Volvo Car begint productie in China
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Deze zomer begint Volvo Cars auto’s te produceren in China. Topman Fredrik Arp van de Zweedse autoproducent, eigendom van het Amerikaanse Ford, liet maandag weten dat het model S40 in productie gaat bij Volvo’s Chinese partner Changan Ford in de plaats Chongqing.
De fabriek en de leveranciers in China zijn anders, maar de auto’s zullen van dezelfde kwaliteit zijn als de auto’s die in Europa worden gemaakt, aldus Volvo. De Zweedse autoproducent levert de technici die daarvoor moeten zorgen.
Productie ter plaatse is de sleutel om in China te kunnen concurreren. China hanteert invoerrechten van 25 procent, terwijl de grootste concurrenten al lokale productievestigingen hebben, aldus topman Arp. Volvo wil in een later stadium ook enkele andere modellen in China maken. De auto’s zijn niet bestemd voor export.
Volvo in China
- jeroen12
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07.01.2006 - 18:39
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
S60 2.4 Edition II 2006 V40 T3 2016
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De S40/V40 werden als sinds 1997 in Maleisie gebouwt voor de plaatselijke markt.
Volvo for life
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Net als bij de Landwind :?jeroen12 schreef:De fabriek en de leveranciers in China zijn anders, maar de auto’s zullen van dezelfde kwaliteit zijn als de auto’s die in Europa worden gemaakt, aldus Volvo.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de wielen zullen waarschijnlijk ook alle 4 aan de onderkant zitten.... :twisted:
Volvo for life
- jeroen12
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07.01.2006 - 18:39
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nog een aanvulling:
Volvo wil omzet in China verdubbelen
maandag 20 maart 2006 13:12
BEIJING (Dow Jones)--Automaker Volvo Car, een onderdeel van het Amerikaanse Ford, gaat deze zomer beginnen met de productie de S40 luxe sedan in China. Het bedrijf hoopt daarmee het doel van een verdubbeling van de omzet in China te realiseren.
Volvo wil dit jaar zo'n 9.000 tot 10.000 in China geproduceerde en geïmporteerde auto's verkopen. Dit zei general manager van Volvo Cars in China, Per Norinder, tegen Dow Jones Newswires.
Vorig jaar verkocht Volvo 4.786 auto's in China. Dat was een stijging van 84% ten opzichte van 2004, aldus informatie verstrekt door Volvo.
Naast de S40, verkoopt Volvo in China ook geïmporteerde modellen als de S80 en de XC 90, een sports utility vehicle (SUV).
Changan Ford Automobile, een 50/50 joint venture tussen Ford en staatsbedrijf Changan Automobile, gaat de S40-fabriek bouwen in Chongqing, in het zuidwesten van China, aldus Volvo Car.
De S40 moet gaan concurreren met een flink aantal luxe merken op de Chinese markt, met name met de BMW 3 serie en de Audi A4 van Volkswagen. Zowel de BMW 3 als de Audi A4 worden al geproduceerd in China.
Fredrik Arp, chief executive van Volvo Car, gaf aan dat meer details over de productie binnenkort zullen volgen. "Het enige dat ik nu kan zeggen is dat de prijs concurrerend zal zijn", zei Arp.
De Chinese luxe automarkt is door de groei van de Chinese economie snel gegroeid. Arp voorspelde dat de komende jaren de omzetgroei met meer dan 10% per jaar kan groeien.
Volvo Cars heeft zich in een rap tempo gestort op de opkomende markten zoals Rusland, Mexico, Zuid Afrika en verscheidene Oost-Europese landen, zei Arp. Het marktaandeel in West-Europa is volgens Arp vorig jaar licht gedaald.
In de VS, Volvo's grootste verkoopmarkt, zag het concern de omzet met 11,2% dalen naar de verkoop van 123.575 auto's.
Chief executive Arp zei dat het bedrijf "bedachtzaam" de prijzen heeft verlaagd en wilde niet meegaan in de "zeer dure" prijzenoorlog in de VS in de tweede helft van 2005.
