Bij mijn pas gekochte S40 ratelt er iets bij de motor. Wanneer ik hem stationair heb lopen is er niks aan de hand, pas wanneer ik rond de 2000 RPM kom hoor ik een aanwezig geratel dat linksachter de motor vandaan lijkt te komen.
Het geluid is er zowel bij stilstaan (en dan gas geven) als bij het rijden (al moet ik wel de ramen open zetten om het te horen). Wanneer ik rijdens dit geratel de koppeling induw is het direct weg.
Bij aflevering hebben ze de distributieriem (en spanrollen etc) vervangen.. Kan het hieraan liggen, of is het een ander, bekend probleem?
Ik heb helaas niet in staat om 'eventjes' terug te rijden naar de handelaar waar ik hem gekocht heb omdat dit een rit van een kleine 150 KM is. Vandaar dat ik de vraag hier even stel.
Alvast bedankt!
Edit: dianose is gesteld. Kijk hier voor laatste stand: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=569429#569429
Wastegateklep - Ratelen motor
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hoezo de drukgroep ?
- stefmen
- 3rd Gear member
Hmm.. Het geluid is er dus ook als de motor stationair loopt (en versnellingsbak in de vrij, dus koppeling wordt dan niet ingedrukt) en ik wat gas geef. Het geluid lijkt rond de 2000 RPM hoorbaar te worden en vooral bij het teruglopen van het toerental is het goed hoorbaar.
Als het dan nog steeds de drukgroep is, is dit makkelijk (kostbaar?) te vervangen/repareren? Het is echt een raar geluid en iedereen kijkt op als ik aan kom rijden. Wil geen fijne auto hebben die aanhoort alsof hij uit elkaar valt :razz:
Bedankt voor de reacties!
Als het dan nog steeds de drukgroep is, is dit makkelijk (kostbaar?) te vervangen/repareren? Het is echt een raar geluid en iedereen kijkt op als ik aan kom rijden. Wil geen fijne auto hebben die aanhoort alsof hij uit elkaar valt :razz:
Bedankt voor de reacties!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 1st Gear member
Kijk is of er een vrijlooppoeli op de dynamo zit herkenbaar aan een zwarte kunstof dop op de poeli. zo ja de multiriem los maken en de poeli met de hand draaien als hij beide kanten op de dynamo meeneemt is deze stuk en dat maakt dat geluid.
V40 1.9 D 1999
- stefmen
- 3rd Gear member
Waar bevind zich dit hitteschild? Ik ga woensdag even bij de dealer langs.. Kijken of die mij kunnen zeggen waar dit geluid vandaan komt..
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb er vorige week een binnen horen rijden.... V70. Zelfde geluid. Alle lagers er uit ;-(
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- stefmen
- 3rd Gear member
Ben benieuwd... Hoop dat het niks ernstigs is.. Anders ga ik toch mooi terug naar de handelaar.. Hij heeft hem mij weliswaar zonder garantie verkocht, maar als er zo'n grote gebreken zijn kan hij hier toch niet mee weg komen neem ik aan?
- stefmen
- 3rd Gear member
Ik ben zojuist even bij de Volvo dealer geweest (sorry voor de benamingen, maar ik heb daar allemaal vrij weinig verstand van
) en zij dachten dat het een soort flexibel stuk was tussen de voorpijp en het spruitstuk? (beugelpijp? kan dat?
). Hier zou waarschijnlijk iets van een scheur in zitten en dit veroorzaakt het geluid dat rond 1700 toeren even ratelt, maar voor de rest niet hoorbaar is. Om dit zeker te weten moesten ze dit stuk ertussen uit pakken, dan pas konden ze het zeker zeggen.
Totale reparatiekosten (mits het dit was) lagen rond de 300 euro (zeker!). Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen? Ik heb de auto gekocht zonder garantie, maar die kerel van het autobedrijf zei wel dat er in princiepe geen garantie op zat, maar dat hij verplicht was grote gebreken die 1 maand na de aankoop optraden te vergoeden (maar weet niet of dit leuke praat was of dat hij zich hier ook echt aan gaat houden).
Adviezen?

Totale reparatiekosten (mits het dit was) lagen rond de 300 euro (zeker!). Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen? Ik heb de auto gekocht zonder garantie, maar die kerel van het autobedrijf zei wel dat er in princiepe geen garantie op zat, maar dat hij verplicht was grote gebreken die 1 maand na de aankoop optraden te vergoeden (maar weet niet of dit leuke praat was of dat hij zich hier ook echt aan gaat houden).
Adviezen?

- stefmen
- 3rd Gear member
Kan het niet dit zijn?.. http://volvo40forum.nl/forum/index.php?topic=6174.0
- laheije
- 4th Gear member
Als jou verkoper er niets aan doet dan heb je gewoon pech.stefmen schreef:
Ik heb de auto gekocht zonder garantie, maar die kerel van het autobedrijf zei wel dat er in princiepe geen garantie op zat, maar dat hij verplicht was grote gebreken die 1 maand na de aankoop optraden te vergoeden (maar weet niet of dit leuke praat was of dat hij zich hier ook echt aan gaat houden).
Adviezen?
