De 7 nieuwe groene DRIVe auto's

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
KaleFietsbel
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 28.02.2009 - 13:42
Locatie: Heteren, Gelderland

waar in mijn stuk staat het woord milieuvriendelijk?
John

Besteld: V70 Limited Edition 2.0 D
afleverdatum 14-09-2009
Gebruikersavatar
Live
4th Gear member
Berichten: 603
Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46

Waarom zou je een DrivE kopen als je niet milieuvriendelijk = zuinig wilt rijden ?

'' De tijd van 3.5 V6 motoren in een middenklasse auto is echt voorbij. Ze zijn tegenwoordig in staat uit een relatief kleine cilinderinhoud een prestatief vermogen te persen. ''

Klopt helemaal, maar dat doet er niet toe aangezien we het hier niet om V6 motoren hebben maar over volvo's met 2.0 en 2.4 motoren en het verschil tussen die en een 1.6.
3.5 V6 is leuk, maar overdone. D5 kan je nog over twijfelen maar voor veel mensen een must ivm caravan. Een 1.6 echter lijkt me onder de maat, en idd je moet er eerst in rijden voor je oordeelt, maar het LIJKT me echt niet te doen. anderhalf duizendkilo voor een 1.6 damn.

in staat uit een relatief kleine cilinderinhoud een prestatief vermogen te persen.
Het kan idd, maar dat wil nog niet zeggen dat elke auto van elk gewicht klaar is voor een klein motortje ondangs zijn relatief hoge kracht output. 100 pk uit 2 cillinders is erg knap, maar als er zo'n motor komt hoeft dat niet te betekenen dat die perfect in een zware auto kan.

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Waarom milieuvriendelijk?

Omdat we het hier over de groene auto's hadden, sorry mijn fout.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
KaleFietsbel
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 28.02.2009 - 13:42
Locatie: Heteren, Gelderland

Als ik naar mijn collega's kijk die 'groen' rijden, is misschien bij 1 per 25 het milieu de daadwerkelijke reden.

Bij alle anderen is de eigen portemonnee doorslaggevend.
John

Besteld: V70 Limited Edition 2.0 D
afleverdatum 14-09-2009
diMarco
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 17.01.2009 - 11:32

Milieuvriendelijk ??
of netto salaris op je loonstrook ....
Gebruikersavatar
bookkeeper
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
Contacteer:

voor mij ook salaris doorslaggevend....
Bookkeeper

Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more

2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7770
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Ik zei al elders: een paar keer minder tanken in de maand is doorslaggevend (in februari tankte ik 4x vol benzine :( )
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

... ik heb een zogenaamde 'zuinige' auto gekozen als leaseauto, wel om de bijtelling, maar toch ook met de hoop een week zonder tanken op en neer te kunnen naar mij werk in Amsterdam. Dagelijks ritje van totaal +/- 120 km...

Het is een Seat Ibiza 1.2 (ja wel....) maar na 5500 km.... 1 op 12.3 tot 1 op 13.3, het gemiddelde van de laatste 6 tankbeurten.
En er is geen verbetering te zien in het verbruik, ik haalde nog betere cijfers met mijn 10 jaar oude Almera.... en het is maar 2 km meer per liter dan de S80 rijdt...

Al met al vind ik het toch een zeer slecht verbruik.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Bijtelling en dan nog de S80 ernaast? Kan je toch beter geen bijtelling nemen of geen lease-auto?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

tja... ;)

De vrouw heeft ook een auto nodig, en ik moet dus elke dag naar Amsterdam. En ze heeft vaak avonddiensten en latere dagdiensten (tot +/- 18.00 uur). Bij geen privé gebruik mag je officieel niet eens langs de supermarkt, ook al ligt dat op de route naar huis.
De bijtelling valt mee doordat het een 20% auto is en de aanschafwaarde redelijk laag is, € 15.000,-.

We rijden voornamelijk in de buurt met de lease, en als we een keer wat verder gaan of wat grotere dingen mee moeten nemen hebben we de S80.

Qua rijden haal ik het verschil tussen de bijtelling en het eventuele gebruik van de auto er wel redelijk uit. Er is voor privé geen kilometer beperking :) betekend dat de supermarkt op 5 min fietsen ook snel met de auto bezocht wordt. Onderhoud ed aan de 80 is toch iets duurder dan gemiddeld, en om nu 3 keer per jaar voor een beurt bij de garage te staan per jaar en het zelf te moeten betalen is niet echt fijn, a +/- € 800,- per beurt + afschrijving van de auto.

en hobby mag geld kosten ;) ben toch wel een beetje verslaafd aan een beetje power
Gebruikersavatar
Live
4th Gear member
Berichten: 603
Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46

T6 geartronic.. damn, ik dacht dat die juist extreem veel benzine verbruikte ? wel dikke motor

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Sorcerer
2nd Gear member
Berichten: 242
Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32

Rob Bakker schreef:... ik heb een zogenaamde 'zuinige' auto gekozen als leaseauto, wel om de bijtelling, maar toch ook met de hoop een week zonder tanken op en neer te kunnen naar mij werk in Amsterdam. Dagelijks ritje van totaal +/- 120 km...

Het is een Seat Ibiza 1.2 (ja wel....) maar na 5500 km.... 1 op 12.3 tot 1 op 13.3, het gemiddelde van de laatste 6 tankbeurten.
En er is geen verbetering te zien in het verbruik, ik haalde nog betere cijfers met mijn 10 jaar oude Almera.... en het is maar 2 km meer per liter dan de S80 rijdt...

