xenon avontuurtje, vanaf mod`05

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
SanMercury
2nd Gear member

Heb vorige week een setje ingebouwd in mijn vaders V70 MY07. Heb aparte kabelboom gemaakt rechtstreeks van de accu met een relais op de stadlichten. Nu kun je de lampen in stand 1 (stadslicht) inschakelen, zonder melding op de boordcomputer. Ook kun je de auto starten zonder dat de lampen uit gaan.

Het was even puzzelen, maar uiteindelijk vond ik dit het beste systeem. Me vader is er tevreden mee, aangezien hij een bak mee licht heeft dan de zielige halogeenpitjes die hij eerst had. Zelfs mijn 240 had beter licht, maar heb deze ook voorzien van Bi-xenon 4300K.
euerw
5th Gear member

hadico schreef:
Hallo EUREW ging de lamp uit met draaiende motor of stond hij alleen op contact en gaf de boordcomputer de storing met draaiende motor?
Stond alleen op contact
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
hadico
5th Gear member

Mogelijk dat ze dan wel branden als je start ,maar dan hou je dus de melding lamp defect misschien dat M het eens kan proberen met het oude systeem inbouw set met de ballastweerstanden en het losse relais waarbij de voeding van de lampen rechtstreeks van de accu komt.

ENZOMAN heb nog eens nagemeten maar de lampen worden pas 3 tot 5 seconden na het inschakelen van contact aangestuurd, alleen als de motor loopt en je bedient ze via de schakelaar gaan ze direct aan, ik denk dat ze dus wel branden als je direct start maar dan hou je denk ik toch lampmelding.
euerw
5th Gear member

als ik op de side van pilotxenon kijk hebben ze het over oude en nwe systeem of wel het CAN bus gebeuren, is het dan niet gewoon een kwestie van een set met can bus ballast te plaatsen en dan geen probleem meer?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
hadico
5th Gear member

Weet niet wat ze daarmee bedoelen maar het meest gangbare systeem maakte ook gebruik van de balastweerstanden om de foutmelding te onderdrukken ik kan je echter niet vertellen of dit ook werkt bij jou model ,heb er in ieder geval nog niet een binnen gehad waar het opzat maar dat zegt natuurlijk niets.
Kijk anders of M dit kan testen voor je ,is gewoon los aan te sluiten.
Ramses s60 D5 geartronic
1st Gear member

heeft er iemand al een xenon set gemonteerd op een s60 vanaf 2005 zonder problemen?
:vamp: :roll: :roll:
asta
5th Gear member

Er zijn vele merken welke zonder problemen werken.
Ieder merk heeft daar zo zijn oplossingen voor.
Waar het op neerkomt is dat jouw boordcomputer wil weten of er voldoende weerstand is als je lichten branden.
Als deze cijfers afwijken van de ingegeven waarde dan gaat er een waarschuwingslamp branden.
Als je pech hebt gaat je licht zelfs uit.
De enigste manier om het werkend te krijgen is de boordcomputer te vertellen dat alles in orde is en dat doe je door de waarde te bereiken die ingesteld zijn.
Meestal gebeurt dit door een weerstand te creëren.

Daarnaast moet je alleen afvragen of je met de lampen die jij in de auto hebt zitten wel Xenon moet inbouwen?
Xenon gaat redelijk verstrooien in de lamphuizen die je hebt, het goed laten afstellen van je lampen is dan zeker een must!!!
Had je lenslampen gehad dan beperk je die verstrooiing.

Als laatste tip wil ik je meegeven om goed te kijken naar de lichtkleur die je zou willen plaatsen, neem niet te blauw paarse lampen.
Rond de 4500K 5000K is de standaard kleur voor vele merken, ga je hoger dan krijg je al snel een hele blauw/paarse zweem welke alles om je heen in die kleur laat oplichten en zeker niet een beter zicht zal geven.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
pop
1st Gear member

Hallo forumleden
ik heb twee vragen
1. heeft er iemand ervaringe met de Xenon Kit die wordt aangeboden op marktplaats?Heeft het problemen met BC.
2. Heeft iemand Twee din radio navigatie ingebouwd Zo ja welke en kan je dan gebruik makken van stuurbebining en volvo versterker.
graag jullie reacties Het gaat om S60 T5 09.2004 en HU 850
met vr.gr POP
nefasmus
1st Gear member

@2 : perfect mogelijk je moet enkel wat geld opzij zetten voor die hardware voor de stuurbediening te doen werken (&moet ondersteund worden door de HU!) stekkers en CAN adapter te vinden bij DIETZ. Heeft me wat moeite gekost omdat ik eerst blijkbaar een oudere software versie had in de CANbus adapter...
Wat er momenteel bij mij inzit: http://users.telenet.be/nefasmus/downlo ... ntsall.jpg
pop
1st Gear member

Mooie instalatie
Als is het niet problem wat het kost
vr gr pop
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”