Mijn volvo 264 gl uit 1978, loopt alleen op lpg.
Met een b280e motor uit een 760 serie inbouwd.
Starten doet hij, lopen doet hij, na 2 a 3 minuten gaat hij
onregelmatig lopen en slaat dan uit.
Ik heb de rotor en de verdeelkap nagekeken en is ok!
Ben nu al bij verschillende garages geweest en ze hebben er
geen verstand van.
Wie woont er bij mij in de buurt die me eventueel kan helpen
tegen een vergoeding?
Help!! Wie kan mij helpen?
- Jordos
- 3rd Gear member
Dan lijkt me dat het mengsel te rijk staat. Als je motor koud is kan hij wat rijker mengsel wel kwijt, maar zodra hij warmer wordt stikt ie erin.
Maar eigenlijk weet ik niets over injectie, dus het kan ook iets totaal anders zijn... Als hij op lpg wel goed loopt, lijkt me je ontsteking wel in orde.
Maar eigenlijk weet ik niets over injectie, dus het kan ook iets totaal anders zijn... Als hij op lpg wel goed loopt, lijkt me je ontsteking wel in orde.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor een type carburateur jij hebt
maar het wel wel eens vookomen dat de VLOTTER (een plastic drijvertje)
van het RVS beugeltjes los gaat
dit komt omdat de vlotter altijd in de vlotterkamer ligt te rammelen (omdat de auto op gas rijdt en dan gebruik je de vlotterkamer niet) en dan gaan de nageltjes los
dit komt omdat de vlotter altijd in de vlotterkamer ligt te rammelen (omdat de auto op gas rijdt en dan gebruik je de vlotterkamer niet) en dan gaan de nageltjes los
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- debby32
- 1st Gear member
Hallo ik heb een foutje gemaakt in het berichtje! De auto loopt alleen maar op lpg en de benzine wordt helemaal niet gebruikt daar rijd hij dus helemaal niet op!!. Het is dus een lpg auto zonder benzine.jos245 schreef:Ik weet niet in welke regio je woont maar Toms Classics in Enschede weet wel het een en ander van PRV motoren.
- oudevolvo
- 3rd Gear member
Ja, dit lijkt inderdaad op een bevroren verdamper.
Zitten de slangen wel goed aangesloten?
I sde verdamper na die 2 a 3 minuten warm of koud?
Zitten de slangen wel goed aangesloten?
I sde verdamper na die 2 a 3 minuten warm of koud?
- 2nd Gear member
Ik sleutel regelmatig aan 6 cylinder Volvo's,heb zelf ook een 264 en een 265 alsook een 760.
Op zich wil ik wel een keer naar jouw 264 kijken,ik heb een sleutelschuur in Woudenberg(bij Amersfoort).
Stuur maar een pm.
Op zich wil ik wel een keer naar jouw 264 kijken,ik heb een sleutelschuur in Woudenberg(bij Amersfoort).
Stuur maar een pm.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
- Fat Rat
- 5th Gear member
Een B280E heeft een injectiesysteem, volgens mij motronic injectie zelfs.Trucker schreef:Ik weet niet wat voor een type carburateur jij hebt
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- debby32
- 1st Gear member
Het injectie systeem werkt helemaal niet helaas!! alle draden zijn doorgeknipt naar de injectoren, daarom loopt hij ook niet op benzine.Fat Rat schreef:Een B280E heeft een injectiesysteem, volgens mij motronic injectie zelfs.Trucker schreef:Ik weet niet wat voor een type carburateur jij hebt
Alhoewel ik dat wel graag zou willen voor de veiligheid.
Als nog bedankt jongens voor alle goede tips en jullie horen nog van mij!
- Fat Rat
- 5th Gear member
ow op die fiets....
hmm misschien eens wat met afstellen aan de verdamper dan, mengsel wat armer zetten...
hmm misschien eens wat met afstellen aan de verdamper dan, mengsel wat armer zetten...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Jordos
- 3rd Gear member
Ik geloof dat een te rijk lpg mengsel niet zo veel kwaad kan, maar dan... hoe rijk is het?
Wat ik zou doen, Debby, is nog eens een stukje rijden, en dan wanneer hij begint te bokken, onder de motorkap kijken of er rijp op je verdamper zit. Als dat het geval is, heb je een koelprobleem zoals anderen al suggesteerden.
