Advies nieuwe banden
- DenisBos
- 2nd Gear member
Ik heb vier stuks Michelin Pilot Sport 2 91Y 225/ 45 ZR 17. Prima banden, al heb ik nog geen ander type banden op deze auto gehad. Dus geen vergelijking helaas. Ter info: Voor deze banden heb ik circa 225 euro incl montage per band betaald.
Volvo S60 D5 Intro Edition / 2001 / Dark Grey Pearl / 225x17inch Tethys
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Koop nou maar gewoon die Toyo's die CEEBEE en ik eronder hebben..dat is gewoon een lekker bandje

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Ik ga volgende week maar eens rondkijken maar wat het precies gaat worden weet ik nog (steeds)niet.
Ik had wel verwacht een aantal verschillende opties door te krijgen maar nu word het toch nog moeilijk.
Tot zover bedankt en ik laat natuurlijk wel even weten wat het geworden is.
Ik had wel verwacht een aantal verschillende opties door te krijgen maar nu word het toch nog moeilijk.
Tot zover bedankt en ik laat natuurlijk wel even weten wat het geworden is.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb er net vooraan 2 Goodyear Hydragrip 205/55/VR16 ondergestoken.
205 euro plaating en btw inbegrepen voor beide banden.
Lijken vrij goede banden en ook weinig rolgeluid.
De orignele eerste set heeft er 42.000 ondergelegen en waren aan vervanging toe. (kan je zien aanhet kleine stulpje in je langs profielen)
205 euro plaating en btw inbegrepen voor beide banden.
Lijken vrij goede banden en ook weinig rolgeluid.
De orignele eerste set heeft er 42.000 ondergelegen en waren aan vervanging toe. (kan je zien aanhet kleine stulpje in je langs profielen)
-
- 3rd Gear member
Jullie hebben allebei gelijk...
Door te harde band heb je meer wheelspin en dus meer slijtage.
Bij zachteband heb je minder wheelspin maar meer slijtage bij constante snelheid.
Voor de V70 2,4T zijn dit weekend 4 nieuwe banden besteld. Continental contisportcontact's. Veel grip en vooral goede levenduur. Met vorige setje 70.000km gereden. Met heel wat stoplichtsprintjes
Ze waren ook dan wel helemaal kapot en de Volvo monteur zei dat het gestoord was om nog maar 1km verder te rijden met deze band.
Door te harde band heb je meer wheelspin en dus meer slijtage.
Bij zachteband heb je minder wheelspin maar meer slijtage bij constante snelheid.
Voor de V70 2,4T zijn dit weekend 4 nieuwe banden besteld. Continental contisportcontact's. Veel grip en vooral goede levenduur. Met vorige setje 70.000km gereden. Met heel wat stoplichtsprintjes
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
AUW! dat pleit dus niet direct voor jou en je idee van veiligheid.bart schreef:Ze waren ook dan wel helemaal kapot en de Volvo monteur zei dat het gestoord was om nog maar 1km verder te rijden met deze band.