Na 23 maanden en 80.000 km zijn we in december een aantal malen in de fase beland van Motormanagement vereist en tegelijkertijd een veilige modus van de motor. Vooral dat laatste is heel onplezierig als je net vlot op de snelweg wilt invoegen....... motor uitzetten en weer starten was steeds te oplossing.
De diagnose lag direkt bij de turbo: maar wat het exact was, niet???
Er is achtereenvolgens van alles vervangen, maar de conclusie is nu dat er een overdruk wordt gemeten die hij niet kwijt kan. Vernieuwen of revisie van de turbo is de eindconclusie.
Er staat nu ca 230.000km op de teller en dit is het eerst serieuze probleem wat we hebben. Het is eigenlijk de bedoeling nog veel jaren door te rijden met deze auto.
Vervanging zou ca € 1200,- zijn , revisie mogelijk de helft.
Wat zouden jullie doen?
Max.
Turbo D5 2002 stuk
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Als revisie echt de helft kost zou ik voor revisie gaan, waarom niet?
Als je voor revisie gaat zou ik dat bij www.turbochargers.nl doen. Al vele goede verhalen over dat bedrijf gehoord, zelf (nog) geen ervaring met hun.
Als je voor revisie gaat zou ik dat bij www.turbochargers.nl doen. Al vele goede verhalen over dat bedrijf gehoord, zelf (nog) geen ervaring met hun.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 26.09.2008 - 20:10
Hallo,
Wat is de optie, nieuw of reviseren
of vraag je je af of ze de investering nog waard is ?
Gezien de gemaakte km'rs bevalt de auto je blijkbaar goed.
Als na 80.000 km dit het eerste serieuze probleem is dan lijkt me dat, hoewel balen en niemand zit op een dergelijk probleem te wachten, nog meevallen.
Zeker als revisie, en waarom zou je dat niet doen .... een 600 euri kost.
600 euri is een hoop geld maar inruilen en bijbetalen gaat je veel meer kosten, en dan nog afwachten hoe de nieuwe is.........
Succes met de keuze
Wat is de optie, nieuw of reviseren
of vraag je je af of ze de investering nog waard is ?
Gezien de gemaakte km'rs bevalt de auto je blijkbaar goed.
Als na 80.000 km dit het eerste serieuze probleem is dan lijkt me dat, hoewel balen en niemand zit op een dergelijk probleem te wachten, nog meevallen.
Zeker als revisie, en waarom zou je dat niet doen .... een 600 euri kost.
600 euri is een hoop geld maar inruilen en bijbetalen gaat je veel meer kosten, en dan nog afwachten hoe de nieuwe is.........
Succes met de keuze
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Ik heb van het revisiebedrijf begrepen dat de turbo van de D5 dit wel vaker heeft.Hallo,
Wat is de optie, nieuw of reviseren
of vraag je je af of ze de investering nog waard is ?
Mijn vraag is dan ook simpel: vervangen en hopenlijk weer meer dan 20k of revisie en over een jaartje misschien het volgende probleem?
Wie heeft er zijn turbo al laten reviseren?
Inruilen op dit moment is een hoop euris naar de zee dragen denk ik.......
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Inruilen is altijd is een hoop euris naar de zee dragenbardos schreef:Ik heb van het revisiebedrijf begrepen dat de turbo van de D5 dit wel vaker heeft.Hallo,
Wat is de optie, nieuw of reviseren
of vraag je je af of ze de investering nog waard is ?
Mijn vraag is dan ook simpel: vervangen en hopenlijk weer meer dan 20k of revisie en over een jaartje misschien het volgende probleem?
Wie heeft er zijn turbo al laten reviseren?
Inruilen op dit moment is een hoop euris naar de zee dragen denk ik.......
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Gisteren de "diagnose" van het revisiebedrijf te horen gekregen: reparatie zo'n €550,- ex BTW. Een nieuwe zou €780,- ex zijn.
Dan is na 230.00km de keuze helaas niet zo moeilijk, maar wel erg pijnlijk voor de portemonnee, want er was de afgelopen maand al voor zo'n €500,- gezocht cq verspijkerd.
Dan is na 230.00km de keuze helaas niet zo moeilijk, maar wel erg pijnlijk voor de portemonnee, want er was de afgelopen maand al voor zo'n €500,- gezocht cq verspijkerd.
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Tsja, het si een aardige uitgave. Maar als je kijkt wat je moet bijleggen voor een andere auto. Dan is dit een schijntje. En 230k is nog niet heel erg veel. kunnen nog aardig wat kilometers bij. Maar je kunt nu in elk geval wel wat meer kosten krijgen. Maar dan kan je met een andere auto net zo hebben.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Revisie is niet slechter dan een nieuwe (zeker niet door een gerenomeerd bedrijf als hierboven genoemd!!).
Alles wordt nagekeken, vervangen en opnieuw gebalanceerd! Dan is'ie echt weer als nieuw hoor.
Heb al eens een laten reviseren door hun en kon het verschil met een nieuwe niet zien (en ben technisch onderlegd!!)
Alles wordt nagekeken, vervangen en opnieuw gebalanceerd! Dan is'ie echt weer als nieuw hoor.
Heb al eens een laten reviseren door hun en kon het verschil met een nieuwe niet zien (en ben technisch onderlegd!!)
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Turbo kost 625 euro ex BTW orgineel Volvo...
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
De rekening inmiddels ontvangen?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
http://link.marktplaats.nl/250783480 mischien kan deze er wel in? Ik weet wel dat de D5 en de 2.4 D in de basis dezelfde motoren zjin....
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987