ABS Lampje

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
stranger_
1st Gear member

Beste Volvo 440/460 rijders....

Ik had een vraag over het ABS lampje want die gaat bij mij namelijk aan als ik met de auto rij...na 5 of 10 min gaat hij branden...ik heb recent de achter remblokken vervangen maar dat probleem had ik daarvoor al.

Maar toen ging me lampje gelijk branden na het starten en ging niet meer uit.

Ik dacht dat het aan de remblokken lag maar dat is dus niet zo. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen....
Ik moet hem trouwens dinsdag naar de volvo dealer brengen om hem te uit te lezen!

Maar misschien heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
460volvo
2nd Gear member

als die pas na een paar minuten aangaat, lijkt het mij meer op een kabel die niet fris meer is. als een sensor defect is merkt de auto dit meteen op.
zou met kabels controleren beginnen, sensoren doormeten kan ook meteen dan.
dash
3rd Gear member

Bij op contact zetten hoort hij even te branden. Blijft hij branden dan is er iets mis met je abs.

Als hij bij het op contct zetten niet gaat branden dan kan zoals hierboven gemeld de bedrading niet zo best zijn, of vocht in de abs computer, etc.
ArjenM
3rd Gear member

Je kunt hem ook zelf uitlezen. De procedure hangt af van het systeem? Weet je of je Mark II of Mark IV hebt. Zo niet wat is het bouwjaar?
stranger_
1st Gear member

ArjanM het bj is 1994 2.0L
Volvo_480_turbootje
3rd Gear member

Dit lijkt misschien gek:

Maar bij mij ging het lampje ook steeds branden mét een geluid uit die remdrukdinges what ever... dit geluid kwam er steeds uit als ik traag reed en aan mijn stuur draaide.
Gewoon mijn olie laten verversen en weg geluid, wss een klep of zo die niet goed werkt door de olie die slecht is?

edit, het lampje floept niet aan en ik moet even checken of de foutcode van het ABS wegblijft (ik had dus een foutcode) als ik hem reset, maar ik vermoed nu van wel
ArjenM
3rd Gear member

Vanaf 1993 zou Mark VI moeten zijn. Foutcodes werken dan hetzelfde als dat je de foutcodes van ontsteking/motor uitleest alleen moet dit keer de pin in nummer 3.

Zie hier voor meer info
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”