Groet aan alle Volvo-fans.
Mijn 940 uit 1994 laat me in de steek en onderhoud loont zich amper meer. Ik wil een overstap maken naar een S80.
Ik heb er een paar op het oog, allemaal gezien het budget uit 1999. Daartussen dus 2.9 en 2.4 varianten.
1. Kan iemand me aangeven met welk verschil in motor-onderhoud ik rekening moet houden. Is de 2.9 doorgaans duurder bij service? Of maakt het allemaal weinig uit?
2. Heeft iemand ervaring met de aankoopinspectie die Volvo voor 95 euro aanbiedt? Doen? Zo ja, welke aandachtspunten van de S80 moet ik dan bij de garage extra laten nakijken? Meer informatie over de inspectie op www.volvocars-campagnes.nl/onderhoud
Ik hoor graag van jullie. Alle tips welkom!
2.9 of 2.4 en het onderhoud
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Beste Jules,
Ik kan je vraag niet goed beantwoorden maar heb wel een tip voor je: heb je misschien overwogen om eventueel een S90 te kopen? De voorloper van de S80 die jij op het oog hebt.
Dat is via een omweg een zeer goed doorontwikkelde 940. En juist vanwege die doorontwikkeling is een S90 (voorheen 960) een enorm fijn rijdende auto: achterwiel aandrijving, 3 liter motor (2922 CC), veel opties voor relatief weinig geld, SIPS en voor- en zijairbags, fenomenale wegligging vanwege de multilink achteras, vaak met sperdifferentieel.
Toch wel een opmerking over dat onderhoud: Volvo heeft min of meer "standaard" prijzen voor allerhande werkzaamheden. Die prijzen zou je kunnen opvragen bij de dealer in de buurt. Dan heb je een redelijke indicatie wat onderhoud zou kunnen kosten.
Succes met je keuze.
Ik kan je vraag niet goed beantwoorden maar heb wel een tip voor je: heb je misschien overwogen om eventueel een S90 te kopen? De voorloper van de S80 die jij op het oog hebt.
Dat is via een omweg een zeer goed doorontwikkelde 940. En juist vanwege die doorontwikkeling is een S90 (voorheen 960) een enorm fijn rijdende auto: achterwiel aandrijving, 3 liter motor (2922 CC), veel opties voor relatief weinig geld, SIPS en voor- en zijairbags, fenomenale wegligging vanwege de multilink achteras, vaak met sperdifferentieel.
Toch wel een opmerking over dat onderhoud: Volvo heeft min of meer "standaard" prijzen voor allerhande werkzaamheden. Die prijzen zou je kunnen opvragen bij de dealer in de buurt. Dan heb je een redelijke indicatie wat onderhoud zou kunnen kosten.
Succes met je keuze.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Juulke
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 21:28
Dank!
Ik heb ook een oogje laten vallen op de S90, precies omdat die goed aansluit bij de 940. Alleen: voor hetzelfde geld krijg ik met de S80 een auto die doorgaans drie jaar jonger is (1999 ipv 1996) en een ton minder op de klok (250k ipv 350k).
Mijn opmerking over onderhoud gaat dus niet over uurloon oid, maar meer over ander soort gebruikte onderdelen die misschien bij het ene type motor gevoeliger zijn dan het andere. Of is alleen het 'kale blok' het enige verschil buiten de accessoires?
Ik heb ook een oogje laten vallen op de S90, precies omdat die goed aansluit bij de 940. Alleen: voor hetzelfde geld krijg ik met de S80 een auto die doorgaans drie jaar jonger is (1999 ipv 1996) en een ton minder op de klok (250k ipv 350k).
Mijn opmerking over onderhoud gaat dus niet over uurloon oid, maar meer over ander soort gebruikte onderdelen die misschien bij het ene type motor gevoeliger zijn dan het andere. Of is alleen het 'kale blok' het enige verschil buiten de accessoires?