Hallo allemaal,
Ik rij een 940 GLE Automaat nu, ben nu rustig aan het zoeken naar een eventuele vervanger. Dat word een late 940, 960, s90 of een s80, en dan wel de T6. Over die laaste heb ik vragen, voor de rest kan ik bij de Volvo700Vereniging terecht, waar ik nu lid van ben.
-is er een S80 vereniging/club in NL?, (dan kan ik naar namelijk vragen stellen als er hier niemand antwoord kan geven)
-wat zijn de globale onderhoudskosten van een S80 T6, bij een dealer? Kan iemand vertellen wat hij/zij kwijt is per jaar of maand?
nu was ik zo rond de 800 euro voor een jaar kwijt voor mijn 940.
bedankt!
Niels
S80 T6
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, voor de S80 is geen vereniging/club in Nederland.
En die onderhoudskosten kan je navragen bij de Dealer zelf. Daar zijn standaard bedragen voor.
Veel succes met je zoektocht naar een vervanger voor je 940.
En die onderhoudskosten kan je navragen bij de Dealer zelf. Daar zijn standaard bedragen voor.
Veel succes met je zoektocht naar een vervanger voor je 940.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
maar dat is met elke nieuwere Volvo zo ... dus niet specifiek voor de S80 T6NOS schreef:als je iets moet vervangen zijn volvo-onderdelen wel duur dus dan kunnen de kosten per kilometer behoorlijk oplopen
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Gebruik de zoekfunctie maar eens. er is al wel het een en ander geschreven over de T6.
Wel een beest van een auto hoor!
Wel een beest van een auto hoor!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Waarom in dat (verder makke) rijtje een T6? ik zou zelf voor een S80 2.9 gaan, dat is een heerlijke rijauto.
Volvo for life
- Niels 940
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:31
- Locatie: boxtel/oosterhout
nou, mak... een 940 met een mooie motor doet ook 0-100 in onder 10 sec, das niet mak vind ik zo. dit geld zeker ook voor n 960!
En de t6 is een beetje de creme de la creme qua nog net betaalbare recente volvo-vormgeving, (ik wil een groot model Volvo). Meestal ook full options, de T6. Gezien mn achtergrond/opleiding wil ik bijvoorbeeld geen gsm achteraf-inbouw ofzo. Alleen af-fabriek. En ingebouwde telefoon+cruise control bediening zit op t stuur, als je een van de 2 niet op t stuur hebt is t stuur vormgevingstechnisch uit onbalans; OF alle knopjes erop OF geen, niet wel links (CC) en niet rechts (TEL). Dus die "halve" sturen wil ik niet. Net als een bigfrontsterio, moet erin vind ik; anders klopt het hele middenconsole niet meer, een achterafinbouw zit visueel veel te ver naar rechts. Zo kan ik nog heel lang doorgaan. 't zijn 80% esthetische redenen dus, de keuze voor n t6. voor degene die zeggen dat er ook wel 2.4's met fulloptions zijn, klopt, maar ik heb ook nog eens eisen over de kleur van de t dashboard en de inleg ervan... En die motor, das ook wel weer pure kunst, dus meer voor t totaalplaatje, zowel vormgeving als motorisch Volvo's top, althans, op het moment van productie van toen.
En de t6 is een beetje de creme de la creme qua nog net betaalbare recente volvo-vormgeving, (ik wil een groot model Volvo). Meestal ook full options, de T6. Gezien mn achtergrond/opleiding wil ik bijvoorbeeld geen gsm achteraf-inbouw ofzo. Alleen af-fabriek. En ingebouwde telefoon+cruise control bediening zit op t stuur, als je een van de 2 niet op t stuur hebt is t stuur vormgevingstechnisch uit onbalans; OF alle knopjes erop OF geen, niet wel links (CC) en niet rechts (TEL). Dus die "halve" sturen wil ik niet. Net als een bigfrontsterio, moet erin vind ik; anders klopt het hele middenconsole niet meer, een achterafinbouw zit visueel veel te ver naar rechts. Zo kan ik nog heel lang doorgaan. 't zijn 80% esthetische redenen dus, de keuze voor n t6. voor degene die zeggen dat er ook wel 2.4's met fulloptions zijn, klopt, maar ik heb ook nog eens eisen over de kleur van de t dashboard en de inleg ervan... En die motor, das ook wel weer pure kunst, dus meer voor t totaalplaatje, zowel vormgeving als motorisch Volvo's top, althans, op het moment van productie van toen.
Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat mag allemaal zo zijn maar een telefoon en/of een Volvo audio waren op een T6 niet standaard.Niels 940 schreef:nou, mak... een 940 met een mooie motor doet ook 0-100 in onder 10 sec, das niet mak vind ik zo. dit geld zeker ook voor n 960!
En de t6 is een beetje de creme de la creme qua nog net betaalbare recente volvo-vormgeving, (ik wil een groot model Volvo). Meestal ook full options, de T6. Gezien mn achtergrond/opleiding wil ik bijvoorbeeld geen gsm achteraf-inbouw ofzo. Alleen af-fabriek. En ingebouwde telefoon+cruise control bediening zit op t stuur, als je een van de 2 niet op t stuur hebt is t stuur vormgevingstechnisch uit onbalans; OF alle knopjes erop OF geen, niet wel links (CC) en niet rechts (TEL). Dus die "halve" sturen wil ik niet. Net als een bigfrontsterio, moet erin vind ik; anders klopt het hele middenconsole niet meer, een achterafinbouw zit visueel veel te ver naar rechts. Zo kan ik nog heel lang doorgaan. 't zijn 80% esthetische redenen dus, de keuze voor n t6. voor degene die zeggen dat er ook wel 2.4's met fulloptions zijn, klopt, maar ik heb ook nog eens eisen over de kleur van de t dashboard en de inleg ervan... En die motor, das ook wel weer pure kunst, dus meer voor t totaalplaatje, zowel vormgeving als motorisch Volvo's top, althans, op het moment van productie van toen.
Ikzelf vind de T6 niet echt fijner als een 2.9 (en hij heeft een nog veel grotere draaicirckel) je kunt alles (radio/telefoon) overigens achteraf net zo fraai als "af fabriek" (laten) monteren.
- Niels 940
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:31
- Locatie: boxtel/oosterhout
ja goed, maar achteraf de volvo-spullen laten inbouwen kost zoooveel. en klopt, was niet standaard op de S80 t6, maar die zijn wel heel vaak fulloption!
Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik heb er een tijdje terug eens een uurtje in gestuurd zo'n S80 T6... Echt waanzinnig snel, al merk je wel dat de voorwielen veel moeite hebben met al die pk's. Zelfs bij pakweg 60km/u en volgas kun je ze laten spinnen!! Verder is de automaat voor een 4-traps (toch wat achterhaald) prima te pruimen en is de S80 gewoon een dijk van een kar. Ik geef je groot gelijk vwb die opties: ik vind die lege vakken in dashboards ook lelijk, en zo'n 'vol' stuur staat gewoon lekker dik.
Thom
Thom
- Niels 940
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:31
- Locatie: boxtel/oosterhout
ik zie dat ik nogal een onsamenhangend verhaal ophing gisteren over waarom die t6, vol met typfouten, was laat zullen we maar denken...
ik wacht voorlopig nog, eerst even goed sparen. een t6 is voor een 21 jarig studentje wel n beetje heftig
ik moet t doen met t geld van 2 bijbanen in t weekend, dus wil eerst kijken of t financieel te redden is i.c.m. de studie. Bovendien; mn 940 word bij de Volvo-dealer onderhouden dus die kan er nog wel ff tegenaan. Maar ben gewoon benieuwd naar wat mensen van de t6 vinden, mocht ik de knoop doorhakken er een te kopen, dan is t prettig te weten waar je aan toe bent.
ik wacht voorlopig nog, eerst even goed sparen. een t6 is voor een 21 jarig studentje wel n beetje heftig

Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
ooit een dag een t6 gehad (demo) ik ben het ermee eens dat de auto moeite heeft met de pk op de weg te krijgen. Persoonlijk zou mijn voorkeur ook eerder uitgaan naar een 2.9 Turbo is leuk, maar eigenlijk voorbehouden aan lange afstanden en dan is een benzine uitvoering (zeker turbo) niet meer financieel aantrekkelijk.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Die onderhoudskosten liggen heel veel aan je aantal kilometers. En de kosten van vaste beurten zijn zoals V480-V40 zegt bij de dealer te krijgen. Ik heb ze zelf net opgevraagd voor mijn 1999 2.5d s80. Mocht je het lijstje wat ik heb willen hebben, stuur dan maar even een pm, dan mail ik het even.
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Prijzen qua onderhoud zie ik niet zo snel verschillen, ze zijn beide "duur". Volgens mij zal je in ieder geval duurder uit zijn als met je 940 van nu.
