Een 850 TDI 399.000 op de klok met goed onderhoud wel of niet kopen. Heb er namelijk één op het oog voor mijn vrouw. Hij is van bouwjaar 1996, en de prijs is maar €1250.00. Nu weet ik aardig wat van auto's, maar ben zelf niet zo bekend met dit type motor. Wie weet jullie wel……
http://www.autodealers.nl/index.aspx?ai ... rkomst=gpl
850 TDI wel of niet kopen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik weet niet waarom je specifiek voor een diesel kiest? Ik neem aan om veel km's te gaan maken. Als je vrouw erg veel km's maakt zou ik uitkijken naar een auto met minder km's, al is dat met een 850 diesel bijna niet te doen. De prijs is aan de andere kant ook erg scherp, dus je kunt wat meer aan onderhoud besteden.
Persoonlijk zou ik eerder voor een 850 op gas gaan. Deze kennen wat minder problemen dan de diesels. De diesels gaan nog wel eens stuk door een uitgelopen waterpomp of riem, en dan ben je echt de sjors. Dus eerst de boel vervangen lijkt mij een veilige manier om nog veel km's te gaan maken.
Vergelijk de 850 ook niet met jouw 940. De kosten om het rijdend te houden liggen beduidend hoger.
Kijk goed of de airco werkt (als die erin zit). Zo niet. dan zou ik het lekker zo laten (of zat jij niet in de airco's?).
Als het een goede auto is en goed onderhouden zou ik het wel doen. Als je de riem/rollen en waterpomp vervangt kun je er nog vele km's mee maken.
Persoonlijk zou ik eerder voor een 850 op gas gaan. Deze kennen wat minder problemen dan de diesels. De diesels gaan nog wel eens stuk door een uitgelopen waterpomp of riem, en dan ben je echt de sjors. Dus eerst de boel vervangen lijkt mij een veilige manier om nog veel km's te gaan maken.
Vergelijk de 850 ook niet met jouw 940. De kosten om het rijdend te houden liggen beduidend hoger.
Kijk goed of de airco werkt (als die erin zit). Zo niet. dan zou ik het lekker zo laten (of zat jij niet in de airco's?).
Als het een goede auto is en goed onderhouden zou ik het wel doen. Als je de riem/rollen en waterpomp vervangt kun je er nog vele km's mee maken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Wat ik begrepen heb komt die tdi motor van Audi.
Nou weet ik niet veel, alleen dat die tdi motor erg sterk is, mits op tijd zijn onderhoud. Heb een audi 80 met een 90 pk tdi motor gereden. Die is ingeruild met 330000 km op de teller. In die 330000 km heeft hij nog geen slag verkeerd geslaan en liep/startte deze nog steeds als een zonnetje.
De 2.5 tdi motor is zo nodig nog sterker wat ik heb begrepen, dus daar moet het probleem niet in zitten.
Nou weet ik niet veel, alleen dat die tdi motor erg sterk is, mits op tijd zijn onderhoud. Heb een audi 80 met een 90 pk tdi motor gereden. Die is ingeruild met 330000 km op de teller. In die 330000 km heeft hij nog geen slag verkeerd geslaan en liep/startte deze nog steeds als een zonnetje.
De 2.5 tdi motor is zo nodig nog sterker wat ik heb begrepen, dus daar moet het probleem niet in zitten.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Nee ik werk op de technische helpdesk van de ANWB, en werk partime als diagnose troubleshooter. Heb wel mijn papieren gehaald voor airco. De reden dat ik dit vroegi s:edraket schreef:Ik weet niet waarom je specifiek voor een diesel kiest? Ik neem aan om veel km's te gaan maken. Als je vrouw erg veel km's maakt zou ik uitkijken naar een auto met minder km's, al is dat met een 850 diesel bijna niet te doen. De prijs is aan de andere kant ook erg scherp, dus je kunt wat meer aan onderhoud besteden.
Persoonlijk zou ik eerder voor een 850 op gas gaan. Deze kennen wat minder problemen dan de diesels. De diesels gaan nog wel eens stuk door een uitgelopen waterpomp of riem, en dan ben je echt de sjors. Dus eerst de boel vervangen lijkt mij een veilige manier om nog veel km's te gaan maken.
