even offtopic
heb ik iets gemist Ed ? V70 nu ?
had het idee dat je behoorlijk verknocht was aan de S60
Condensor airco zelf vervangen ?
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Inderdaad een V70. ik was ook best wel verknocht aan mijn S60. Reed ook erg fijn, eigenlijk beter dan de V70. Met name de wegligging. Wel is de bak/motor in de V70 weer iets fijner. Maargoed, ik moet de V70 eerst nog naar mijn smaak maken. Eerst alle onvolkomenheden eruit, rammelvrij maken (valt niet mee), en misschien nog wat optisch verfraaien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hier een fotootje van mijn condensor:

Hier kun je zien hoe slecht deze was. Zo hoort hij te zijn:

en het ziet er zo uit. Het is lastig te zien, maar de lamellen zijn ruim een centimeter naar binnen geslagen!:


Hier kun je zien hoe slecht deze was. Zo hoort hij te zijn:

en het ziet er zo uit. Het is lastig te zien, maar de lamellen zijn ruim een centimeter naar binnen geslagen!:

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
excessief veel corrosie voor een condenser van 3.5 jaar oud
auto gekocht van iemand die aan het strand woont ? :signlol:
auto gekocht van iemand die aan het strand woont ? :signlol:
In de mijne ligt de D5244T is idd 1 letter verschil.edraket schreef:Jouw motortype staat niet in Vadis! Die gaat maar tot 2004, of hooguit tot my2005.
Ik heb de D5244T5. Bij MY2006 hebben ze alle 163 pk versies alvast 2.4D genoemd ipv D5. Later volgde de blokaanpassingen. Er zijn ook 2.4D versies in omloop met 163 pk en nog de handgeschakelde 5 bak.
pas met een 6 bak heb je ook het nieuwe blok, zowel aut als handgeschakeld.
Overigens is met de introductie van het nieuwe model ook een long-life olie in samenwerking met Castrol "ontwikkeld". Deze is beter voor het roetfilter en kan tevens dus 30.000 km mee. Die olie is moeilijk aan te komen buiten de dealer, maar heb een goed adres gevonden. Denk dat je met deze olie de interval van een oer D5 ook kunt oprekken tot 30.000 km omdat het principe van het blok niet is veranderd. Dit uiteraard wel onder voorbehoud.
En inderdaad ik heb me erin verdiept
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat is geen corrosie, maar zijn vliegen en ingeslagen lamellen! Het is niet goed te zien op de foto, maar dat ding ziet er echt afgrijselijk uit!24AB2 schreef:excessief veel corrosie voor een condenser van 3.5 jaar oud
auto gekocht van iemand die aan het strand woont ? :signlol:
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ik heb er ook al eens aan zitten denken om er van dat fijne gaas in de bumper er voor te doen.
De condensor is net een stenen- en vliegenvanger.
En in de herfst ligt het voor de condensor vol met blad.
De condensor is net een stenen- en vliegenvanger.
En in de herfst ligt het voor de condensor vol met blad.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
wat dat rammelen betreft,ik heb daar geen last van.edraket schreef:Inderdaad een V70. ik was ook best wel verknocht aan mijn S60. Reed ook erg fijn, eigenlijk beter dan de V70. Met name de wegligging. Wel is de bak/motor in de V70 weer iets fijner. Maargoed, ik moet de V70 eerst nog naar mijn smaak maken. Eerst alle onvolkomenheden eruit, rammelvrij maken (valt niet mee), en misschien nog wat optisch verfraaien.
alhoewel ik ook vrij kritisch ben tov. rammels.
ik was hier nl. ook bang voor na de overstap van mijn S60 naar de V70.
maar kwa geluidsbeleving was de S idd. iets stiller dan de V.
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb nu gelijk een horrengaas ervoor gespannen. Moet de ergste steentjes opvangen. De lamellen van deze condensor zijn ook zo fragiel, dat is de reden dat ze stuk gaan denk ik.