Wat ik zou doen, Debby, is nog eens een stukje rijden, en dan wanneer hij begint te bokken, onder de motorkap kijken of er rijp op je verdamper zit. Als dat het geval is, heb je een koelprobleem zoals anderen al suggesteerden.
- debby32
- 1st Gear member
Hallo jordos, Ik heb de test gedaan van dat 2 a 3 min laten draaien en dan kijken of de verdamper warm of koud is wat s9606564 vroeg.Jordos schreef:Ik geloof dat een te rijk lpg mengsel niet zo veel kwaad kan, maar dan... hoe rijk is het?
De slangen naar de verdamper zijn wel warm na 2 a 3 min lopen.
De verdamper is niet extreem koud in ieder geval dus geen rijp.
Hahahaha en wat jij zegt jordos over dat stukje rijden dat kan ik wel gaan doen, maar kom je me dan terug slepen want als hij uitslaat doet hij het dus niet meer!

Ik woon in vledderveen drenthe dus voor degene die vroegen in welke regio ik zit hier is het antwoord.
groetjes debby
- Jordos
- 3rd Gear member
Oke, dan is dat wel in orde. Denk ik dat de verdamper zelf naar zn grootje is. Hoe oud is die? Controleer ook even je luchtfilter, als die vies is dan wordt je mengsel vanzelf heel rijk, en je oliepeil.
-
- 2nd Gear member
Het kan inderdaad ook de verdamper zijn.
Waarom zijn destijds alle bedrading van de benzine-injectors doorgeknipt......
Ik zelf vermoed dat de kabelboom verteerd is en op het moment dat dan de motor warm wordt en de temperatuursensor een ander signaal afgeeft deze via kortsluiting de regelunit van slag laat gaan.
Dit heb ik zelf al meegemaakt.
Die kabelbomen van zowel de 260 als de 760 tot 1988 zijn slecht en vallen na al die jaren uit elkaar met alle gevolgen van dien.
Dat wordt een zoekplaatje en waarschijnlijk dan ook andere bedrading,waarschijnlijk is de motor dan ook weer in staat om op benzine te lopen.
Waarom zijn destijds alle bedrading van de benzine-injectors doorgeknipt......
Ik zelf vermoed dat de kabelboom verteerd is en op het moment dat dan de motor warm wordt en de temperatuursensor een ander signaal afgeeft deze via kortsluiting de regelunit van slag laat gaan.
Dit heb ik zelf al meegemaakt.
Die kabelbomen van zowel de 260 als de 760 tot 1988 zijn slecht en vallen na al die jaren uit elkaar met alle gevolgen van dien.
Dat wordt een zoekplaatje en waarschijnlijk dan ook andere bedrading,waarschijnlijk is de motor dan ook weer in staat om op benzine te lopen.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
- debby32
- 1st Gear member
Hallo jongens,
sorrie dat ik jullie even in steek had gelaten, maar had wat problemen met internetverbinding. Bedankt voor alle goede tips, En vilvi ik neem zowiezo contact met je op maar heb het momenteel ook heel druk! ik heb je pb bericht ontvangen met je tel nr. dus je hoort nog van mij. Ik denk ook dat het de verdeamper is maar nog geen tijd gehad om de andere erop te zetten.
Als het zover is horen jullie het.
groetjes debby
P.S. ik zoek nog een schokbreker van een 242 bijrijderskant want die is versleten en 2 veren van een station voor een 242 vanwege het doorzakken door de lpg installatie, in de kofferbak.
sorrie dat ik jullie even in steek had gelaten, maar had wat problemen met internetverbinding. Bedankt voor alle goede tips, En vilvi ik neem zowiezo contact met je op maar heb het momenteel ook heel druk! ik heb je pb bericht ontvangen met je tel nr. dus je hoort nog van mij. Ik denk ook dat het de verdeamper is maar nog geen tijd gehad om de andere erop te zetten.
Als het zover is horen jullie het.
groetjes debby
P.S. ik zoek nog een schokbreker van een 242 bijrijderskant want die is versleten en 2 veren van een station voor een 242 vanwege het doorzakken door de lpg installatie, in de kofferbak.