Je hebt helemaal gelijk, hoe kon ik zo'n domme suggestie ook doen, die din radio die je nu hebt is natuurlijk stukken fraaier :shock: (weet je trouwens ueberhaupt wel hoe een SC805 eruit ziet?)pietkonijn schreef:Maar het ziet er niet uitbart simpson schreef:Het is kwalitief een beter toestel dan een HU605, het is overigens geleverd geweest tot en met 2000
Wat bevalt wel/niet aan je S/V 40?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
- buuntje
- 2nd Gear member
min puntjes
-kraak en piep geluidjes
-achterste veren zakken vlug door
-lawaai airco
-lawaai motor
-achterste ruitenwisser gaat aan bij het inschakelen van de achteruitversnelling (ik vind dit zeer vervelend want als er vuil op de achterruit ligt wordt deze gekrast doordat de sproeier niet meewerkt, daarom heb ik de achterste wisser verwijderd)
-hoog verbruik
-brandstofmeter die blijft hangen
-design dashboard
-dure onderdelen
-weinig voorkomende velgen steek
plus punten
-veel opbergvakken
-armsteun
-ruitenwisser 1 keer laten gaan
-veel kofferruimte
- oprolbaar kofferzeil
- netjes in de koffer
-
-kraak en piep geluidjes
-achterste veren zakken vlug door
-lawaai airco
-lawaai motor
-achterste ruitenwisser gaat aan bij het inschakelen van de achteruitversnelling (ik vind dit zeer vervelend want als er vuil op de achterruit ligt wordt deze gekrast doordat de sproeier niet meewerkt, daarom heb ik de achterste wisser verwijderd)
-hoog verbruik
-brandstofmeter die blijft hangen
-design dashboard
-dure onderdelen
-weinig voorkomende velgen steek
plus punten
-veel opbergvakken
-armsteun
-ruitenwisser 1 keer laten gaan
-veel kofferruimte
- oprolbaar kofferzeil
- netjes in de koffer
-
V40 1.9td 102pk bj 2002

- Chaka
- 1st Gear member
S40 diesel Ph II 2002
+ zitpositie
+ stoelen
+ nog steeds de uitstraling (je komt wel ergens mee aanrijden)
+ kwaliteit op div. punten zichtbaar
+ brandstofverbruik
+ soepele motor
+ schakelgedrag
+ complete uitvoering (ik mis eigenlijk niet zoveel, alhoewel PDC zou wel aardig zijn)
- lampjes, lampjes, lampjes (misschien een package deal met de fabrikant van dit dingen?)
+ zitpositie
+ stoelen
+ nog steeds de uitstraling (je komt wel ergens mee aanrijden)
+ kwaliteit op div. punten zichtbaar
+ brandstofverbruik
+ soepele motor
+ schakelgedrag
+ complete uitvoering (ik mis eigenlijk niet zoveel, alhoewel PDC zou wel aardig zijn)
- lampjes, lampjes, lampjes (misschien een package deal met de fabrikant van dit dingen?)
- Chaka
- 1st Gear member
Dennis wees blij, maar mijn ervaring is anders.
Dit is niet mijn eerste Volvo waardoor ik al wat ervaring heb opgebouwd.
Vzv ik mij kan herinneren vrat mijn eerdere Volvo (340 diesel) lampjes.
Nu nog niet zo extreem, maar in ruim één jaar tijd bij mijn S40 toch al:
- 2x koplamp (verschillende units, dat wel)
- 2x sidemarker
- 1x remlampje
- 1x plafondverlichting
- 1x kentekenlampje
Een best gemiddelde dacht ik zo.
Van familie weet ik dat ik niet de enige ben. Maar goed, los van de irritatie soms, moet ik zeggen dat dit alles niet opweegt tegen de aanzienlijke voordelen van deze zeer goede auto !
Dit is niet mijn eerste Volvo waardoor ik al wat ervaring heb opgebouwd.
Vzv ik mij kan herinneren vrat mijn eerdere Volvo (340 diesel) lampjes.
Nu nog niet zo extreem, maar in ruim één jaar tijd bij mijn S40 toch al:
- 2x koplamp (verschillende units, dat wel)
- 2x sidemarker
- 1x remlampje
- 1x plafondverlichting
- 1x kentekenlampje
Een best gemiddelde dacht ik zo.
Van familie weet ik dat ik niet de enige ben. Maar goed, los van de irritatie soms, moet ik zeggen dat dit alles niet opweegt tegen de aanzienlijke voordelen van deze zeer goede auto !
