Een half jaar geleden de remschijven en remklauwen vervangen, door originele, bij een V70 2002 die een paar jaar had stil gestaan.
Nu begint het schudden weer bij het remmen en wordt snel erger..
Volgens mij trekken de schijven krom door oververhitting maar waardoor?
Is misschien de hoofdremcilinder ook aan vervanging toe en blijft de auto dus langer remmen dan nodig is en worden zo de remschijven verhit?
Kent iemand dit probleem en wat is er toen aan gedaan?
kromme remschijven
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Hou je je voet op de rem als je stilstaat? Dan worden de schijven op de plek waar de blokken aangrijpen extra heet. Hierdoor kan/zal de schijf vervormen.
Ik zet zelfs mijn automaat vrij als ik stil sta. Dan hoef ik de rem niet vast te houden om kruipen te voorkomen. Dure les, geleerd met mijn vorige niet-Volvo.
Ik zet zelfs mijn automaat vrij als ik stil sta. Dan hoef ik de rem niet vast te houden om kruipen te voorkomen. Dure les, geleerd met mijn vorige niet-Volvo.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
De schijven worden hierdoor niet "extra heet" (er is immers geen wrijving meer, dus ze kunnen onmogelijk bijwarmen) Maar wat je krijgt is dat door de blokken de warmte niet wegkan. Het stuk van de schijf dat niet tussen de blokken zit zal sneller afkoelen.M@rcel schreef:Hou je je voet op de rem als je stilstaat? Dan worden de schijven op de plek waar de blokken aangrijpen extra heet. Hierdoor kan/zal de schijf vervormen.
Zou bovendien sterk zijn dat je daar na een halfjaar al last van hebt...
Even laten controleren door de garage?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.06.2008 - 13:55
Het is alleen zo vreemd dat ik daar nu last van heb, is mijn derde V70 automaat en ik hou altijd de rem vast als ik stil sta!!ppFreddy schreef:De schijven worden hierdoor niet "extra heet" (er is immers geen wrijving meer, dus ze kunnen onmogelijk bijwarmen) Maar wat je krijgt is dat door de blokken de warmte niet wegkan. Het stuk van de schijf dat niet tussen de blokken zit zal sneller afkoelen.M@rcel schreef:Hou je je voet op de rem als je stilstaat? Dan worden de schijven op de plek waar de blokken aangrijpen extra heet. Hierdoor kan/zal de schijf vervormen.
Zou bovendien sterk zijn dat je daar na een halfjaar al last van hebt...
Even laten controleren door de garage?
Wat moet ik volgens jou laten controleren, begrjp je niet?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02.03.2009 - 22:02
Type velgen kan ook van invloed zijn... In mijn vroegere fordje had ik ook om de haverklap remschijven die krom trokken (hield nooit de rem vast!)... Oorzaak: type velgen die simpelweg de schijven/blokken niet genoeg koelen en is de rem loslaten niet voldoende.
Porsche/Mercedes hebben daar mooie velgjes voor (helicopter effect)
.
Porsche/Mercedes hebben daar mooie velgjes voor (helicopter effect)

S60 D5 MY2005