Ik kijk al langer uit naar een Volvo XC70, op dit moment heb ik een XC70 op het oog van 2000. Deze heeft 280.000km gelopen, tijdens de proefrit trilde hij hevig in het stuur boven de 120 km/u.
Mijn vraag is ligt dit aan het niet gebalanceerd zijn van de wielen of kan dit de een defecte visco-koppeling zijn.
Hoe kun je de juiste werkning van de visco-koppeling controleren.
Kan de trilling misschien nog andere oorzaken hebben in de aandrijflijn.
Wat kan ik verder verwachten aan onderhoud met deze km-stand. het betreft een 2.4T met geartronic.
Bert
Tips voor aankoop XC70 2000
- Thijs
- 7th Gear member
In eerste inatantie verdenk ik toch de wielen. Laat hem even op een brug een stukkie de lucht in zetten door degene die hem verkoopt. Je kan dan even de wielen draaien en de velgen controleren op hoogteslag door er vanaf de zijkant draaiend naar te kijken. Kijk ook aan de binnenkant van de velg, die is nog gevoeliger voor hoogteslag door een deuk. Als ze niet op en neer gaan kan het onbalans zijn omdat er gewichtjes weg zijn gevallen. Eerst balanceren dan.
Succes!
Succes!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
Als er Pirelli Scorpions onder zitten, dan is het een algemeen bekend fenomeen dat ze tussen 120 en 140 trillen. Te idioot voor woorden, maar wel waar. Is al genoeg over gepost op dit forum, heeft niet met richten te maken.
Kapotte visco geeft geen trillingen, maar maakt er een voorwiel aangedreven auto van. Als de auto in de lucht is, kun je overigens ook controleren of de visco nog heel is. Ook hierover is al wel gepost op het forum. Laat je niet ongerust maken door rampverhalen over kapotte visco's trouwens, maar informeer jezelf goed over dit systeem dat overigens met exact dezelfde onderdelen is gemaakt als de latere Haldex versies. Materiaaltechnisch zijn ze beide even sterk/zwak, al moet je met visco rekening houden met omtrek van je banden. Doe je dat, dan is er geen probleem.
Kapotte visco geeft geen trillingen, maar maakt er een voorwiel aangedreven auto van. Als de auto in de lucht is, kun je overigens ook controleren of de visco nog heel is. Ook hierover is al wel gepost op het forum. Laat je niet ongerust maken door rampverhalen over kapotte visco's trouwens, maar informeer jezelf goed over dit systeem dat overigens met exact dezelfde onderdelen is gemaakt als de latere Haldex versies. Materiaaltechnisch zijn ze beide even sterk/zwak, al moet je met visco rekening houden met omtrek van je banden. Doe je dat, dan is er geen probleem.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik neem aan dat je het hebt over een V70XC. XC70 was er nog niet in 2000.
Als dat ding nou al zo trilt zou ik er gewoon verder vanaf blijven. Spaar liever door voor een model met haldex. Volgens mij vanaf 2002.
Als dat ding nou al zo trilt zou ik er gewoon verder vanaf blijven. Spaar liever door voor een model met haldex. Volgens mij vanaf 2002.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 4th Gear member
Die zijn wel beter.....hans anesthesie schreef:Ik neem aan dat je het hebt over een V70XC. XC70 was er nog niet in 2000.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW