Hallo!
Ik wil de distributie riem van m'n volvo 240 uit 91 met een B230F motor vervangen. Volgens mij is dat geen hele grote klus, maar weet iemand waar ik een beschrijving kan vinden of weet iemand hoe het moet?
Distributieriem vervangen
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
-
- 1st Gear member
Hallo Wouter,
Ik wordt altijd zo vriendelijk geholpen door jou in het 240-magazijn dat ik even ben gaan zoeken.Voor de diesel-topics zit ik ook wel eens op het 700 forum.Daar vond ik deze uitgebreide aanwijzingen;
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... /node/2922
Misschien kan je het niet openen omdat je wellicht geregistreerd moet zijn maar dan roep je maar even.
Succes.
Ik wordt altijd zo vriendelijk geholpen door jou in het 240-magazijn dat ik even ben gaan zoeken.Voor de diesel-topics zit ik ook wel eens op het 700 forum.Daar vond ik deze uitgebreide aanwijzingen;
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... /node/2922
Misschien kan je het niet openen omdat je wellicht geregistreerd moet zijn maar dan roep je maar even.
Succes.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik kan er zeker wat mee, erg bedankt ik ga morgen aan de gang ermee.
(kwam jij laatst die hoofdremcilinder bij me halen?)
Wouter
(kwam jij laatst die hoofdremcilinder bij me halen?)
Wouter
-
- 1st Gear member
Mooi dat je er wat mee kunt!
Ja inderdaad ik heb pas die hoofdremcilinder bij je gehaald.
Sinds ik die cpl. met bekrachtiger heb gewisseld remt de 245 nog maar 70% van vroeger c.q. ik moet veel harder trappen voor dezelfde vertraging.......(ondanks verversen van alle remolie en goed ontluchten)
Op volvolvo-forum nog even gevraagd of er verschil bestaat in diameter zo door de jaren heen maar geen specifiek antwoord daarop helaas.
Ik denk dat ik morgen eerst eens het vacuum ga meten van de vacuumpomp, voor hetzelfde geld krijgt de bekrachtiger te weinig vacuum.
Ook kan ik de vrije slag van het pedaal nog checken, lijkt wat hoog te staan.
groet, Jan
Ja inderdaad ik heb pas die hoofdremcilinder bij je gehaald.
Sinds ik die cpl. met bekrachtiger heb gewisseld remt de 245 nog maar 70% van vroeger c.q. ik moet veel harder trappen voor dezelfde vertraging.......(ondanks verversen van alle remolie en goed ontluchten)
Op volvolvo-forum nog even gevraagd of er verschil bestaat in diameter zo door de jaren heen maar geen specifiek antwoord daarop helaas.
Ik denk dat ik morgen eerst eens het vacuum ga meten van de vacuumpomp, voor hetzelfde geld krijgt de bekrachtiger te weinig vacuum.
Ook kan ik de vrije slag van het pedaal nog checken, lijkt wat hoog te staan.
groet, Jan
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hoi Ja,
Ik heb evt. nog wel een andere liggen! Alhoewel die wel goed was die je hebt meegenomen, maar je weet maar nooit!
Als je wel antwoord hebt gekregen dan hoor ik het graag van je!
(en als je aan die cil+bekr. nix hebt kan je die gewoon terug brengen hoor!
Wouter
Ik heb evt. nog wel een andere liggen! Alhoewel die wel goed was die je hebt meegenomen, maar je weet maar nooit!
Als je wel antwoord hebt gekregen dan hoor ik het graag van je!
(en als je aan die cil+bekr. nix hebt kan je die gewoon terug brengen hoor!
Wouter
-
- 1st Gear member
Bedankt voor het aanbod Wouter, je garantie / medewerking is uitstekend!
Zelf heb ik eigenlijk ook geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is met de door jou geleverde cil. / bekr.
Ik ga er nog eens rustig naar kijken en laat je nog wel even weten hoe e.e.a. afloopt.
groet, Jan
Zelf heb ik eigenlijk ook geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is met de door jou geleverde cil. / bekr.
Ik ga er nog eens rustig naar kijken en laat je nog wel even weten hoe e.e.a. afloopt.
groet, Jan
-
- 2nd Gear member
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Rob, bedankt! Ondetussen heb ik de riem vervangen en het is echt heel goed te doen en vrij eenvoudig mag ik wel zeggen! Dat ga ik dus vaker zelf doen.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
I VOLVO YOU