voorpijp???

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
antje80v
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04.01.2008 - 22:25

net bij de dealer geweest met een rammeltje/trilling bij stationair toerental
Als ik wat gas geef is het over.
Volgens de dealer komt het van een scheurtje in de voorpijp en deze moet vervangen. Dit is volgens hun standaard bij een volvo en moet iedere 120.000 gebeuren.
kosten 1200 euro.
Is iemand dit bekend?????
:shock:
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou dat is best prijzig!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dat standaard lijkt me nogal overdreven, zou het dan niet in het schema moeten zitten? Zit er in die pijp niet een katalysator? Dat maakt het waarschijnlijk duur...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Standaard bij 120 000? De mijne heeft er 145 000 nu, maar 120k was een gewoon onderhoud hoor, geen speciale dingen vervangen (duurste waren remblokken vooraan toen)
Misschien heb jij een met roetfilter? Roetfilter moet dacht ik namelijk wél om de zoveel honderdduizend km vervangen worden...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

bij de 1.6D moeten ze idd worden vervangen om de 120.000, maar dit geld dacht ik alleen bij de latere types ( ik heb er eigenlijk nog geen 1 vervangen, maar diverse colega's wel).

Zelf denk ik dat het scheurtje prima nog te lassen valt, mits deze bij het steuntje is gescheurd. :wink:
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar kost dat echt 1200 euro??
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Jep.
antje80v
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04.01.2008 - 22:25

Bij of in de voorpijp zit een kathalysator. Ik heb een S40 1.6D uit 2006. Standaard moet deze met 120000 km vervangen worden zeiden ze bij de volvo-garage. Het bedrag van 1200 euro is incl alle attributen en arbeidsloon. Dure grap vind ik zelf, en dat na nog geen half jaar erin gereden te hebben, pff
Gebruikersavatar
Elveka
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 17.12.2008 - 22:51
Locatie: Antwerpen

Op de 1.6D wordt de roetfilter idd standaard om de 120dkm vervangen.
Mijn dealer heeft daar heel recent een prijsopgave voor gemaakt met alles wat erbij hoort : 735 Euro.
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
Popoll
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2008 - 22:04

Hoe zit dat bij de andere motoren, ik heb namelijk een D5 van 2007.
Er staan er nu 23.000 km op en ik denk dat ze die van mij 2000 km geleden al vervangen hebben na aanhoudende problemen.
Als ik dit elke 20.000 km voorheb gaat dit wel een kostelijke grp worden.
antje80v
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04.01.2008 - 22:25

Ik heb contact opgenomen met de garage waar we de auto hebben gekocht. En jullie raden het nooit, ze gaan het vervangen. Vrijdag gaan ze bekijken wat er precies moet worden vervangen en dan wordt het zo snel mogelijk gerepareerd ::D
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

kijk, dat is netjes gedaan!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Om de voorpijp van de 1.6 diesel te repareren is tegenwoordig een orgineel setje te leveren hierbij word een deel van de pijp verwijdert waarna het reparatiedeel ertussen gezet kan worden scheelt een berg in de kosten.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”