Volvo Dealer zou het ongeveer 900 euro gaan kosten. Bij sub volvo dealertjes bij mij in de buurt zou het ongeveer 1100 euro zijn.

's avonds maar eens op marktplaats gekeken en warempel, te koop aangeboden een splink slinter nieuw gasklephuis (met gele sticker) voor 399 euro. Gelijk gebeld en ik had hem voor 399 euro. De volgende dag nog bij de bovengenoemde garages prijs opgaaf gedaan wat het zou kosten om het gasklephuis in te bouwen.

Bij de sub volvo dealers 3 uur voor het inbouwen a 75 euro per uur werkloon, software 40 euro, pakking ongeveer 10 euro. Totaal 275 euro.

Bij Volvo Dealer 1 1/2 uur werkloon, software en pakking. Totaal 150 euro.

Dus voor diegene, die net als ik, niet voor coulance of garantie in aanmerking komt, kijk eens op marktplaats. Hier staat geregeld een NIEUW gasklephuis te koop.

Mijn kosten totaal 549 euro, alles origineel en tot op heden geen enkel probleem meer gehad. De auto rijdt alsof hij net uit de fabriek komt.
Ik dacht dat de schade zo nog wel te over zien is.

Groet H.J.
Volvo 340 DL sedan wit 1986
Volvo 340 DL sedan wit diesel 1988
Volvo 460 GL sedan wit 1990
Volvo S40 2.0 wit 1996
Volvo S40 1.9 T4 se wit 1990
Volvo V40 2.0 fase 2 zwart (lpg)
Volvo S60 2.4 T zwart
Volvo S80
Rogier64
5th Gear member

Wat een gedoe toch allemaal. Mijn gasklephuis is in 2005 vervangen (vijf jaar oud en < 200dkm) en naar aanleiding van correspondentie tussen Volvo NL en mij keurig en snel alsnog 50% coulance gekregen van mijn eigen dealer. Die heeft destijds ook nog niet eens de reparatie uitgevoerd.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Oceanracer
Geartronic member

GOED ETM-NIEUWS!!!

Vandaag een email ontvangen van Broekhuis Assen uit naam van de heer Lohuizen zelf. Daarin wordt mij een voorstel gedaan van 50% van de reparatiekosten. Omdat mijn V70 ten tijde van de reparatie wel binnen de gestelde leeftijd valt, maar net boven de 2 ton aan km's vind ik het een prima voorstel. Uit de mail begrijp ik dat deze coulance niet van Volvo NL afkomstig is maar van de dealer zelf.

Jullie zullen begrijpen dat ik heel blij ben met deze actie! :D

Alex, heb jij dan ook al bericht gekregen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Kijk, die dealer wil je wel weer als klant terug ;-)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gast

AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef: Vandaag bij de dealer geweest (04-02).
Er is een kopie gemaakt van de (oude) rekening en deze wordt aan Volvo NL gegeven ter beoordeling.
Ik lees dit niet in de coulance regeling, maar het zal wel zo zijn. :roll:

Toentertijd heb ik 10% korting gekregen, men gaf aan dat het volledige bedrag betaald moet zijn.
Dat heb ik, ik heb alleen een persoonlijke korting van mijn dealer gekregen.

Ik lees er niets over korting m.b.t. de coulance regeling en ga er dan ook vanuit dat het goed gaat komen. :P
Zo niet, zal men zeker wat van mij (advocaat) te horen krijgen. :wink:
Gisteren wederom met de dealer gebeld (09-03, 23-2 en ook op 20-2 niet aanwezig), de man die het regelde was vrij en zou mij vandaag terug bellen.
Het is nu ruim een maand geleden en ik begin het zo langzamerhand een beetje zat te worden. :x

Ik heb/had altijd een goed contact met de dealer, dus ik begrijp hier niets van.

Gebeld (20-3) toevallig contact met de directeur, zou het gaan regelen.
Deze week een mailtje gehad (25-3). (Oja, de man die het zou regelen, bleek een vrouw.... :wink: )
Eerste contact was op 4 feb. en het laatste contact was op 25 maart 2009,
dit was de mail met daarin excuses voor het laat reageren en dat ik in aanmerking kwam voor de coulance regeling.
Dat was toch netjes.