"Het doel is om er voor te zorgen dat Volvo een 'premium brand' blijft", zei Arp. Volgens hem zal de omzet in de VS na de lancering van een aantal modellen in de tweede helft van het jaar aantrekken, al weigerde Arp een omzetvoorspeling af te geven.
Volvo wil wereldwijd zeven nieuwe modellen naar de markt brengen tussen 2006 en 2009. Dat is inclusief de C30, "een kleine auto voor de jonge koper", aldus Arp.
Copyright (c) 2006 Dow Jones & Company, Inc.
Volvo wil omzet in China verdubbelen
maandag 20 maart 2006 13:12
BEIJING (Dow Jones)--Automaker Volvo Car, een onderdeel van het Amerikaanse Ford, gaat deze zomer beginnen met de productie de S40 luxe sedan in China. Het bedrijf hoopt daarmee het doel van een verdubbeling van de omzet in China te realiseren.
Volvo wil dit jaar zo'n 9.000 tot 10.000 in China geproduceerde en geïmporteerde auto's verkopen. Dit zei general manager van Volvo Cars in China, Per Norinder, tegen Dow Jones Newswires.
Vorig jaar verkocht Volvo 4.786 auto's in China. Dat was een stijging van 84% ten opzichte van 2004, aldus informatie verstrekt door Volvo.
Naast de S40, verkoopt Volvo in China ook geïmporteerde modellen als de S80 en de XC 90, een sports utility vehicle (SUV).
Changan Ford Automobile, een 50/50 joint venture tussen Ford en staatsbedrijf Changan Automobile, gaat de S40-fabriek bouwen in Chongqing, in het zuidwesten van China, aldus Volvo Car.
De S40 moet gaan concurreren met een flink aantal luxe merken op de Chinese markt, met name met de BMW 3 serie en de Audi A4 van Volkswagen. Zowel de BMW 3 als de Audi A4 worden al geproduceerd in China.
Fredrik Arp, chief executive van Volvo Car, gaf aan dat meer details over de productie binnenkort zullen volgen. "Het enige dat ik nu kan zeggen is dat de prijs concurrerend zal zijn", zei Arp.
De Chinese luxe automarkt is door de groei van de Chinese economie snel gegroeid. Arp voorspelde dat de komende jaren de omzetgroei met meer dan 10% per jaar kan groeien.
Volvo Cars heeft zich in een rap tempo gestort op de opkomende markten zoals Rusland, Mexico, Zuid Afrika en verscheidene Oost-Europese landen, zei Arp. Het marktaandeel in West-Europa is volgens Arp vorig jaar licht gedaald.
In de VS, Volvo's grootste verkoopmarkt, zag het concern de omzet met 11,2% dalen naar de verkoop van 123.575 auto's.
Chief executive Arp zei dat het bedrijf "bedachtzaam" de prijzen heeft verlaagd en wilde niet meegaan in de "zeer dure" prijzenoorlog in de VS in de tweede helft van 2005.
"Het doel is om er voor te zorgen dat Volvo een 'premium brand' blijft", zei Arp. Volgens hem zal de omzet in de VS na de lancering van een aantal modellen in de tweede helft van het jaar aantrekken, al weigerde Arp een omzetvoorspeling af te geven.
Volvo wil wereldwijd zeven nieuwe modellen naar de markt brengen tussen 2006 en 2009. Dat is inclusief de C30, "een kleine auto voor de jonge koper", aldus Arp.
Copyright (c) 2006 Dow Jones & Company, Inc.
S60 2.4 Edition II 2006 V40 T3 2016
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Ik hou mijn hart vast.... Heb zelf mogen ervaringen wat de kwaliteit en afwerking is van de diverse Chinese merken (er zitten merken bij die wij niet kennen en waarvan we de naam niet eens uit kunnen spreken). Zo wordt de bij ons als VW Santana bekend in China ook gemaakt onder een eigen naam. Man o man wat een wanproduct is dat.....