Heren,
Ik ben sedert zo'n 2 jaar de trotse eigenaar van een v50, 1.6d.
Vooralsnog geen problemen gehad en 'n uitermate tevreden klant.
Toch het volgende:
Van bij aankoop maakte de wagen zo'n 30 seconden na het afzetten
van de motor en het vergrendelen van de wagen, een luid "klik"-geluid
vanonder de motorkap. Niet storend, nooit problemen gehad.
Heb altijd indruk gehad dat 't geluid iets met afsluiten van de stroom
te maken had ofzo ..
Sinds enkele weken is deze "klik" echter veranderd naar een meer
kreunend, uitdovend geluid van enkele seconden.
Iemand 'n idee wat dit kan zijn? En moet ik me zorgen maken?
Groeten!
"Kreunende" v50
- Fredhead
- Geartronic member
De turbo of koelvin van de auto?
Al geven die 2 meer een zoemend geluid dan een kreunend geluid
Al geven die 2 meer een zoemend geluid dan een kreunend geluid
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
Die klik ken ik, dacht dat dat normaal was, iemand die dat weet ?
Het lijkt op een 2e keer alles op slot doen of zoiets, komt het geluid niet van je alarm sirene, deze zit rechtsonder het voorraam onder de afdekplaat van de ruitenwissers.
Het lijkt op een 2e keer alles op slot doen of zoiets, komt het geluid niet van je alarm sirene, deze zit rechtsonder het voorraam onder de afdekplaat van de ruitenwissers.
V40 T2 Nordic+
- Summum
- 6th Gear member
Dat zou de safelock functie kunnen zijn die na het vergrendelen van de auto automatisch inschakelt.
Het is echter een duidelijke klik, een uitdovend kreungeluid lijkt mij niet normaal (voor een auto
)
Het is echter een duidelijke klik, een uitdovend kreungeluid lijkt mij niet normaal (voor een auto

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 5th Gear member
Als ik de auto op slot zet dan 30 sec erna hoor je de auto nogmaals de sloten sluiten (zo klikt het bij mij)
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 1st Gear member
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb het namelijk ook.
De meesten hier hebben het verkeerd voor denk ik.
Het is een ander geluid dan het (dubbel?) vergrendelen van de deuren. Dit hoor je inderdaad zo'n halve minuut na het vergrendelen van de deuren.
Ikzelf hoor dat kreunend geluid als ik 's morgens een van de portieren opentrek, waardoor mijn inziens de computer van de wagen in actie schiet.
Ter verduidelijking : mijn auto staat in mijn garage is niet vergrendeld 's nachts.
Als de auto wel vergrendeld is, schiet de computer volgens mij in actie bij het ontgrendelen van deuren.
Dus volgens mij heeft het te maken met het in- en uitschakelen van de (auto)computer.
De meesten hier hebben het verkeerd voor denk ik.
Het is een ander geluid dan het (dubbel?) vergrendelen van de deuren. Dit hoor je inderdaad zo'n halve minuut na het vergrendelen van de deuren.
Ikzelf hoor dat kreunend geluid als ik 's morgens een van de portieren opentrek, waardoor mijn inziens de computer van de wagen in actie schiet.
Ter verduidelijking : mijn auto staat in mijn garage is niet vergrendeld 's nachts.
Als de auto wel vergrendeld is, schiet de computer volgens mij in actie bij het ontgrendelen van deuren.
Dus volgens mij heeft het te maken met het in- en uitschakelen van de (auto)computer.
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D
Opel Kadett 1.6 D
Opel Astra 1.7 DTL
Alfa Romeo 146 1.9 TD
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D
-
- 5th Gear member
Ik wist helemaal niet van die safe-lock, heb het even opgezocht:
Safelock-sloten
De Volvo Personal Car Communicator debuteerde op de nieuwe Volvo S80. Dit model is verder voorzien van speciale voorzieningen tegen inbraak. Zo beschikken de sloten over de Safelock-functie. Dit betekent dat de cilinder van het slot vrij begint rond te draaien ongeveer 30 seconden nadat de deur werd afgesloten, zodat hij onmogelijk nog kan worden geopend. En als een dief er toch in zou slagen de auto binnen te dringen, kunnen de deuren van binnenuit niet meer worden geopend. Het alarmsysteem is niet alleen voorzien van detectoren in de auto, maar ook van een hellingshoeksensor die voelt wanneer een auto wordt weggesleept.
Safelock-sloten
De Volvo Personal Car Communicator debuteerde op de nieuwe Volvo S80. Dit model is verder voorzien van speciale voorzieningen tegen inbraak. Zo beschikken de sloten over de Safelock-functie. Dit betekent dat de cilinder van het slot vrij begint rond te draaien ongeveer 30 seconden nadat de deur werd afgesloten, zodat hij onmogelijk nog kan worden geopend. En als een dief er toch in zou slagen de auto binnen te dringen, kunnen de deuren van binnenuit niet meer worden geopend. Het alarmsysteem is niet alleen voorzien van detectoren in de auto, maar ook van een hellingshoeksensor die voelt wanneer een auto wordt weggesleept.
V40 T2 Nordic+