Al met al vind ik het toch een zeer slecht verbruik.
Die Seat verbruikt evenveel als mijn vorige S60: de 2.4 140 pk. Ik reed daar wel vooral snelweg mee, dus dat zal meespelen...

Overigens ben ik erg benieuwd naar de nieuwe turbomotoren waar Volvo later dit jaar mee op de proppen komt... en tuurlijk ook naar de nieuwe biturbo D5-motoren!

Zowel Audi als BMW hebben trouwens 6-cilinder benzinemotoren met een geel/geelgroen label. Bij BMW komt dit vooral door zaken als dat lamellen in de neus dicht gaan bij voldoende koeling en door elektrische stuurbekrachtiging en nog een systeem dat remenergie kan regenereren. En nog wat dingen... iig indrukwekkend hoe hard het ineens gaat.

Ook netjes is de D(?)-label 3.0 TFSi-motor die je in de Audi A6 kunt krijgen: ruim 300pk. Jammer dat het bij Volvo wat minder hard gaat, maarja, Audi/Volkswagen/etc. zijn best groot als concern...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
Afbeelding
Gebruikersavatar
HV
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
Locatie: Nijmegen

Vanuit zakelijk rijdend Nederland bezien is het wel jammer dat wordt ingezet op diesel, aangezien de regels bij dieselmotoren (onterech naar mijn idee) strenger zijn dan voor benzinemotoren. Zo biedt VW nu al de 1.4 TSI DSG in de Golf VI aan met 160 PK; een combinatie die van deze auto een bijna-GTI maakt (0-100 in 7,4s). Maar goed, vermoedelijk moeten we gewoon langer geduld hebben tot de (milde) hybride's zich in MY 2011 aandienen, lijkt mij.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

op een diesel gaat de BPM ook na 2013 niet afgeschaft worden
Volvo for life
Gebruikersavatar
polarwittesloep245
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
Locatie: Venlo

bart simpson schreef:die downsizing is een simpele maar ook heel dwingende trent
klopt helemaal,
je moet dus ook de wagens zèlf downsizen, of genoegen nemen met een minuutje later op je werk of klant komen.
zoals iedereen weet is snel net zo langzaam in nederland als langzaam snel is, denk file en stoplicht.
kleiner en minder verbruikend moet de trend zijn, maar daarnaast moet er ook nog geld verdiend worden; en daar zijn de (te) grote en veel slurpende grote modellen voor.
maar het is een discussie die nooit winnaars oplevert :wink:
Gebruikersavatar
tvc15
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
Locatie: Twente

In een test van de C30 DRIVe in Auto, Motor und Sport las ik dat dit model een Euro4 auto is, geen Euro5 dus. Merkwaardig, de nieuwe 5 cylinder diesels zijn wel Euro5. Zijn alle DRIVe modellen (allen met 1.6D) Euro4? Dat zou wel een beetje sneu zijn, als je deze modellen als groen wilt positioneren.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat is het verschil?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
tvc15
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
Locatie: Twente

Uitleg over Euro5:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards

NOx is het probleem van de 1.6D voor de stap van Euro4 naar Euro5. PSA heeft al een Euro5 variant ontwikkeld, maar schijnbaar is die nog niet vrijgegeven door Volvo, of ze konden een gunstige deal maken met de Euro4 versies.
michel-C30
3rd Gear member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
Locatie: Den Haag

Deze week maakt AutoWeek kennis met de nieuwe DRIVe-modellen van Volvo. De opmerkelijkste nieuwkomers zijn de V70 en S80 DRIVe met 1.6 diesel.
In de strijd tegen de CO2-uitstoot zet Volvo in op downsizing. Zo worden de V70 en S80 leverbaar met een relatief bescheiden dieselmotor, de van de C30/S40/V50 bekende 1.6 commonrail die 109 pk en 240 Nm levert. Het levert een CO2-uitstoot op van 128 gram per kilometer voor de S0 DRIVe, en de V70 DRIVe zit ook nog onder de 130 gram per kilometer. Het zijn de enige auto´s in het Executive-segment die daarin slagen, want modellen als de BMW 520d Corporate Lease of de Audi A6 2.0 TDIe zitten erboven.
De prijzen van de twee zuinige Volvo´s worden binnenkort bekendgemaakt, maar we weten nu wel wat de prestaties zijn. De S80 1.6D sprint in 13,0 seconden van 0 naar 100 en haalt een topsnelheid van 190 km/h. Bij de V70 DRIVe moet je nog meer geduld opbrengen, voor de stationwagon geeft Volvo een sprinttijd op van 13,5 seconden en de topsnelheid is 185 km/h. Voor de sedan beloven de Zweden een gemiddeld verbruik van 1 op 20,8 op, de stationwagon verbruikt elke 20,4 liter een liter diesel. Uiteraard levert dat een A-label op.
Ten opzichte van de gewone uitvoeringen van de S80 en V70 zijn de DRIVe-versies voor 20 mm verlaagd, en achter 15 mm. Verder hebben ze een dichte grille, en verlaten ze de fabriek op banden met lage rolweerstand.


in 13,5 seconden naar 100.................
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nice!! Ben benieuwd! :):)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”