Oplopende temperatuurmeter Volvo 440 uit 1995.

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Robert1976
Starter

Beste mensen,

Hierbij een vraag die betrekking heft op de Volvo 440 uit 1995 van mijn vriendin.

Vorige week zondag is na ongeveer een kilometer of veertig de temperatuurmeter zo hoog opgelopen dat het waarschuwingslampje op het dashboard is gaan branden. Ik heb toen uiteraard gestopt en heb de auto een kwartier langs de kant stop gezet. Hierna voorzichtig weer naar huis toegereden zonder enig noemenswaardig probleem.

De auto is bij de dealer gisteren "nagekeken", waarbij ze eigenlijk niets vreemds hebben kunnen ontdekken (ventilator slaat aan, koelvloeistofniveau is correct etc.). Maar goed, dit was ik zelf ook al nagegaan!

Wat mij nu wel opvalt, of ik leg er nu juist de focus op, is dat ik vind dat de temperatuurmeter "sneller" oploopt dan normaal (zal ook wel met het weer te maken hebben). Af en toe kruipt de meter weer naar ongeveer 75%, maar over het algemeen blijft de meter nu ongeveer iets boven het midden staan (60%).

Is wellicht dit type Volvo bekend om het feit dat meters na enige tijd onbetrouwbaar worden, en/of afwijkingen gaan vertonen. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie aandacht en (eventuele) hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”