hallo,
ik ben onlangs van een s60 2.4d uit 2002 overgestapt naar de rust en ruimte van een v70 2.4T AWD uit 2001. ik weet inmiddels dat deze qua techniek storingsgevoelig is. na aankoop heeft hij al 2 weken bij de dealer gestaan voor de volledige revisie van het achterdifferentieel. alles onder garantie en keurig verholpen. nu is mijn vraag of jullie het aanraden om mijn 17 inch velgen te verwisselen voor 16 inch (met bijbehorende banden natuurlijk). ik vind namelijk dat klinkerweggetjes en hobbels nogal sterk doordreunen in het stuur. ga ik dit minder merken maar krijg ik dan in ruil hiervoor slechter weggedrag? graag jullie mening en alvast bedankt.
16 of 17 inch?
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik ben net van 16 naar 17 inch gegaan en merk niet echt heel veel verschil qua stuiteren, maar heb nog niet zo heel ver gereden sindsdien..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Heb een totaal andere auto, ben van 15 naar 17 gegaan. Mijn rij gedrag is een heel stuk beter geworden.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- Volvo v70 t5
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 15:42
- Locatie: deurne
Wij zijn van 17 inch naar 16 inch gegaan vanwege het comfort, je merkt heel goed dat je vele malen minder hoeft op te letten met drempels in ons geval ivm het T5 (sport)onderstel. Kwa handeling merken we geen verschil behalve dat het soepeler stuurt (of minder stug). Voor ons een geslaagde omwisseling.
Volvo V70 T5 Geartronic 09-2000 221.500KM LPG G3
Volvo V70 T5 Geartronic 09-2000 221.500KM LPG G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 20:54
Ik denk dat het ook te maken heeft met de velg-band combinatie. Een band met een stugge/stevige "schouder" (opstaande deel van de band) op de 16" velg zal ook doordreunen in het stuur. Een band met een soepele schouder op een 17" velg kan het probleem ook oplossen. Ga eens te raden bij een goede bandenboer en vraag het gewoon. Over het algemeen scoren de Michelins (b.v. Pilot Sport PS2) goed op comfort.
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03.12.2007 - 21:07
alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. ik heb de dealer even gebeld en hij bood aan om mijn 17 inch voor 16 inch te verwisselen. als dit beviel dan mocht ik de 16 inch houden. vond dit erg netjes van hem. ik hou jullie op de hoogte.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03.12.2007 - 21:07
om zijn klanten te tevreden te houden bedoel? tuurlijk snap ik ook wel dat voor veel mensen een auto met 17 inch beter oogt en de dealer een occassion op 17 inch makkelijker verkoopt dan een op 16 inch. maar als ik nu een tevreden klant ben op 16 inch i.p.v. 17 inch?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Omdat de bandwang hoger zal zijn van de 16" zal er door de band meer aan schokken opgevangen worden.
Daarnaast heeft ook de bandenspanning ermee te maken, hoe harder je de band oppompt des te meer deze doorgeven aan het chassis.
Daarnaast heeft ook de bandenspanning ermee te maken, hoe harder je de band oppompt des te meer deze doorgeven aan het chassis.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.