Mijn V 40 2.0 T van 2000 reageerde zeer vreemd op het gebruik van V power van Shell. Normaal tank ik ron 95 (Euro), maar ik wilde V power eens proberen. Na een tank leeg gereden te hebben kreeg ik een melding op het dashbord dat mijn uitlaatgas systeem een storing vertoonde.... Hierop is door de garage tot twee keer toe de zaak gereset. Nadat ik weer Euro 95 tankte, heb ik geen problemen weer gehad. Dus.....
het is mogelijk dat je computerproblemen krijgt wanneer je V power tankt......
Groeten, Ger
benzine V power van shell.....
- Wing
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28.11.2004 - 16:33
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
V40 rijder
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Apart... heb er met de 850 geen last van...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- wurnie
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:51
- Locatie: Venlo
merk je verschil met euro95 (pk's of verbruik) ? ik weet alleen dat 't ietwat duurder is, maar of 't dat waard is weet ik eigenlijk niet. :?:exhonda schreef:Hallo ik heb zelf een v40 2.0 turbo uit 99 .rij bijna altijd v power nooit geen problemen.GR Arjen
gr. werner
- Turbo4
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 09:15
ik moet minimaal 98 tanken met mijn T4 anders loopt hij slecht maar ik heb begrepen van iemand bij de shellpomp dat de Vpower in nederland geen 95 is maar 98 maar dat ze zeggen dat het 95 is om milieu regels te omzeilen :? , als ik in duitsland ben tank ik V power OCTAAN 100 en daar merk je verschil ja 

Tofast4you
- wurnie
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:51
- Locatie: Venlo
oeps, wir haben es nicht gewust. :shock:turbo4 schreef:ik moet minimaal 98 tanken met mijn T4 ,en als ik in duitsland ben tank ik V power OCTAAN 100 en daar merk je verschil ja
ik tank altijd euro95, maar ik wist niet dat sommige modellen 98 moesten drinken.
- mehn
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22
Kijk even in je boekje of binnenkant van de tankklep.wurnie schreef:oeps, wir haben es nicht gewust. :shock:
ik tank altijd euro95, maar ik wist niet dat sommige modellen 98 moesten drinken.
Ik heb geen verstand van V40's, maar bij de 850 is het zo dat elke motor voldoende heeft aan RON95, dus ook de T-5 en T-5R.
Als je echter een aangepaste chip hebt kan het zijn dat je RON98 moet tanken. Ik heb vernomen dat de 'chippers' ook V-power (RON97) mogen tanken i.p.v. RON98 als Shell met de levering ervan gaat stoppen.
- Turbo4
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 09:15
In het verleden liep mijn V40 niet lekker ,en het eerst wat ze dan vroegen was "JE TANKT TOCH WEL 98 !!" wat ik dan bevestigde.
Dus ik weet niet beter.Maar als shell stopt met 98 (zoals op sommige plekken al is ) zullen we wel moeten.En dan eventueel een octaan booster bij elke tankbeurt
Dus ik weet niet beter.Maar als shell stopt met 98 (zoals op sommige plekken al is ) zullen we wel moeten.En dan eventueel een octaan booster bij elke tankbeurt

Tofast4you
- Timmert
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
- Locatie: Uithoorn
Bij m'n vorige auto merkte ik best wel veel verschil in prestaties tussen euro 95 en (de nederlandse) V-Power. Echter had die laatste als nadeel dat ie beroerd stationair ging lopen, volgens m'n collega omdat er een klep vast was gaan zitten van die rotzooi. @ work (opel dealer, destijds) hadden we vrij veel klanten die problemen hadden met V-Power en Saab Nederland heeft zelfs een schrijven doen uitgaan naar alle leaserijders waarin men verzocht alsjeblieft geen V-Power te tanken..
Tsja..
Tsja..
S40 Phase I 1.8 16v Europa
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Als je euro 95 tankt, dan zit je eerder op de pingelgrens en gaat je electronica ingrijpen. Met name bij chiptuning is het het tanken van 95 een beetje kansloos, omdat je daarmee als het ware je chiptuning ongedaan maakt.
Ik kan me een leon 1.8 T herinneren die ze bij RICA probeerde te chippen, maar wat ze ook deden, het ding wilde maximaal 5% vermogens winst leveren op de testbank.
Dus Roel zegt nog tegen die pipo, je hebt toch wel 98 getankt, dus die vent zegt gedachteloos ja. 3 avonden aan het knoeien geweest. Auto inmiddels zonder benzine, 98 getankt en hoppa probleem opgelost. Blijkt pipo altijd 95 te tanken.
Gechipte auto's en snellere auto's zoals T's rijden prima op 95, maar ze halen gewoon niet de prestaties die ze met 98 halen. Dit merk je aan de resultaten op de testbank. Daarnaast is de kans groot dat als ze gechipt zijn, ze niet voldoende terugregelen en gaan pingelen en dat wil je niet. Dus gewoon 98 of 97 tanken.
Ik kan me een leon 1.8 T herinneren die ze bij RICA probeerde te chippen, maar wat ze ook deden, het ding wilde maximaal 5% vermogens winst leveren op de testbank.