Die ratten weten precies hoe ze het moeten spelen dat je geen garantie krijgt. Waarschijnlijk heb je de auto bij een of ander tweede hands handelaar gekocht en niet bij een dealer, of heb ik het mis?
Ik weet er alles van want mij is hetzelfde gebeurt een reparatie van 1500 euro.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- stefmen
- 3rd Gear member
Hmm.. Dan is hij nog niet van me af! Eerst afwachten wat hij zegt (ga morgen met hem bellen). Ik heb het inderdaad bij een handelaar gekocht. De auto was wel volledig dealer onderhouden (ik ga morgen ook met die dealer bellen.. Kijken of ze misschien een notitie van dit euvel gemaakt hebben).
Jij zegt dat je hetzelfde gebeurt is.. Exact hetzelfde probleem zoals ik hierboven beschrijf? Wat was in jou geval de oplossing dan?
Jij zegt dat je hetzelfde gebeurt is.. Exact hetzelfde probleem zoals ik hierboven beschrijf? Wat was in jou geval de oplossing dan?
-
- 2nd Gear member
Als je het hard wilt spelen, moet je er in ieder geval voor zorgen dat je later kunt aantonen dat herstel hebt gevraagd en op welke datum.
Daarnaast zijn burgers vergaand beschermd door de wet voor dit soort zaken. Het zou mij niet verbazen als je gewoon recht hebt op herstel, zelfs als de auto zonder garantie is verkocht.
Daarnaast zijn burgers vergaand beschermd door de wet voor dit soort zaken. Het zou mij niet verbazen als je gewoon recht hebt op herstel, zelfs als de auto zonder garantie is verkocht.
- stefmen
- 3rd Gear member
Ja, dat zou me ook niks verbazen. Ik heb in ieder geval rechtsbijstand, maargoed.. Eerst morgen maar eens kijken wat hij zegt.
Ik heb (om weer even terug te komen op het probleem) 2 youtube filmpjes geplaatst van het geratel. Misschien komt iemand het nu bekend voor?
http://www.youtube.com/watch?v=Py7qv697Cus
http://www.youtube.com/watch?v=SGIT4kvnyOI
Ik heb (om weer even terug te komen op het probleem) 2 youtube filmpjes geplaatst van het geratel. Misschien komt iemand het nu bekend voor?
http://www.youtube.com/watch?v=Py7qv697Cus
http://www.youtube.com/watch?v=SGIT4kvnyOI
- laheije
- 4th Gear member
Nee niet hetzelfde probleem.stefmen schreef:Hmm.. Dan is hij nog niet van me af! Eerst afwachten wat hij zegt (ga morgen met hem bellen). Ik heb het inderdaad bij een handelaar gekocht. De auto was wel volledig dealer onderhouden (ik ga morgen ook met die dealer bellen.. Kijken of ze misschien een notitie van dit euvel gemaakt hebben).
Als ik je vertel hoe het bij mij gegaan is dan lach je mij zeker uit.
Diagnose laten stellen bij Volvo Kallen , iets met versleten kleppen.
Door een revisie bedrijf voor 1500 euro laten repareren incl. waterpomp en distributieriem.
Auto opgehaald en wat bleek, nog steeds dat geratel net of het een diesel is dus tikken.
Diagnose 2 een kantelzuiger en die produceert dat getik geluid.
Daar rij ik wel al 2 jaar mee en verder loopt de auto goed, alleen erger ik mij aan dat geluid.
Ik heb er niet nog eens 1500 euro voor over om hem te repareren, als ik daar mee klaar zou zijn dit weet je dus maar nooit.
Praat mij niet over rechtsbijstand daar heeft mijn buurman ook slechte ervaring mee gehad.
Huub
- stefmen
- 3rd Gear member
Ik heb Bij Volvo Kallen erna laten kijken en deze zeiden: het zal wel het hitteschild zijn of iets anders wat ergens tegenaan trilt. Niks om je zorgen over te maken, en in Heerlen (ben even de naam van die dealer kwijt) hebben ze me dat verhaal van hierboven verteld.
Ik ben benieuwd hoe de handelaar er op reageert morgen. Ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor de adviezen.
Ik ben benieuwd hoe de handelaar er op reageert morgen. Ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor de adviezen.
- laheije
- 4th Gear member
Het hoort inderdaad naar een geluid dat buiten de motor ontstaat, het zou best een dat schild kunnen zijn zo hoort het zich tenminste aan.
In ieder geval is er niets met de motor aan de hand naar mijn mening.
Je kan er toch zelf achter komen door iemand gas te laten geven en jij gaat onderzoeken onder de motorkap wat het is.
Huub
Je kan er toch zelf achter komen door iemand gas te laten geven en jij gaat onderzoeken onder de motorkap wat het is.
Huub
- stefmen
- 3rd Gear member
Ik ben helaas niet zo handig.. Ik weet wel ongeveer waar het vandaan komt, maar ik kan er niet echt bij.. Dingen loshalen aan zo'n motor ga ik niet doen. Als ik nu iets 'kapot' maak sta ik natuurlijk nergens meer wil ik nog kans maken op reparatie van het probleem. We shall see!laheije schreef:Het hoort inderdaad naar een geluid dat buiten de motor ontstaat, het zou best een dat schild kunnen zijn zo hoort het zich tenminste aan.
Huub