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Ik kan je na 1,5 jaar in een S80 2.9 te rijden vertellen dat dit echt een geweldige auto is, ik verlang geen moment naar meer pk's. Als je flink gas geeft gaat hij binnen de 9 seconden naar de 100 en dat is toch ver bovengemiddeld. Ik heb geen inbouw telefoon maar zoals Bart Simson al zei, dat zijn voor alle modellen opties. Ik heb een beige interieur met half lederen bekleding en dit staat zeer luxe. Met een T6 moet je het wel treffen want als je pech hebt heb je erg veel kosten. De 2.9 heeft ook al 204 pk en 280 Nm koppen dus dat is toch niet echt onder de maat. Al met al is een S80 een superfijne en comfortabele auto!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Niels, ik zou als ik jou was eerst eens in een S80 gaan rijden. Waarom? Als jij nu een 940 gewend bent zul je merken dat de techniek niet heeft stilgestaan, zowel qua vermogen als handling.
Vermogen: 155 pk in een 9-serie is redelijk veel maar niet echt explosief, als jij dan ineens met 272 pk gaat sturen heb je het gevoel in een straaljager te zitten.
Handling: 9-serie zijn fijne auto's voor op de snelweg maar zodra je een bocht tegenkomt rijdt zo'n S80 toch wel even iets anders. Dit geldt denk ik wel voor ieder model volvo wat na de 9-serie is geproduceert...
Let wel, ik kraak niets af en wil geen oordeel vellen maar het verschil is zo groot dat als je helemaal 9-serie verslaafd bent qua rijdgedrag je de nieuwere modellen misschien niet fijn vindt rijden...
De 9-serie is gewoon veel wiebeliger als de 850/70/80 serie!
Ikzelf heb nooit in een S80 gereden. Heb alleen ervaring met een 940 LPT (135pk?) waar ik vaak in gereden heb en mijn eigen 855 T-5 met 225 pk waar ik 4 jaar in gereden heb. Voor de 850 vond ik de 9-serie altijd super rijden, na de 850 vond ik dat dus niet meer terwijl ik zo'n beetje de grootste 7/9-serie fan van de jaren 80 was denk ik...
Qua kosten zal zo'n turbo je ook tegenvallen denk ik. Die dingen gaan ZO gemakkelijk ZO hard dat je het simpelweg niet kunt laten om te gaan planken. Bij dubbelbaans stoplichten stond ik altijd links ernaast om de rechterbaan te declasseren en dat lukte 99 v/d 100 keer ook, hartstikke leuk maar het kost wel een paar cent...
Ik heb in die 4 jaar gemiddeld 1 op 7,4 gereden en dan reed mijn vrouw er ook nog eens de helft van de tijd in! En zo'n 850 is dan nog veel lichter als een S80 èn de S80 heeft nóg meer power dus denk ik dat ie nog duurder zal rijden.
Als je het kunt bolwerken zou ik subiet voor de T-6 gaan. Je hebt gegarandeerd de eerste 6 maanden pijn in je kaken van het lachen achter het stuur als je die power voelt. Ik denk dat het gewoon appels met peren is vergelijken als je puur rationeel kijkt. Bekijk je het irrationeel dat moet je gaan voor degene waar jij je het happiest in voelt!
Succes met de keuze en denk erom, ik heb best wel vaak lekker gas gegeven, maar heb wel altijd safe gereden en alleen gas gegeven waar de situatie het toeliet ergo de beste tractioncontrol en snelheidsbeperker zit tussen je oren, in je verstand!
gr. Edwin.
Vermogen: 155 pk in een 9-serie is redelijk veel maar niet echt explosief, als jij dan ineens met 272 pk gaat sturen heb je het gevoel in een straaljager te zitten.
Handling: 9-serie zijn fijne auto's voor op de snelweg maar zodra je een bocht tegenkomt rijdt zo'n S80 toch wel even iets anders. Dit geldt denk ik wel voor ieder model volvo wat na de 9-serie is geproduceert...
Let wel, ik kraak niets af en wil geen oordeel vellen maar het verschil is zo groot dat als je helemaal 9-serie verslaafd bent qua rijdgedrag je de nieuwere modellen misschien niet fijn vindt rijden...
De 9-serie is gewoon veel wiebeliger als de 850/70/80 serie!
