Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Aan de buitenkant is het niet te zien. Daarvoor moet je in de software kijken...
Je gevoel dat de auto veel feller is, is gebaseerd op ? ... je hebt er met een andere D5 naast gereden om te vergelijken ? Of ben je gewoon onder de indruk van de D5 motor? Hetgeen ook heel begrijpelijk zou zijn, want het is natuurlijk wel een krachtig ding.
Je zou de dealer kunnen vragen om de standaard software opnieuw te laden....
als hij dan langzamer is weet je dat de auto gechipt was. 
Je gevoel dat de auto veel feller is, is gebaseerd op ? ... je hebt er met een andere D5 naast gereden om te vergelijken ? Of ben je gewoon onder de indruk van de D5 motor? Hetgeen ook heel begrijpelijk zou zijn, want het is natuurlijk wel een krachtig ding.
Je zou de dealer kunnen vragen om de standaard software opnieuw te laden....


Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Zo verschrikkelijk snel is een VTS overigens niet. De snelste VTS, de 1.6 16v doet 0-100 in iets onder 9 sec. Een V70 D5 doet dat in iets onder de 10 sec.
Als de D5 goed ingereden is, moet het al mogelijk zijn om bij te blijven.
Moeilijk te zeggen dus of de D5 getuned is of niet.
Als de D5 goed ingereden is, moet het al mogelijk zijn om bij te blijven.
Moeilijk te zeggen dus of de D5 getuned is of niet.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27114
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daar valt nog maar weinig mee te doen.
Het had wat anders geweest als je een turbo op je motor hebt
Het had wat anders geweest als je een turbo op je motor hebt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Pygmee
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 04.12.2008 - 11:31
Kan ik de 5-cylinder roffel nog wat meer naar voren halen met een luchtfilter,
zonder dat ie altijd (ook als ik rustig door de straat rij zonder iemand lastig te willen vallen
) kabaal maakt ?
En zo ja, wat voor luchtfilter wordt dan aangeraden ?
zonder dat ie altijd (ook als ik rustig door de straat rij zonder iemand lastig te willen vallen