Ik heb gisteren even mijn best gedaan, en de achterbak is nu zo goed als kraakvrij. Het is niet zozeer rammelen, maar het kunstof wat over elkaar schuift in de achterbak. Door het torderen van de auto hoor je dat altijd vrij goed. Nu hier en daar wat tochstrip aangebracht en het is zogoed als stil.
Ik heb gisteren even mijn best gedaan, en de achterbak is nu zo goed als kraakvrij. Het is niet zozeer rammelen, maar het kunstof wat over elkaar schuift in de achterbak. Door het torderen van de auto hoor je dat altijd vrij goed. Nu hier en daar wat tochstrip aangebracht en het is zogoed als stil.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Heren techneuten,
Zoals iedereeen hierboven heeft kunnen lezen, heb ik deze week de condensor vervangen en bij af laten vullen.
Nu doet het volgende zich voor:
Vanochtend deed de ac het niet; blies warme lucht.
Ik balen als een stekker. Alles nagezien of ik vettigheid bij de koppeling kon zien( dit wijst op een lekkage) echter niets kunnen vinden.
Nu loop ik net langs de auto, hoor ik de ventilator,binnen, volop blazen.
Probeer ik de ac weer, Werkt perfect!!
Wie heeft hier een verklaring voor ???
Te hoge temperatuur/druk in het systeem ?? Maar dan had de radiatorfan moeten draaien.
Zoals iedereeen hierboven heeft kunnen lezen, heb ik deze week de condensor vervangen en bij af laten vullen.
Nu doet het volgende zich voor:
Vanochtend deed de ac het niet; blies warme lucht.
Ik balen als een stekker. Alles nagezien of ik vettigheid bij de koppeling kon zien( dit wijst op een lekkage) echter niets kunnen vinden.
Nu loop ik net langs de auto, hoor ik de ventilator,binnen, volop blazen.
Probeer ik de ac weer, Werkt perfect!!
Wie heeft hier een verklaring voor ???
Te hoge temperatuur/druk in het systeem ?? Maar dan had de radiatorfan moeten draaien.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar dat is een andere dan bij mij erop hoort. GB kon deze niet leveren!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb het geld retour van Winparts minus beide keren verzend kosten. Ze blijven maar volhouden dat ze het juiste artikel hebben geleverd. Ik heb toch mijn kenteken ingevoerd en daar komen de van toepassing zijnde onderdelen uit naar voren. Het foutje van hun database kost zomaar even een dikke 25 euro aan verzend kosten. Had op zijn minst verwacht dat ze hier enigszins coulant mee om zouden gaan. Denk niet dat ik er nog een keer iets bestel. Als hun database al niet klopt...edraket schreef:Ik heb vandaag de condensor weer terug gestuurd naar Winparts. Een beetje onnozel misschien, maar ik vind wel dat een onderdelen leverancier moet weten welk type in mijn auto zit. Ben erg benieuwd hoelang het duurt voordat ze mijn geld terug sturen. Heb ook gevraagd of ze de retour porto kosten willen betalen. Is toch redelijk of niet? Als zij iets afsturen moet ik het immers ook betalen.RPS schreef:Het is weer in orde !!
Ik kan weer gekoeld rijden.
Demonteren en inbouwen steldt niets voor.
Ik moest alleen de leiding vanaf mijn oude droger naar de koppeling overzetten. De nieuwe aansluiting was kleiner.
Verder zat alles erbij. Ik heb de condensor gehaald bij Autotemp in Hengelo .
In totaal heeft dit grapje mijn € 275,- gekost incl. vullen van koudemiddel en olie.
Jongens dit is voor een ieder aan te raden.
Om op de vraag van Edraket terug te komen: Ik heb een mail naar Winparts gestuurd, deze hadden de ringen niet in het assortiment zitten.
Vandaar ben ik naar Autotemp gegaan. Is mooi in de buurt en op vooraad.
Als het goed is komt morgen een exemplaar van hella binnen. Deze heeft de geintegreerde droger en zou de juiste moeten zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95