Vergelijk de 850 ook niet met jouw 940. De kosten om het rijdend te houden liggen beduidend hoger.
Kijk goed of de airco werkt (als die erin zit). Zo niet. dan zou ik het lekker zo laten (of zat jij niet in de airco's?).
Als het een goede auto is en goed onderhouden zou ik het wel doen. Als je de riem/rollen en waterpomp vervangt kun je er nog vele km's mee maken.
Vond deze 850 wel goedkoop, en mijn vrouw vindt dit een mooie auto om mee te gaan rijden. We gaan met regelmaat naar Spanje dan is diesel wel handig. Lpg ben ik niet z'n voorstander van. Ben er van bewust dat deze 850 anders is dan de 940. Maar heb zelf een 850 gehad, maar dat was een benzine...
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Thx voor de uitleg, dit zou trouwens mijn eerste diesel worden.bert67 schreef:Wat ik begrepen heb komt die tdi motor van Audi.
Nou weet ik niet veel, alleen dat die tdi motor erg sterk is, mits op tijd zijn onderhoud. Heb een audi 80 met een 90 pk tdi motor gereden. Die is ingeruild met 330000 km op de teller. In die 330000 km heeft hij nog geen slag verkeerd geslaan en liep/startte deze nog steeds als een zonnetje.
De 2.5 tdi motor is zo nodig nog sterker wat ik heb begrepen, dus daar moet het probleem niet in zitten.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou dan zeggen: als het verder een goede auto is doen!vin940 schreef:Nee ik werk op de technische helpdesk van de ANWB, en werk partime als diagnose troubleshooter. Heb wel mijn papieren gehaald voor airco. De reden dat ik dit vroegi s:edraket schreef:Ik weet niet waarom je specifiek voor een diesel kiest? Ik neem aan om veel km's te gaan maken. Als je vrouw erg veel km's maakt zou ik uitkijken naar een auto met minder km's, al is dat met een 850 diesel bijna niet te doen. De prijs is aan de andere kant ook erg scherp, dus je kunt wat meer aan onderhoud besteden.
Persoonlijk zou ik eerder voor een 850 op gas gaan. Deze kennen wat minder problemen dan de diesels. De diesels gaan nog wel eens stuk door een uitgelopen waterpomp of riem, en dan ben je echt de sjors. Dus eerst de boel vervangen lijkt mij een veilige manier om nog veel km's te gaan maken.
Vergelijk de 850 ook niet met jouw 940. De kosten om het rijdend te houden liggen beduidend hoger.
Kijk goed of de airco werkt (als die erin zit). Zo niet. dan zou ik het lekker zo laten (of zat jij niet in de airco's?).
Als het een goede auto is en goed onderhouden zou ik het wel doen. Als je de riem/rollen en waterpomp vervangt kun je er nog vele km's mee maken.
Vond deze 850 wel goedkoop, en mijn vrouw vindt dit een mooie auto om mee te gaan rijden. We gaan met regelmaat naar Spanje dan is diesel wel handig. Lpg ben ik niet z'n voorstander van. Ben er van bewust dat deze 850 anders is dan de 940. Maar heb zelf een 850 gehad, maar dat was een benzine...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
De TDI motoren zijn beresterk en gaan mits goed onderhouden erg lang mee.Belangrijk is tijdig de distributie en waterpomp te vervangen. Verder ,voor zo,n grote wagen, best zuinig de mijne gebruikt 1 op 15. En het is een erg prettige reiswagen. Voor meer informatie raad ik je aan het volvo850forum te bezoeken.
Groeten en succes ermee
Harry
Groeten en succes ermee
Harry
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
140 pk / 290Nm?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Ben daar ook lid van en heb de vraag ook gesteld..Hathu schreef:De TDI motoren zijn beresterk en gaan mits goed onderhouden erg lang mee.Belangrijk is tijdig de distributie en waterpomp te vervangen. Verder ,voor zo,n grote wagen, best zuinig de mijne gebruikt 1 op 15. En het is een erg prettige reiswagen. Voor meer informatie raad ik je aan het volvo850forum te bezoeken.
Groeten en succes ermee
Harry
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
2461ccppFreddy schreef:140 pk / 290Nm?
140pk
290Nm