En zo ja, wat voor luchtfilter wordt dan aangeraden ?
Keep an open mind but don't let your brains fall out.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
K&N inleg filter
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 19:12
Heeft iemand misschien ervaring met het tunen van een V50 1.8 benzine ??
Heeft het resultaat?? Mijn huidige V50 is ten opzichte van mijn vorige trager en mist trekkracht als ik plots wil versnellen
Van 0 tot 100 doortrekken doet hij wel redelijk vlot (als ik hem in zijn toeren doortrek)
Ik overweeg tunen maar wil eerst weten of er genoeg resultaat is.
Groetjes Wim
(V50 1.8 Edition 1-2008 Orinoco met alu. roofrails en dakspoiler)
Heeft het resultaat?? Mijn huidige V50 is ten opzichte van mijn vorige trager en mist trekkracht als ik plots wil versnellen
Van 0 tot 100 doortrekken doet hij wel redelijk vlot (als ik hem in zijn toeren doortrek)
Ik overweeg tunen maar wil eerst weten of er genoeg resultaat is.
Groetjes Wim
(V50 1.8 Edition 1-2008 Orinoco met alu. roofrails en dakspoiler)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Hij maakt juist veel lawaai op weinig toeren vind ik: stationair of als je in een hoge versnelling 80 rijdt ofzo... Op snelweg-snelheden is hij wel lekker stil, maar daaronder toch wat rumoeriger hoor.Grootje schreef:ik vind het met het geluid erg meevallen. zeker als je gewoon rijd kun je makkelijk met het overige verkeer meekomen. als je echt gas geeft dan hoor je hem juist.
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik rijd een volvo 164 uit 1971, 3 liter 6 in lijn motorblok origineel carburateurs en een vermogen van 130 pk. Momenteel een injectieblok gereviseerd erin gebouwd. Compressieverhoogd van 8.7 -> 10.8 en lopend op een zelf programmeerbaar motormanagment (bifuel benzine / LPG G3 injectie). De trouwe scheepsmotor levert nu tegen de 200 pk aan vermogen. Zie ook mijn topic bij projecten.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Ik overweeg enorm voor m'n 1.6d, maar toch nog altijd die twijfels of het wel goed is...
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Kijk hier maar is http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15303 naar mijn ervaringen... Als je het eenmaal heb gedaan weet ik zeker dat je niet meer twijfelt 
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- abdel
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.03.2009 - 10:15
overweeg al een tijdje om mijn v70 2.4 benzine (automaat) uit 2004 te laten tunen, vandaar dat ik onderstaande mailtjes heb verstuurd, maar nu snap ik het helemaal niet....
en aangezien er op dit forum een hoop specialisten zijn, en het me een hoop mail en bellen kan schelen.
over beide tuners lees ik goede verhalen op de forum
zou graag nog 1 keer willen horen wat jullie denken voor ik mijn keus maak.
vraag aan Fast-tech:
wat kunnen jullie betekenen voor mijn volvo V70 2.4 automaat uit 2004? en
wat gaat dit kosten? is er nog een forum korting mogelijk?
antwoord:
Uw 140Pk is eigenlijk een geknepen 170Pk welke tot 180pk probleemloos
getuned kan worden, de motor is hier immers voor gemaakt. De 140pk heeft
zijn max vermogen ook al bij ongeveer 4000tpm terwijl de 170/180 pk dat bij
5900tpm heeft. Door de toegenomen pk's trekt de auto echt bovenin de toeren
door , waar hij normaal vanaf 4000tpm in elkaar zakt. Het koppel neemt met
20 a 25Nm toe.
Wij rekenen 650 euro voor deze tuning.
vraag aan hartog:
wat kunnen jullie betekenen voor mijn volvo V70 2.4 automaat uit 2004?
is nu de geknepen motor met 140 pk, wordt dit na tuning 170pk of juist iets meer?
welke tuning raden jullie dus aan? word het gedrag van de automaat ook nog aangepast?
wat gaat dit kosten? is er nog een forum korting mogelijk?
antwoord:
Of het tunen bij een 2004 model kan is niet te voorspellen, dat hangt van het gebruikte type regelapparaat af, waarschijnlijk niet.
De automaat wordt niet aangepast, als het mogelijk is kom je op ~170pk uit, de winst zit dan vooral in hogere toeren, niet in lage toeren.
De prijs voor deze aanpassing is 400,- all-in.
en aangezien er op dit forum een hoop specialisten zijn, en het me een hoop mail en bellen kan schelen.
over beide tuners lees ik goede verhalen op de forum
zou graag nog 1 keer willen horen wat jullie denken voor ik mijn keus maak.
vraag aan Fast-tech:
wat kunnen jullie betekenen voor mijn volvo V70 2.4 automaat uit 2004? en
wat gaat dit kosten? is er nog een forum korting mogelijk?
antwoord:
Uw 140Pk is eigenlijk een geknepen 170Pk welke tot 180pk probleemloos
getuned kan worden, de motor is hier immers voor gemaakt. De 140pk heeft
zijn max vermogen ook al bij ongeveer 4000tpm terwijl de 170/180 pk dat bij
5900tpm heeft. Door de toegenomen pk's trekt de auto echt bovenin de toeren
door , waar hij normaal vanaf 4000tpm in elkaar zakt. Het koppel neemt met
20 a 25Nm toe.
Wij rekenen 650 euro voor deze tuning.
vraag aan hartog:
wat kunnen jullie betekenen voor mijn volvo V70 2.4 automaat uit 2004?
is nu de geknepen motor met 140 pk, wordt dit na tuning 170pk of juist iets meer?
welke tuning raden jullie dus aan? word het gedrag van de automaat ook nog aangepast?
wat gaat dit kosten? is er nog een forum korting mogelijk?
antwoord:
Of het tunen bij een 2004 model kan is niet te voorspellen, dat hangt van het gebruikte type regelapparaat af, waarschijnlijk niet.
De automaat wordt niet aangepast, als het mogelijk is kom je op ~170pk uit, de winst zit dan vooral in hogere toeren, niet in lage toeren.
De prijs voor deze aanpassing is 400,- all-in.
v70 2.4 (2004)
sprinter 308 CDI (2004)
Kawasaki ZR-7S (2003)
sprinter 308 CDI (2004)
Kawasaki ZR-7S (2003)
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Dan lijkt mij de keus niet zo moeilijk...
Maatwerk voor 400 euri...
Ik kan hem alleen maar aanraden.
Maatwerk voor 400 euri...
Ik kan hem alleen maar aanraden.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Johras
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
- Locatie: Barendrecht
Ik zou eerst nagaan hoevaak je boven die 4000 toeren uitkomt, zelfs 400 euro is toch wel veel geld als blijkt dat voor 99% van de tijd het verschil minimaal is (imho).
Als je vaak boven die 4000tpm uitkomt of het gewoon fijn vindt om het af en toe te doen dan lijkt me de keus vrij makkelijk zoals Edgar al aangaf
Als je vaak boven die 4000tpm uitkomt of het gewoon fijn vindt om het af en toe te doen dan lijkt me de keus vrij makkelijk zoals Edgar al aangaf

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Lees aub eerst de ervaringen her en der.... meer zeg ik er niet over

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- abdel
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.03.2009 - 10:15
de v70 is nog niet getuned, heb het erg druk gehad met werk en vakantie, en binnenkort ben ik weer met vakantie.
heb het tunen uitgesteld tot augustus, waar ik het laat doen, weet ik ook nog niet.
maar ik hou jullie op de hoogte
ab
heb het tunen uitgesteld tot augustus, waar ik het laat doen, weet ik ook nog niet.
maar ik hou jullie op de hoogte
ab
v70 2.4 (2004)
sprinter 308 CDI (2004)
Kawasaki ZR-7S (2003)
sprinter 308 CDI (2004)
Kawasaki ZR-7S (2003)