Nu (21-4) bijna weer een maand geleden en nog steeds niets........... Zal bij Volvo NL liggen. :roll:
Wat zou er gebeuren als ik zo lang zou wachten met betalen... :wink:

Ach, je moet maar denken wat in het vat zit verzuurt niet. :P
Gast

AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef: Gisteren wederom met de dealer gebeld (09-03, 23-2 en ook op 20-2 niet aanwezig), de man die het regelde was vrij en zou mij vandaag terug bellen.

Gebeld (20-3) toevallig contact met de directeur, zou het gaan regelen.
Deze week een mailtje gehad (25-3). (Oja, de man die het zou regelen, bleek een vrouw.... :wink: )
Eerste contact was op 4 feb. en het laatste contact was op 25 maart 2009,
dit was de mail met daarin excuses voor het laat reageren en dat ik in aanmerking kwam voor de coulance regeling.
Dat was toch netjes.

Nu (21-4) bijna weer een maand geleden en nog steeds niets........... Zal bij Volvo NL liggen. :roll:
Wat zou er gebeuren als ik zo lang zou wachten met betalen... :wink:

Ach, je moet maar denken wat in het vat zit verzuurt niet. :P
Zouden ze mee lezen? :P
Gisteren (23-4) een mailtje met het verzoek om mijn bankrekening nummer te mailen.
Vandaag de credit nota ontvangen van de Volvodealer. Ik krijg daadwerkelijk 50 % retour.
Ik zal mijn bankrekening in de gaten houden. :sleeping: :P
Oceanracer
Geartronic member

Vandaag bleek de grote dag: Het is bedrag a € 295,00 is op mijn rekening gestort!!!

Al met al vind ik het snel geregeld. Dus voor als ze meelezen: Broekhuis, bedankt! :thumbleft:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Wiebe
5th Gear member
Contacteer:

Kan je weer wat leuks doen van het weekend ;)
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gast

Oceanracer schreef:Vandaag bleek de grote dag: Het is bedrag a € 295,00 is op mijn rekening gestort!!!

Al met al vind ik het snel geregeld. Dus voor als ze meelezen: Broekhuis, bedankt! :thumbleft:
Das lekker, jij schrift even een mailtje omstreeks 22 maart, terwijl ik ik al vanaf 4 feb bezig ben. :roll:

Ik zal het één dezer dagen ook wel ontvangen. :P
Ik denk dat ik als klant ook minder interessant ben. De ik doe het zelfklant. :wink:
Halen van technische info en natuurlijk aan de computer.

EIND GOED AL GOED. Zal binnenkort weer eens op de koffie gaan bij Broekhuis.
Alfredje
Starter

Hallo Allemaal,

Heb na alles te lezen eigenlijk een antwoord nodig.
Wil graag een S80 uit '99 of '00 kopen (met zoveel mogelijk opties) en een 2.4 170pk versie.

Het baart me echt zorgen met de veiligheid, maar zal een niet volvo dealer deze kwaal ook weten? Of een wel Volvo dealer je gewoon laat rijden met dit probleem van het gasklephuis?

Vraag me dan ook af of AC tronic de hall-sensor kan leveren, maar begrijp er ook uit dat er dan nieuw software moet komen?

Is het nou verstandig om een S80 uit dat jaartal te kopen, of moet je die nu beter links laten liggen omdat er geen oplossing is...
(oplossing zou niet moeten zijn om dezelfde gebrekkige gasklephuis te laten plaatsen door een nieuwe van dezelfde soort materiaal - oftewel koolbaantjes)

(Ben wel heel verbaasd over het mankement)

Iemand die mij over de streep kan helpen, want heb dinsdag a.s. een proefrit met onderhandeling (zit me niet lekker).

Met vele groeten,

Alfred
Paul
Geartronic member

Als je alles goed gelezen hebt, heb je ook gelezen dat het veel minder vaak voorkomt dan ze je bij radar willen laten geloven.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gast

Gewoon kopen (als de rest goed is).
Denk nu niet dat Volvo de enige is met dit gasklep probleem.
Kijk maar eens voor welke merken ACTronic nog meer gasklephuizen regelt.