Ikzelf heb nooit in een S80 gereden. Heb alleen ervaring met een 940 LPT (135pk?) waar ik vaak in gereden heb en mijn eigen 855 T-5 met 225 pk waar ik 4 jaar in gereden heb. Voor de 850 vond ik de 9-serie altijd super rijden, na de 850 vond ik dat dus niet meer terwijl ik zo'n beetje de grootste 7/9-serie fan van de jaren 80 was denk ik...

Qua kosten zal zo'n turbo je ook tegenvallen denk ik. Die dingen gaan ZO gemakkelijk ZO hard dat je het simpelweg niet kunt laten om te gaan planken. Bij dubbelbaans stoplichten stond ik altijd links ernaast om de rechterbaan te declasseren en dat lukte 99 v/d 100 keer ook, hartstikke leuk maar het kost wel een paar cent...

Als je het kunt bolwerken zou ik subiet voor de T-6 gaan. Je hebt gegarandeerd de eerste 6 maanden pijn in je kaken van het lachen achter het stuur als je die power voelt. Ik denk dat het gewoon appels met peren is vergelijken als je puur rationeel kijkt. Bekijk je het irrationeel dat moet je gaan voor degene waar jij je het happiest in voelt!
Succes met de keuze en denk erom, ik heb best wel vaak lekker gas gegeven, maar heb wel altijd safe gereden en alleen gas gegeven waar de situatie het toeliet ergo de beste tractioncontrol en snelheidsbeperker zit tussen je oren, in je verstand!

gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Niels 940
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:31
- Locatie: boxtel/oosterhout
@ Edwin
Bedankt voor de uitgebereide reactie. Ik weet hoe de S80 rijdt, werk zelf namelijk bij een Volvo dealer in Oostehout, in de weekenden. Ik kan het qua kosten daar even navragen natuurlijk, maar ik was benieuwd naar echte ervaringen van echte mensen en daarom postte ik hier mijn vragen.
Zelf ben ik een heel rustige rijder, heb niet voor niets voor een automaat gekozen, en geen handbak in mn 940. Het wolf in schaapskleren-effect vind ik fantastisch. Daarom ook mijn 940 met 2.3 liter 16V. Het is vooral het WETEN dat het kan ipv het altijd doen. En als t dan een keertje kan dan maak ik soms gebruik van t vermogen. Mede omdat ik naast mn bijbaan bij Volvo in de weekenden een 2e bijbaan als taxichauf heb, ben ik erg zuinig op mn rijbewijs. Dus te hard rijd ik eigenlijk nooit. (snelweg altijd tussen 100 en 120 bijvoorbeeld, afhankelijk van de rest van t verkeer) Qua brandstof verbruik denk ik dat mn 940 onzuiniger zal zijn de dan s80. Nu rijd ik 1:8 (geen lpg), heel rustig, bijna alleen snelwegkilometers. Je hebt helemaal gelijk wat betreft appels met peren vergelijken qua autos's, maar ik ben gewoon benieuwd naar de kosten die een 2.9 of T6 met zich mee brengt. Hoeveel meer het is dan een 940 (nu ongeveer 800 p/j aan onderhoud)
Bedankt voor de uitgebereide reactie. Ik weet hoe de S80 rijdt, werk zelf namelijk bij een Volvo dealer in Oostehout, in de weekenden. Ik kan het qua kosten daar even navragen natuurlijk, maar ik was benieuwd naar echte ervaringen van echte mensen en daarom postte ik hier mijn vragen.
Zelf ben ik een heel rustige rijder, heb niet voor niets voor een automaat gekozen, en geen handbak in mn 940. Het wolf in schaapskleren-effect vind ik fantastisch. Daarom ook mijn 940 met 2.3 liter 16V. Het is vooral het WETEN dat het kan ipv het altijd doen. En als t dan een keertje kan dan maak ik soms gebruik van t vermogen. Mede omdat ik naast mn bijbaan bij Volvo in de weekenden een 2e bijbaan als taxichauf heb, ben ik erg zuinig op mn rijbewijs. Dus te hard rijd ik eigenlijk nooit. (snelweg altijd tussen 100 en 120 bijvoorbeeld, afhankelijk van de rest van t verkeer) Qua brandstof verbruik denk ik dat mn 940 onzuiniger zal zijn de dan s80. Nu rijd ik 1:8 (geen lpg), heel rustig, bijna alleen snelwegkilometers. Je hebt helemaal gelijk wat betreft appels met peren vergelijken qua autos's, maar ik ben gewoon benieuwd naar de kosten die een 2.9 of T6 met zich mee brengt. Hoeveel meer het is dan een 940 (nu ongeveer 800 p/j aan onderhoud)
Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991