Dus Roel zegt nog tegen die pipo, je hebt toch wel 98 getankt, dus die vent zegt gedachteloos ja. 3 avonden aan het knoeien geweest. Auto inmiddels zonder benzine, 98 getankt en hoppa probleem opgelost. Blijkt pipo altijd 95 te tanken.
Gechipte auto's en snellere auto's zoals T's rijden prima op 95, maar ze halen gewoon niet de prestaties die ze met 98 halen. Dit merk je aan de resultaten op de testbank. Daarnaast is de kans groot dat als ze gechipt zijn, ze niet voldoende terugregelen en gaan pingelen en dat wil je niet. Dus gewoon 98 of 97 tanken.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Vaag is dat. Ik hoor dat ook met enige regelmaat. Het idee achter V-power is dat je motor schoner wordt, allerlei koolaanslag e.d. zou binnen x km rijden met V-power verdwenen moeten zijn.Timmert schreef:KNIPP.... V-Power. Echter had die laatste als nadeel dat ie beroerd stationair ging lopen, volgens m'n collega omdat er een klep vast was gaan zitten van die rotzooi. @ work (opel dealer, destijds) hadden we vrij veel klanten die problemen hadden met V-Power en Saab Nederland heeft zelfs een schrijven doen uitgaan naar alle leaserijders waarin men verzocht alsjeblieft geen V-Power te tanken..
Tsja..
Wat ik me nu afvraag is of die ranzigheid die vrijkomt dan soms de injectoren vervuilen ofzo en slechts een tijdelijk probleem is, of dat het gewoon ranzige zooi is en het hele schoonmaak verhaal slechts een broodje marketing aap is.....
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Ik heb zelf ook die problemen gehad dat hij stationair slechter liep dat met gewone benzine alleen ben ik toch gewoon door gegaan met tanken van V-power en na een tank of 3 was het probleem vrij wel weg ik tank het nu al zo'n 6 maanden en heb nergens meer last van.Marinus schreef:Vaag is dat. Ik hoor dat ook met enige regelmaat. Het idee achter V-power is dat je motor schoner wordt, allerlei koolaanslag e.d. zou binnen x km rijden met V-power verdwenen moeten zijn.Timmert schreef:KNIPP.... V-Power. Echter had die laatste als nadeel dat ie beroerd stationair ging lopen, volgens m'n collega omdat er een klep vast was gaan zitten van die rotzooi. @ work (opel dealer, destijds) hadden we vrij veel klanten die problemen hadden met V-Power en Saab Nederland heeft zelfs een schrijven doen uitgaan naar alle leaserijders waarin men verzocht alsjeblieft geen V-Power te tanken..
Tsja..
Wat ik me nu afvraag is of die ranzigheid die vrijkomt dan soms de injectoren vervuilen ofzo en slechts een tijdelijk probleem is, of dat het gewoon ranzige zooi is en het hele schoonmaak verhaal slechts een broodje marketing aap is.....
- Timmert
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
- Locatie: Uithoorn
Hmm nou.. Volgens mij is het weldegelijk reinigend, net als shell pura. Bij Opel had men nog al es last van vervuilde EGR-kleppen, beetje Pura er in, rondje trappen en hij deed t weer een tijdje.Marinus schreef: Vaag is dat. Ik hoor dat ook met enige regelmaat. Het idee achter V-power is dat je motor schoner wordt, allerlei koolaanslag e.d. zou binnen x km rijden met V-power verdwenen moeten zijn.
Wat ik me nu afvraag is of die ranzigheid die vrijkomt dan soms de injectoren vervuilen ofzo en slechts een tijdelijk probleem is, of dat het gewoon ranzige zooi is en het hele schoonmaak verhaal slechts een broodje marketing aap is.....
Ik denk dat het bij vpower idd zo is dat er rotzooi loskomt, maar dit je uitlaattraject niet verlaat, maar ergens blijft hangen ofzo. Ik ben meestal wel van mening dat een rondje trappen de vervuiling wel weg zou moeten blazen, maar dat bleek bij mijn auto niet het geval. Ik kon trappen wat ik wou (toerenbegrenzer de gekste :roll: ) maar hij bleef rot stationair lopen op vpower. Tankje 98 erin: probleem opgelost.
S40 Phase I 1.8 16v Europa
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Aleemaal non-turbo auto's, daar spelen hele andere zaken.
De pingelgrens met name. Mijn T4 rijdt echt wel op RON91, maar zal minder PK's hebben omdat ie dreigt te gaan pingelen, de ecu, via de klopsensor detecteerd dat en grijpt in.
Deja-vu.
De Vpower discussie heeft op dit forum al eens plaatsgevonden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=15
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Ja RON 91
logisch voor een Turbo
maar het gaat om het verschil tussen 98 en 100 RON
ik denk NIHIL
logisch voor een Turbo
maar het gaat om het verschil tussen 98 en 100 RON
ik denk NIHIL
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Helaas staat er niks bij over het verbruik van V-Power.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.