Hey iedereen!
Ik heb vandaag geconstateerd dat ik een scheurtje in mijn intercooler heb, nou was mijn vraag of iemand weet wat een orginele intercooler kost voor een V50 2.0D , en of het zin heeft om bij een diesel een grotere intercooler te monteren qua performance ( aftermarket , HKS of Blitz )
Alvast bedankt!
intercooler defect.
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Heeft zeker en vast zin, MAAR je motormanagement moet er wel op afgestemd worden.
Je moet wel kijken of je de standaard slangen kan blijven gebruiken enzovoorts.
Bottomline, als je niet wilt chippen, niet aan beginnen...
Je moet wel kijken of je de standaard slangen kan blijven gebruiken enzovoorts.
Bottomline, als je niet wilt chippen, niet aan beginnen...
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Ja dat vroeg ik me dus af , waarom moet je motormanagement aangepast worden ? er komt niet meer lucht in aangezien het tussen je turbo en de motor zit. het enige wat er gebeurt is dat je motor koudere lucht krijgt.
Maar daar stelt deze zicht toch zelf op af ? of heeft het te maken met je turbo regeling ?
Maar daar stelt deze zicht toch zelf op af ? of heeft het te maken met je turbo regeling ?
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Die hebben een hoger rendement, dus is er meer potentieel aanwezig. De gecomprimeerde lucht is kouder dus kan er hoger gegaan worden in pk's.
Hoe het met de weerstand enzo van die dingen zit dat weet ik niet. Maar kan me wel voorstellen dat als de weerstand hoger of lager is, dat de drukken nietmeer kloppen...
Hoe het met de weerstand enzo van die dingen zit dat weet ik niet. Maar kan me wel voorstellen dat als de weerstand hoger of lager is, dat de drukken nietmeer kloppen...
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
ik begrijp je uitleg volledig maar toch heb ik een aantal vraagjes
Als ik een anders intercooler inbouw blijft de luchtmassa toch hetzelfde en de lambda sonde die checkt toch of de verbranding goed is, dus past deze het motormanagement aan als ik een intercooler met een hoger rendement plaats.
maar ik denk dat ik toch voor orgineel ga, aangezien ik mijn auto ook eigenlijk wel standaard wil houden.
dan maar ietsje meer betalen he
maarja als je dat niet wilt moet je een dacia kopen 
Als ik een anders intercooler inbouw blijft de luchtmassa toch hetzelfde en de lambda sonde die checkt toch of de verbranding goed is, dus past deze het motormanagement aan als ik een intercooler met een hoger rendement plaats.
maar ik denk dat ik toch voor orgineel ga, aangezien ik mijn auto ook eigenlijk wel standaard wil houden.
dan maar ietsje meer betalen he


History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
't Gaat allemaal wel prima lopen hoor, je gaat er enkel het max uithalen als je ook eens even aan de rest denkt ...
Scheelt't echt zoveel in prijs?
Scheelt't echt zoveel in prijs?
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
dealer kon alleen nog een indicatie geven , maar ik ga maandag eventjes vragen, een aftermarket koop je voor 200 euro, denk dat je m bij volvo daar niet voor hebt
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27423
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Was ongeveer een jaar geleden 650 euro kwijt voor de intercooler van de S60 die ik toen nog had.
Twijfel of die prijs inclusief montage of zonder was.
Denk dat het voor de V50 ook ergens in die buurt zal zitten...
Twijfel of die prijs inclusief montage of zonder was.
Denk dat het voor de V50 ook ergens in die buurt zal zitten...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
kost 251 eurotjes bij de dealer , inbouwen doe ik zelf, zal een how to maken, mss wel makkelijk als meer mensen dit een keer krijgen , van de week komt ie binnen!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Handig, dank je 