- timvandoorn
- 2nd Gear member
lampjes bij mijn auto ook:
- 2 keer rechtsvoor en 1 keer linksvoor, het grote lampje
- 2 keer verlichting achter (doordat veren (10 jr.) van klep versleten waren sloeg klep soms hard dicht, lampjes kapot)
- de binnenverlichting op het plafond een paar lampjes
- knipperlicht lampje aan de zijkant
dit in 2 jaar dat ik auto rijd. Heb trouwens in koplampen van die blauwe lampen gedaan die geven meer licht.
minpunten zijn ook:
- veren achterkant
- vloermatjes die niet echt sterk zijn
- beetje slappe veren in achterklep, ook nieuwe vind ik te slap
pluspunten:
- comfort van de stoelen
- wegligging en de rust in de auto
- mooi design auto en het standaard eindstukje van de uitlaat vind ik sportief staan
- motor is degelijk en vlot
- 2 keer rechtsvoor en 1 keer linksvoor, het grote lampje
- 2 keer verlichting achter (doordat veren (10 jr.) van klep versleten waren sloeg klep soms hard dicht, lampjes kapot)
- de binnenverlichting op het plafond een paar lampjes
- knipperlicht lampje aan de zijkant
dit in 2 jaar dat ik auto rijd. Heb trouwens in koplampen van die blauwe lampen gedaan die geven meer licht.
minpunten zijn ook:
- veren achterkant
- vloermatjes die niet echt sterk zijn
- beetje slappe veren in achterklep, ook nieuwe vind ik te slap
pluspunten:
- comfort van de stoelen
- wegligging en de rust in de auto
- mooi design auto en het standaard eindstukje van de uitlaat vind ik sportief staan
- motor is degelijk en vlot
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
-
- 3rd Gear member
Mijn 2003 s40 2.0 T 2003 zwart:
+ Uiterlijk
+ Motor
+Ergonomie
+ stoelen
+ Luxe
+ Dashboard
- Kwaliteit Lak - Ben nog nooit zo bang voor vogelpoep geweest
- Navigatiesysteem- Plaats (te laag) en triest als je TomTom bent gewend
- Putjes op plastic zijkant door teruggaan gordel
-Vorm kofferbak ingang en grote wielkasten
-Stukje die afbrokkelen van Aluminium (cyborg geloof ik) inleg
+ Uiterlijk
+ Motor
+Ergonomie
+ stoelen
+ Luxe
+ Dashboard
- Kwaliteit Lak - Ben nog nooit zo bang voor vogelpoep geweest
- Navigatiesysteem- Plaats (te laag) en triest als je TomTom bent gewend
- Putjes op plastic zijkant door teruggaan gordel
-Vorm kofferbak ingang en grote wielkasten
-Stukje die afbrokkelen van Aluminium (cyborg geloof ik) inleg
-
- 2nd Gear member
ik heb een v40d 95 pk eind 1999 280000km
ik vind het grootste nadeel het koelsysteem van deze auto wat een ramp maar ja is ook van run no(renault dus) niemand schijnt er iets van af te weten zelfs de dealer niet en een hoop ehebben er last van :-x
verder super auto rijdt goed voordelig in het gebruik
ik wil hem nog niet kwijt
ik vind het grootste nadeel het koelsysteem van deze auto wat een ramp maar ja is ook van run no(renault dus) niemand schijnt er iets van af te weten zelfs de dealer niet en een hoop ehebben er last van :-x
verder super auto rijdt goed voordelig in het gebruik
ik wil hem nog niet kwijt

- herbie5251
- 2nd Gear member
dat je in het donker niet zien kunt of i op slot
zit,kun ik bij de ph1 wel,nu knippert het lampje
al als i van contact is
zit,kun ik bij de ph1 wel,nu knippert het lampje
al als i van contact is
- Cocky
- 3rd Gear member
Ik heb een V40 mj2003 motor 1.8 bi-fuel. verbruik is inderdaad tamelijk hoog, ik kom soms aan 13 liter zonder sportief te rijden. Hangt ook enorm af van waar je tankt en emt zo'n klein bijvoetertje van 40 liter LPG kom je niet ver dan.
Overigens veel problemen met welk type ruitenwisser ik plaats vooraan, ik had zelfs beschadiging toen ik een voor V40 geschikte norauto stak, met de bosch is het iets beter maar tikt nog steeds tegen de A-stijl bij autostraderijden.
Overlaatst had ik witte creme op mijn olie "volstrekt normaal" zei de dealer, maar ik ken nog veel mensend ie enkel korte afstanden doen met andere merken en die hebben dat nog nooit gehad...
Acceleratie is inderdaad ondermaats, 9.5 seconden naar 100 staat er in het boekje, maar ik denk dat je gerust 2 seconden bij mag tellen. Maar ja, hij weegt leeg dan ook 1445kg. Ik heb ook problemen met het loskomen van de stijlbekleding op mijn A stijlen, kan je er wel weer onder klikken maar het oogt niet zo mooi als iemand instapt en dat moet opmerken.