Als je naar problemen zoekt zal je bij elk merk wat tegen komen.
De afhandeling was bij Volvo niet zo geweldig, waardoor dit soort verhalen komen.
Als Volvo direct had gekozen voor de Amerikaanse oplossing, was dit niet zo'n groot topic geworden. :wink:
Mr. Ed
4th Gear member

Als het een auto naar je hart is, zou ik hem gewoon kopen. Je kunt de situatie met de ETM even kort schetsen bij de verkoper en aangeven dat je - afgezien van dat specifieke risico - in principe de koop wilt sluiten. Gewoon vragen wat hij daaraan wil doen. Vragen wat hij in jouw geval zou doen en of hij bereid zou zijn dat risico te nemen. Zien hoe hij reageert en anders is het een uitgangspunt om te handelen. Zit het je alsnog helemaal niet lekker dat er een oude ETM in zit? Dan kun je misschien afspreken 50/50 of laat je er desnoods (..) een nieuwe in zetten. Niet de koop om over laten gaan in ieder geval! Succes en veel rijplezier morgen :thumbright:
'Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen......'

Volvo V70 2.4 170PK Aut5, 2001
Alfredje
Starter

Hallo,

Bedankt voor de reaktie.
Daar is ook inderdaad wat van te zeggen dat ik een nieuwe ETM erin wil hebben op voorhand.
Km stand van die 2 wagens staan op 187000 en 215000, dus net zo'n grensgeval denk ik dan maar.

Al met al hele forum wel gelezen en natuurlijk zijn er alleen die problemen hebben (enkele hebben er geen last van) dus werd zelf ook wel wat terughoudend.
Maar ik ga ervoor en ben benieuwd hoe anders hij rijdt dan een 850 aut. met 170pk die nu echt op is (wel vreemd omdat ie dan maar 191000km gelopen hebt... en het welbekende tik erin hebt zitten gedurende 20 tot 25 minuten rijden).

Nogmaals allemaal, bedankt (super Forum).

Denk dat ik toch het forum maar vaker ga bezoeken.

Mijne groeten,

Alfred
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@alfredje, 97,5% had er geen last van.
Ik zou hem als garagist niet zomaar preventief gaan vervangen als er geen redenen voor zijn.
Volvo for life
Alfredje
Starter

Hallo Bart,
Tja, ikzelf ben niet zo paniekerig als ie er mee op houdt, maar m'n vrouw wel.
Heb gezegd dat het een veilge betere auto is dan de 850 (anders kan ik hem nooit kopen).
En je zal net zien dat ik bij die 2,5% thuis hoor..
Heb ik ook al met de vrezelijke TIK in het blok van m'n oude 850 20 kleppertje, de kans was zo klein :eeeeek:
Heb er nu wel 4 jaar in gestuurd zonder gekke onkosten, was ook van een ouder persoontje geweest.

Kijk wel even hoe m'n verstand gaat reageren en hoe fijn de s80 gaat rijden, misschien vergeet ik het ook wel te vragen #-o

Bedankt.

Alfred
Gast

Ja, 97,5% van alle auto's die Volvo verkoopt, dus ook diesels enz......
Verbaas mij wederom over de oogkleppen van sommige Volvo-medewerkers. :cry:

@Alfredje, het is sowieso een veiligere auto als je 850, dus kopen. :P
Summum
6th Gear member

Inmiddels is onze S60 (zie onderschrift) ook naar de dealer geweest voor een nieuw gasklephuis, dit nadat de auto binnen enkele maanden diverse keren was stilgevallen. Meestal was het een kwestie van even uitzetten, wachten en weer starten, maar toch zeer vervelend als je er niet van op aan kunt.

Helaas is de auto van 2001, dus geen coulanceregeling meer. Toch het Radar-verhaal maar even aangekaart en aangegeven dat wij het zeker gelet op de kilometerstand (net boven de 100.000) wel teleurgesteld waren in de betrouwbaarheid van dit onderdeel. Op de factuur blijkt de dealer 15% korting te hebben verleend. Dat vind ik in de gegeven situatie een nette oplossing, hetgeen ook wel eens vermeld mag worden! Hulde aan Verkerk Houten dus maar.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”