Lawaai in S40 1.8 moter

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
lazarian
Starter

Beste medeprobleemhebbers en kenners van deze problemen:)))

VRAAG 1:

Volvo S40 1.8 benzine die op LPI Vialle rijdt uit 1996.
De moter is vervangen met een andere die 30.000 op de teller had.
De paardenkrachten hebben mijn verwachtingen waargemaakt --- 210 km/u heb ik met deze gehaald.
MAAR: er komt een rare geluid uit de motor, net als of een dieselmotor derin zit of één of ander luchtslang niet goed aangesloten of lek is.
uit ervaring, lijkt het op een motergeluid waar de luchtslang uit de luchtbehuizing niet op de moter aangesloten is.
deze laatste heb ik bij de dealer laten nakijken, geen problemen gevonden. toch zeggen ze dat het met de lucht (druk) te maken heeft.

VRAAG 2:

stationair: koude motor 1.3, warme motor varieert tussen 0.5 en 0.7
als de gaspedal wordt losgelaten likt er op dat de moter gelijk remt, dus houdt in, vooral tussen 0-60 km/u en op 1ste 2de en 3de versnellingen.
nog duidelijker, deze lijkt erop net als of de luchttoevoer wordt meteen gekapt, en bij het drukken van gaspedal meteen opengezet.

GEPROBEERD:
Lambdazonde vervangen (nieuw, origineel)
Inlaatspruitstuk met alles derop en deraan vervangen (nieuw, origineel).
bougies vervangen (4-potig).
boebines vervangen.

Enig idee is dankbaar.
Bart Giesen
5th Gear member

Gasklephuis goed schoongemaakt?
Vacuumslangen niet lek (vooral bij gasklephuis en onder je rechterkoplamp bij de koolstoffilter)?
lancer
6th Gear member

Ik heb een keer gebroken klepveren gehad met een 1.8i (GDI). Die klonk toen ook als een diesel.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”