Bij autostrade stoor ik me soms aan het rijgeluid, dan kan de radio iets luider komen te staan en inderdaad, de blowers zijn luidruchtig vergeleken met V50 bv.
voordelen van deze wagen zijn wel: een voldoende laadruim, je kan er ver en lang mee rijden zonder gebroken uit je wagen te stappen en de wegligging is wel tamelijk goed. mijn rechter velgen hebben spijtig genoeg een beest vermalen tot puin paar maand terug en sindsdien zit er zo'n invreting op, krijg die er niet uit..
Overigens veel problemen met welk type ruitenwisser ik plaats vooraan, ik had zelfs beschadiging toen ik een voor V40 geschikte norauto stak, met de bosch is het iets beter maar tikt nog steeds tegen de A-stijl bij autostraderijden.
Overlaatst had ik witte creme op mijn olie "volstrekt normaal" zei de dealer, maar ik ken nog veel mensend ie enkel korte afstanden doen met andere merken en die hebben dat nog nooit gehad...
Acceleratie is inderdaad ondermaats, 9.5 seconden naar 100 staat er in het boekje, maar ik denk dat je gerust 2 seconden bij mag tellen. Maar ja, hij weegt leeg dan ook 1445kg. Ik heb ook problemen met het loskomen van de stijlbekleding op mijn A stijlen, kan je er wel weer onder klikken maar het oogt niet zo mooi als iemand instapt en dat moet opmerken.
Bij autostrade stoor ik me soms aan het rijgeluid, dan kan de radio iets luider komen te staan en inderdaad, de blowers zijn luidruchtig vergeleken met V50 bv.
voordelen van deze wagen zijn wel: een voldoende laadruim, je kan er ver en lang mee rijden zonder gebroken uit je wagen te stappen en de wegligging is wel tamelijk goed. mijn rechter velgen hebben spijtig genoeg een beest vermalen tot puin paar maand terug en sindsdien zit er zo'n invreting op, krijg die er niet uit..
Life is short, live it fast.
-
- 1st Gear member
Ik heb een V40 1.8 GDI (2001)
+ het design
+ relatief zuinig met brandstof, gemiddeld 1 op 14
+ betrouwbaar
+ de stoelen
+ in Nederland gebouwd en (mede) door Nederlander(s) ontworpen
+ trendsetter op gebied van veiligheid: eerste en enige auto met 4 sterren EuroNCAP (1997)
- hogere onderhoudskosten
- ietwat goedkope uitstraling/afwerking materialen interieur (kieren bij stuurkolom!)
+ het design
+ relatief zuinig met brandstof, gemiddeld 1 op 14
+ betrouwbaar
+ de stoelen
+ in Nederland gebouwd en (mede) door Nederlander(s) ontworpen
+ trendsetter op gebied van veiligheid: eerste en enige auto met 4 sterren EuroNCAP (1997)
- hogere onderhoudskosten
- ietwat goedkope uitstraling/afwerking materialen interieur (kieren bij stuurkolom!)
- stefmen
- 3rd Gear member
Ik heb sinds kort een S40 2.0 Turbo. Hiervoor heb ik een 440 1.8i gehad. Dit is echt een wereld van verschil. Uiteraard in prestaties (maar dat is ook logisch), maar voornamelijk qua wegligging.. Dit is in zoveel opzichten beter!
+ Het design; ik vind het een hele mooie auto.
+ De prestaties; de 2.0T motor pakt heerlijk op en heeft genoeg in huis om die irritante golfjes achter je te laten.
+ De degelijkheid; alles voelt solide aan (nog wel..
).
+ Rijwindgeluid; op de autoweg is het heerlijk rustig.. Zelfs met de muziek volledig uit!
+ Schakelen; ik weet niet of het aan mijn 440 lag, maar de S40 heeft meer gelopen, maar schakelt heerlijk. In de 440 ging dit nog wel eens stroef.
+ Bijgeluiden; in vergelijking met mijn 440 is mijn S40 volledig stil. Geen gek gekraak van de auto zelf of het dashbord.
- Raambediening; dit hoort, vind ik, voor alle ramen op de deuren thuis (en niet ergens in het midden).
- Onderhoudskosten; ik heb er zelf (nog) niet heel veel ervaring mee, maar als ik de prijzen moet geloven die ik zie ben je niet blij als er iets aan je auto mankeert.
- Lak; voor op mijn motorkap (bij de grill) zit heel veel steenslag wat erg lelijk uitziet.
- Bass standaard boxen; dit is wat weinig, maar hiervoor hebben we de subwoofer
. Ook vond ik de plaatsing van de radio in de 440 beter (meer naar boven).
