Parrot MKi9000
-
- Starter
Ik heb van de week een Parrot MKi9000 aangesloten op mijn HU603 uit 2004. Deze Parrot biedt bluetooth telefonie, een iPod aansluiting via kabel, usb en line-in aansluiting. Het kostte wat moeite een en ander netjes in te bouwen, maar ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de telefonie en iPod of iPhone aansluiting. Hij laadt de iPod (video) en iPhone 3G prima op en speelt in de laatste firmware versie(1.12) netjes de audio af, te bedienen via de iPod functie van de iPhone of iPod zelf. De iPhone koppelt keurig als ik in de auto stap en is dan meteen klaar om te gebruiken via een eenvoudige afstandsbediening. De oude firmware (fw) versie zorgde voor meer moeite met koppelen of de iPod functie (muziek) bedienen, maar dat is opgelost met fw1.12. Zorg als Mac gebruiker dat je de USB stick formateert onder Windows en via de Parrot tool de nieuwste versie van de fw erop zet.
- BillyBob
- 5th Gear member
Hi, Zo'n set interesseert me ook wel. Is de geluidskwaliteit beter dan wanneer je de ipod via de aux plug aansluit?
Heb je soms een fotootje?
Thanks
Heb je soms een fotootje?
Thanks

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
-
- Starter
Hoi, de geluidskwaliteit vind ik zeer goed. De Parrot set heeft een eigen versterker aan boord en gooit het geluid over de bestaande boxen. De standaard Volvo versterker (HU) kan dus uit blijven staan, terwijl je wel naar je iPod muziek luistert over de auto boxen. Hij herkent ook de iPhone sinds de laatste firmware en je kunt de muziek ook via de iPhone kiezen. De HU heeft bij mij geen AUX ingang, dus dat was geen optie om zo de iPhone of iPod aan te sluiten. Het andere voordeel is dat je zo ook meteen via bluetooth je telefoon over de boxen handsfree hebt aangesloten. Wat niet geweldig werkt is de stemherkenning voor wie je wilt bellen. Maar mbv de afstandsbediening kun je ook door je adressenboek bladeren en bellen.
Ik heb geen foto, aangezien je er niks van ziet. Het enige is een kleine afstandsbediening en de kabels voor USB, iPod en AUX, maar ook deze heb ik weggewerkt.
Ik heb geen foto, aangezien je er niks van ziet. Het enige is een kleine afstandsbediening en de kabels voor USB, iPod en AUX, maar ook deze heb ik weggewerkt.
-
- 3rd Gear member
Schalt de muziek dan wel over alle luidsprekers of enkel over de voorste (zoals allicht het geval als het een telefoongesprek is?)
-
- Starter
Hoi, de muziek gaat net zoals de telefoongesprekken over alle boxen. Een en ander hangt wel af van de HU versterker af die je hebt en de kabel. Ik heb een HU603 en bijpassende ISO2CAR kabel gekocht en dit werkt perfect. Er schijnen ook kabels te zijn voor de premium sound systemen met surround sound.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoezo hangt dat af van je versterker?
De Muteset komt NA je versterker als je die hebt, dus doet daar helemaal niets mee.
Geluid is op te poetsen door er weer (!) een versterker achter te stoppen.
Ofwel, alles wat vanuit je Parrot komt, gaat via een verterker naar je speakers.
Grt!
De Muteset komt NA je versterker als je die hebt, dus doet daar helemaal niets mee.
Geluid is op te poetsen door er weer (!) een versterker achter te stoppen.
Ofwel, alles wat vanuit je Parrot komt, gaat via een verterker naar je speakers.
Grt!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- Starter
Klopt, maar het hangt van je HU versterker af welke kabel je nodig hebt en of e.e.a. goed is aan te sluiten. Ik meen dat bij sommige HU versterkers en de bijpassende ISO2CAR kabel niet alle boxen worden aangestuurd.
Persoonlijk vind ik de versterker die in de Parrot zit prima. Ik kan mooi de muziek van de iPhone over alle boxen laten klinken en als er een telefoontje binnenkomt, dan gaat de muziek vanzelf op pauze en tegelijkertijd wordt de iPhone (3G) opgeladen.
Persoonlijk vind ik de versterker die in de Parrot zit prima. Ik kan mooi de muziek van de iPhone over alle boxen laten klinken en als er een telefoontje binnenkomt, dan gaat de muziek vanzelf op pauze en tegelijkertijd wordt de iPhone (3G) opgeladen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
?? niets hang van je versterker af hoor.
Eea hangt af van het feit OF je versterker hebt OF niet.
Welke van de 2 maakt echt niet uit.
Eea hangt af van het feit OF je versterker hebt OF niet.
Welke van de 2 maakt echt niet uit.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu