Volvo adviseert: kinderen tot vier jaar tegen de rijrichting in vervoeren
Volvo presenteert drie nieuwe en zeer veilige kinderzitjes voor kinderen in de leeftijd van nul tot ongeveer tien jaar. De kinderzitjes zijn grondig getest en voldoen aan de extreem hoge eisen die Volvo stelt aan veiligheid. De kinderzitjes zijn comfortabel, makkelijk in gebruik, van een slim design en voorzien van het Volvo-logo op de hoofdsteun. In 1972 introduceerde Volvo al het omgekeerde kinderzitje.
Introductie nieuwe kinderzitjes
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41420
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41420
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En die malle Amerikanen hebben ook weer wat bedacht.
The safety-conscious folks over at Volvo have been hard at work with child seat maker Britax-Romer on developing a range of next-generation infant, child, and booster seats. And while the seats are going on sale elsewhere in the world, they apparently face an obstacle in the US: the National Higway Traffic Safety Administration. How's that? According to Inside Line, NHTSA mandates that every child seat must fit in every car, but the Volvo-branded seats have been developed to be Volvo-specific items, which means they can't be sold here – not even to Volvo owners.
According to an anonymous Inside Line source at Volvo:
"NHTSA has mandated that child seats cannot be vehicle-specific... every seat must fit every car - in our opinion, this just makes for an inferior seat.
The source goes on to say:
"We have requested rule changes by NHTSA and have been ignored. While NHTSA's rules certainly benefit all consumers, we have a solution that is the best solution for our cars.
Volvo's new infant and convertible child seats are highly adjustable and serve kids from newborns up to age six, with the latter seat able to keep older children facing the rear – something that hasn't previously been possible. The booster seat has eleven height settings and can serve kids up to age ten. The seats will go on sale in Europe and Asia this year, but Americans and Canadians are out of luck.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Stug volhouden terwijl je de kans kan vergroten dat een kind het overleeft als je in een ongeluk terecht komt...
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Ze doen toch altijd waar ze zin in hebben daar, ik kan er niet wakker van liggen.
Stukje bureaukratie waar je u tegen zegt.
Het draait allang niet meer om de mens, deze is alin waarde uit te drukken, ik meen ongeveer $50.000 gelezen te hebben. (berekend door economen van Stanford University).
Eigenlijk gek dat we minder waard zijn dan dat er in menegeen showroom staat te pronken!?
Tis jammer maar zo gaat dat nu eenmaal in een consumerende maatschappij.
Back on topic
Als ze er zijn dan ga ik weer eens kijken, heb twee meiden van 1 en 4 dus kan ze wel gebruiken.
Stukje bureaukratie waar je u tegen zegt.
Het draait allang niet meer om de mens, deze is alin waarde uit te drukken, ik meen ongeveer $50.000 gelezen te hebben. (berekend door economen van Stanford University).
Eigenlijk gek dat we minder waard zijn dan dat er in menegeen showroom staat te pronken!?
Tis jammer maar zo gaat dat nu eenmaal in een consumerende maatschappij.
Back on topic
Als ze er zijn dan ga ik weer eens kijken, heb twee meiden van 1 en 4 dus kan ze wel gebruiken.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Sinds het interview met die kinderchirurg in de laatste Liv wil mijn vriendin per sé achterwaarts geplaatste Volvo zitjes voor de kinderen... Staaltje geraffineerde marketing van Volvo... en natuurlijk ga je er in mee.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Er zal ongetwijfelt een stukje karketing bij zitten.
Echter als je enigzins logisch kan nadenken dan weet je dat bij een botsing waarbij jezelf tegen een ander voorwerp/auto aanrijdt je rug/nek een flinke klap krijgt.
Als die kinderen achterwaards zitten dan worden juist die nog niet volledig ontwikkelde delen van het lichaam goed beschermd, althans beter dan dat ze naar de voorkant zouden zitten want dan krijgt hun nek en rug het flink te verduren.
Echter als je enigzins logisch kan nadenken dan weet je dat bij een botsing waarbij jezelf tegen een ander voorwerp/auto aanrijdt je rug/nek een flinke klap krijgt.
Als die kinderen achterwaards zitten dan worden juist die nog niet volledig ontwikkelde delen van het lichaam goed beschermd, althans beter dan dat ze naar de voorkant zouden zitten want dan krijgt hun nek en rug het flink te verduren.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Natuurlijk neem ik de bevindingen en constateringen van zo'n man meteen aan. Wat hij dagelijks voor ellende voorbij ziet komen... Het is natuurlijk een gevolg dat je Volvo rijdt, een merk waar je voor een groot deel voor kiest vanwege de veiligheid, maar het knaagt toch een beetje dat ze zo'n artikel plaatsen in een blad dat 100% voor de marketing van hun producten bedoeld is...
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]