koplamp units V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
jessev40
3rd Gear member
Berichten: 284
Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Hallo allen!
even een vraag over de koplampunits die mogelijk zijn voor mijn V40 (98)
ik hoef geen xenon, maar die donkere dubbele koplampunits die bv in "de gele banaan" zitten vind ik wel erg mooi, ik heb nu gewoon enkele units.
moet ik dan 2 komplete sets bestellen met knippers erbij? en kan je die dan "zo" overzetten of moet er weer met kabeltjes gegoocheld gaan worden? en in welk model V40 zaten deze standaard? dan weet ik wat ik moet bestellen bij autorima bv.

Oja iemand ervaring met een VDO dayton MS 5000? ik kan deze kopen voor 850 euretti's (ooit als demo in een auto gezeten) is ie dat waard en is het een fijn systeem?

groeten Jesse
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

Als je dat smoke model bedoelt, die zitten standaard op een Phase3 meen ik. Qua bedrading enzo kan ik je helaas niet helpen.. Marinus moet t wel weten denk ik ;)

MS5000 is een erg fijn systeem, heb ik een aantal keer mee gewerkt. Niets op aan te merken :) Prijs is ook best netjes volgens mij.
S40 Phase I 1.8 16v Europa
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Donker koplampen zo als ik die heb zijn geleverd van af phase 1 t/m phase 3

De donker lampen werden eerst als opties geleverd op de T4 later is het een opties geworden op de andere versies.
De hoofdlampen kan wel gebruiken van ander phase modelen alleen de knipperlichten zijn kwa maat anders dan de phase 1

hier is het aansluit schema
http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html

Je kan ze gewoon bestellen bij de volvo dealer.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

dual headlights waren standaard op de T4 introline, echter geen zwarte.
Xenon is volgens mij in de phase 1 uberhaupt niet geleverd.

Qua maatvoering passen alle koplampen in alle phases.

Qua bedrading zijn er behoorlijk grote verschillen, maar daar zijn kabelsetjes voor leverbaar. Ik meen dat Ronald van Santen de zijne compleet met verloopkabels heeft besteld bij rima. Ik meen dat ze ze ook nog voor hem gemonteerd hebben voor weinig.

De knipperlichten zijn qua maatvoering verschillend.
Heb je phase 1 spatborden, dan heb je ook echt phase 1 knipperlichten nodig, heb je phase 2 of 3, dan heb je ook echt die knipperlichten nodig.

Je huidige knipperlichten KUN je laten zitten, maar ik kan me voorstellen dat je die ook helder of helder met zwarte inleg wilt hebben.

Jij wilt dual headlights, je kunt ook dual headlights met xenon nemen, het past altijd en er moeten kabelsetjes voor te krijgen of te maken zijn. Ik heb zelf een aardige zakcent moeten uitgeven aan kabelboompjes om het een en ander aan te passen, maar ik begreep van Ronald dat ze echt weinig vragen voor een setje verloopkabeltjes bij rima
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Kan je gewoon ombouwen , de originele kabelboom , bij mij was het niet van origineel te onderscheiden, kwestie van orignele stekkers kopen, heb geen draaje anders dan originele gebruikt.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Afbeelding
Gebruikersavatar
BS
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 10.02.2005 - 22:39

Dat ziet er goed uit.
Hoe ben je aan de spullen gekomen, wat kostte het en bovenal: was het monikkenwerk?
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

De koplamp-units en knipperlichten heb ik gekocht bij autorima ( www.autorima.nl ). De koplampen (xenon) waren € 200,- per unit :shock: , de knippers € 45,- per stuk. De inbouw heb ik laten doen door een kleine garagehouder gespecialiseerd in volvo’s ( Oranjegarage van der Peijl te Nijmegen :razz: ). Die rekende ongeveer 80 euro voor de ombouw en ik geloof 20 eurotjes voor wat kabeltjes en twee relais. De gehele ombouw kostte ongeveer anderhalf uur, maar het resultaat is naar mijn mening prachtig :razz: . En wat een licht
:!: :!:
Gebruikersavatar
BS
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 10.02.2005 - 22:39

Bedankt voor de info! Ik vind het zeker erg mooi, het is het enige wat ik nog aan de mijne wil veranderen. Prijzig, maar goed, dan heb je wel wat. Toch maar 's met mijn betere helft overleggen :D
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Mooi! Dat wil ik ook wel :)

Ik vind 200 voor Xenon nog wel meevallen. Ik dacht dat het bij de dealer wel 700 euro per lamp kostte?
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Voor de gewone heldere dubbele koplampen kun je ook marktplaats eens in de gaten houden, daar worden ze regelmatijg aangeboden door mensen die ze vervangen hebben door xenon of black dualls.

Je moet geen black dualls kopen, hier vragen ze te veel geld voor !!!
Die spiegels kun je zelf zwart maken, alleen bij de knipperlichten niet.

Bij de Volvo dealer kun je knipperlichten bestellen voor € 45,00 p. st.

Groeten

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Volgens een duitse onderdelenboer zijn er 2 aansluitingen voor de koplampen, een 4-pins E-anschluss en een 5-pins E-anschluss. Iemand enig idee wat voor anschluss de phase 1 S40 heeft? Of verschilt dat ook nog, bij beide aansluitingen staat namelijk dat ze op S40's van '96-'04 passen. Ik heb niet zo veel zin om weer stekkers los te gaan trekken aan mijn auto omdat dat tot nu toe altijd nog leidt tot het kapot gaan van van alles en nog wat.
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Volgens mij heeft een standaard koplamp de 4punts aansluiting, de dual 5 punts en de xenon weer 4punts, maar hang me er niet aan op....
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Als dat zo is dan verkoopt die duitser dus heldere koplampen die precies op een aansluiting van een standaard koplamp passen.
Zie hier de LINK
Of heeft de dealer die ook gewoon? Als ik moet gaan sleutelen aan de kabelboom, neem ik net zo lief meteen die xenon lampen.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ronald van Santen schreef:Volgens mij heeft een standaard koplamp de 4punts aansluiting, de dual 5 punts en de xenon weer 4punts, maar hang me er niet aan op....
Nope....het loopt door elkaar is niet zo goed te voorspellen. Type, uitvoering en bouwjaar....maar volgens mij hebben ze bij een van die sloperijen verloopkabeltjes voor weinig. :D
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ook voor de xenon lampen?
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Volgens mij heeft Ronald van Santen zo'n setje op de kop getikt, ik zou het ff aan hem vragen.
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Ik had de standaard koplampen ( met enkele reflector ) en deze had een 4punts aansluiting. Xenon (duall) heeft ook een 4 punts aansluiting, alleen moet er eea aan de bedrading omgelegd worden (de originele kabelboom is op advies niet gebruikt) Zorg wel voor de originele aansluitstekkers voor xenonlampen, dit vergemakkelijkt de aansluiting. Hoe het precies zit weet ik niet, het is voor me gedaan. Ik weet alleen dat er een extra voeding is getrokken vanaf de accu en dat er twee relais geplaats zijn. Ik heb het laten doen bij een garage in Nijmegen (Oranjegarage van der Peijl, eigenaar is Chris) Dit is een kleine garage gerund door een volvospecialist en liefhebber. De ombouw kostte me iets van € 120,- inclusief de relais en de extra bekabeling. Ik had zelf alleen gezorgd voor de lampen en de stekkers.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ok, bedankt. Zal eens bij mijn volvo garage vragen of ze het leuk vinden om zoiets in elkaar te knutselen, wie weet hebben ze er ook al ervaring mee.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

menjo schreef:Ok, bedankt. Zal eens bij mijn volvo garage vragen of ze het leuk vinden om zoiets in elkaar te knutselen, wie weet hebben ze er ook al ervaring mee.
Ze gaan je vertellen dat het niet kan en dat de auto niet meer door de apk gaat komen :lol: dat zei mijn dealer in elk geval ook. Wat dus onzin is, achteraf inbouwen van xenon heeft andere regels dan op basis van een type goedkeuring. Bij achteraf inbouw wordt slechts naar het lichtbeeld gekeken en da's een kwestie van de koplampen even netjes afstellen met zo'n spiegelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”