- Starten; mijn auto start niet echt lekker. Vaker slaat hij af tijdens het 1e keer starten, en daarna moet ik hem vrij lang aanhouden voordat hij aanslaat (5 seconden ongeveer?).
+ Het design; ik vind het een hele mooie auto.
+ De prestaties; de 2.0T motor pakt heerlijk op en heeft genoeg in huis om die irritante golfjes achter je te laten.
+ De degelijkheid; alles voelt solide aan (nog wel..

+ Rijwindgeluid; op de autoweg is het heerlijk rustig.. Zelfs met de muziek volledig uit!
+ Schakelen; ik weet niet of het aan mijn 440 lag, maar de S40 heeft meer gelopen, maar schakelt heerlijk. In de 440 ging dit nog wel eens stroef.
+ Bijgeluiden; in vergelijking met mijn 440 is mijn S40 volledig stil. Geen gek gekraak van de auto zelf of het dashbord.
- Raambediening; dit hoort, vind ik, voor alle ramen op de deuren thuis (en niet ergens in het midden).
- Onderhoudskosten; ik heb er zelf (nog) niet heel veel ervaring mee, maar als ik de prijzen moet geloven die ik zie ben je niet blij als er iets aan je auto mankeert.
- Lak; voor op mijn motorkap (bij de grill) zit heel veel steenslag wat erg lelijk uitziet.
- Bass standaard boxen; dit is wat weinig, maar hiervoor hebben we de subwoofer

- Starten; mijn auto start niet echt lekker. Vaker slaat hij af tijdens het 1e keer starten, en daarna moet ik hem vrij lang aanhouden voordat hij aanslaat (5 seconden ongeveer?).
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- stefmen
- 3rd Gear member
Crazyclaws schreef:Mijn auto komt uit 1999 (Phase 1 dus?) en deze heeft dit wel. Even het hendeltje naar boven tikken en hij wist 1x.-Vervelend vind ik het ook dat je bij zeer lichte regenval of opspatten van water vanaf de wegdek niet de mogelijkheid hebt om de rutenwissers één keer droog te laten wissen. Zonder dat je ruitensproeiers gebruikt. Vaak zet ik de rutenwissers even aan en uit. Meeste autos hebben die mogelijkheid wel, hendeltje van rutenwissers naar voren of achteren duwen of zelfs een apart knopje op de hendel.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
- Wiebe
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb je geen schakelaars in de deur dan? Bij de S40 van mij broer zitten ze in het midden en op alle deuren.stefmen schreef:- Raambediening; dit hoort, vind ik, voor alle ramen op de deuren thuis (en niet ergens in het midden).
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- stefmen
- 3rd Gear member
Nee.. Bij de bestuurderskant zit er wel 1 op, maar als ik vanuit de bestuurderspositie het passagiersraam wil bedienen moet ik toch in het midden van de auto zijn.. Bij de meeste auto's zit dit gewoon in de deur. Ook wanneer een passagier zijn raam wilt opendoen, moet deze in het midden van de auto zijn.Wiebe schreef:Heb je geen schakelaars in de deur dan? Bij de S40 van mij broer zitten ze in het midden en op alle deuren.stefmen schreef:- Raambediening; dit hoort, vind ik, voor alle ramen op de deuren thuis (en niet ergens in het midden).
- Wiebe
- 5th Gear member
- Contacteer:
aah zo maar de passagiers deuren hebben ook allemaal een schakelaar bij die van mij broer.. dus in elke deur een.. en in het midden vier.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
- stefmen
- 3rd Gear member
Bij mij ook wel, alleen de voorste passagier heeft er geen.. Deze zit uitsluitend in het midden.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Beetje vreemd!
Voorzover ik weet zijn bij de Phase I (`96/`99) alleen de schakelaars te vinden in het midden. (middentunnel)
Bij de Phase II heeft het interieur een "make over" gekregen en zijn de schakelaars naar de deuren verhuisd.
Of het interieur is van een latere S/V 40, dat kan natuurlijk ook.
of ik sla de plank nu geheel mis!
Voorzover ik weet zijn bij de Phase I (`96/`99) alleen de schakelaars te vinden in het midden. (middentunnel)
Bij de Phase II heeft het interieur een "make over" gekregen en zijn de schakelaars naar de deuren verhuisd.
- stefmen
- 3rd Gear member
Hmm.. Ik heb de indeling alsvolgt:joepdesign schreef:Beetje vreemd!
Voor:
Bestuurszijde: Enkele schakelaar
Passagierszijde: Geen schakelaar
Achter:
Bestuurszijde: Enkele schakelaar (logisch)
Passagierszijde: Enkele schakelaar (logisch)
Midden:
Alle schakelaars inclusief On/Off button voor achter.