Na de verkoop van mijn HU1205 van afgelopen najaar heb ik via via een SC-802 op de kop getikt. Natuurlijk geen moderne radio maar ik wou toch wel graag wat muziek in de auto. Omdat ik hem niet gelijk aan de praat kreeg (gedoe met de code) heb ik eerst een tijdje een oude Pioneer radio gebruikt, maar die stond natuurlijk voor geen meter, met z'n rode en blauwe VW-knopjes/lampjes. Dus vandaag de radio omgewisseld, maar nu loop ik tegen de volgende problemen aan:
1. Niet alle knopjes zijn verlicht. En zijn kennelijk wat lampjes defect achter het front. Zijn deze makkelijk te vervangen?
2. Zit er ook een aansluiting/draad voor de mute voor de carkit? Ik kan de radio namelijk wel op "pauze" drukken met de volume knop, maar als het automatisch kan is het wel zo leuk.
3. Hoe kan ik de zenders programmeren?
4. Heeft er iemand (in de vorm van een PDF of zo) een overzicht van de functies?
5. Heeft er iemand nog een wisselaar + kabels liggen voor deze radio?
Overigens komt er een zeer goed geluid uit deze radio! Veel beter dan de HU1205. Alleen die waardeloze papieren luidspreker uit de achterdeuren eens vervangen...
Tips gevraagd voor mijn SC-802
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Sailor
- 2nd Gear member
1: volgens mij moet er vaak software worden geladen om van Volvo radio's de verlichting te laten branden en dimmen. Althans zo is dat bij de HU serie en waarschijnlijk dus ook op de SC serie en zijn er dus geen lampjes kapot.
2: je moet er een mute box tussen zetten, dan gaat het automatisch. Ik weet niet of je carkit van een mutebox is voorzien, mijn Nokia CK-7 carkit bijvoorbeeld wel.
3: geen idee. Meestal zoeken naar zender en dan de de voorkeuzeknop ingedrukt houden.
2: je moet er een mute box tussen zetten, dan gaat het automatisch. Ik weet niet of je carkit van een mutebox is voorzien, mijn Nokia CK-7 carkit bijvoorbeeld wel.
3: geen idee. Meestal zoeken naar zender en dan de de voorkeuzeknop ingedrukt houden.
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

- Oceanracer
- Geartronic member
Die HU's zijn zgn netwerkradio's, de SC is voor de S40/V40 en die zijn analoog. Er zijn echt wat lampjes stuk. :-x Ik heb nog een mutebox liggen, maar aangezien hij wel een pauzefunctie heeft ben ik er van overtuigd dat het ook zonder kan.
En indrukken en vasthouden heb ik geprobeerd. Werkt idd altijd, maar weer niet bij deze radio... :-x

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue