Aanschaf S40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Hallo allemaal,

Ik heb gister een zwarte Volvo S40 gekocht. Ik ga deze volgende week halen. Ik heb hiervoor ook Volvo gereden, een 440 wel te verstaan.

Hieronder staat mijn nieuwe aanwinst:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volvo S40 2.0 Turbo uit 1999.
Wat leuke opties:
Climate Control.
Half leder (+armsteun).
Cruise Control.
Stoelverwarming

Complete auto dus, met 230.000 op de teller. Ik hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat wel goed moet komen :D

Hebben jullie nog tips waar ik op kan letten als ik de auto ga afhalen? Zijn er bijzondere punten waar ik goed op moet letten? Auto is bij aflevering APK gekeurd, heeft een beurt gehad en de distributieriem, spanrollen en waterpomp worden vervangen.

Alvast bedankt!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Staat onderin dit topic ergens een heel draadje over T4's
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Namense DirktT4;

DirkT4
1st Gear member 10+



Geslacht:

Lid sinds:: 06 Apr 2008
Berichten: 34
Locatie: Breda



Geplaatst: Wo 25 Mar, 2009 7:37 pm (Geen onderwerp)

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nu ook een twee jaar een V40 T4 uit 1998.
Een hele fijne auto, als hij goed onderhoud gehad heeft echt een wolf in schaapskleren ( zelf wat sneller naar de 100km/h dan een 850 T5).


Wat zijn de attentiepunten tot nu toe:

- 1997 / 1998 modellen hebben een slechte ECU, hier is GEEN terugroepactie op geweest maar wel werden deze bij klachten vervangen. Ik had dus een slechte ECU en heb de mijne vervangen toen er LPI inkwam. (€545,-) geen coulance van Volvo Nederland of de dealer.
- lak is erg gevoelig en soms zelfs slecht.
- kwaliteit en afwerking van dashboarddelen is slecht, de toplaag slijt er snel af evenals de stoelbekleding.
- onderstel Ph. 1 is niet goed, Ph. 2 echt een stuk beter!! (overhangen achterkant, snel versleten rubbers, etc)
- om de 10/15 dkm lust hij echt wel nieuwe olie en nieuwe originele bougies.
- het ph.1 blok 1.9 16v Turbo is wel het meest stevige blok (T5 blok minus 1 cilinder) het latere 2.0 16V Turbo blok kan minder hebben. (tunen etc)
- het ph. 1 blok is ergens wel wat gevoelig voor storingen en achterstallig onderhoud, als je keurig onderhoud pleegt dan is het een goede motor.
- tank altijd octaan 98 anders gaat hij gegarandeerd pingelen en inhouden.
- kijk ook goed of alle slangen(vacuum/IC etc) en ventielen(TCV) goed zijn.

Zorg dus inderdaad voor een bekende onderhouds historie bij de auto, alhoewel dat ook niets hoeft te zeggen. Ik had alle bonnen en onderhoud volgens het boekje en bij mij was er ook wel één en ander mis.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Okee, bedankt! Mijn S40 is geen T4 overigens.. Een gewone 2.0 liter turbo van 160 pk ligt erin.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Ik heb in mijn eerste post wat nieuwe foto's van de S40 geplaatst.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”