Het kunststoffen deel in je voorbumper is bij een XC70 (van modeljaar 2005 en verder zoals bij de afgebeelde) een integraal deel van je voorbumper, ergo, ze bestaan niet zonder.
Zie ze wel eens in kleur van de bumper of carosserie gespoten, het enige dat daar aan te doen is is terug overspuiten naar zilver.
Onze is van 11/2002, MJ 2003. Zoals je ziet lijkt het één geheel, kunstof donkerblauw. Is dit dezelfde bumper als MJ 2005? Of is die anders? Zou je bij deze bumper dat stuk ook zilver kunnen spuiten? Achter heeft ie wel zo'n zilveren stuk.
XC70 D5 Geartronic MJ 2003, BMW 525D MJ 2008, Porsche 911 Carrera 3.0 MJ 1977
@jeroen cc, je plaatst iedere keer het nieuwe model waarbij de kunststoffen skidplates een integraal deel vormden van de bumpers, als ik het juist heb staat er toch geen foto van de XC70 in kwestie bij?
Op de oudere XC70's waren de skidplates van aluminium en geschroefd, eigenaardig dat er bij jou wel eentje achter en geen eentje voor zit, die voor zat er doorgaans af fabriek op, die achter kon alleen achteraf gemonteerd worden (tenzij het een Ocean Race was, dan was hij std) mogelijk schade gehad?
VAnaf MY05 is het ook geen aluminium meer. Maar gewoon zilver gespoten kunstof.
Als jij dat aan de achterkant van jouw auto hebt heb je een MY05 (of nieuwere) achterbumper en heb je waarschijnlijk zoals Bart zegt schade gehad...
Ok, snap het het. Bij mijn auto (11/2002, MJ 2003, import uit Belgie. Zie foto's in mijn album):
- Achterop een geschroefd alu stuk (skidplate)
- Voorop niks
Schade gehad? Geen idee, misschien. Volgens verkoper, tevens vriend van mij niet, maar kan best, komt van eerste eigenaar, dealer onderhouden in Brussel. Dealer bellen? Alleen mijn frans is niet zo goed....Een bumper kan nog wel eens sneuvelen. Zou ik eens uit kunnen/moeten zoeken. Misschien dat ik hem eens door een Volvo dealer helemaal laat checken, kan nooit kwaad.
Maar ... als voor er eigenlijk standaard op hoort te zitten, zou ik achteraf dat alu stuk voorop zelf erop kunnen schroeven? Is dat los te bestellen?
Anders evt. autorima?
XC70 D5 Geartronic MJ 2003, BMW 525D MJ 2008, Porsche 911 Carrera 3.0 MJ 1977
jeroen cc70 schreef:in Brussel. Dealer bellen? Alleen mijn frans is niet zo goed...
Als deze dealer echt ín Brussel zit (Brussels hoofdstedelijk gewest) moet deze meneer jou gewoon in het Nederlands te woord staan. De praktijk echter...
Zal wel achter zo'n skidplate aan gaan, vind dat het er wel op hoort en mooier maakt. Moet wel zeggen dat de losse alu stukken ook wat stoerder lijken dan de gespoten stukken op MJ 2005,of ga ik nu wel erg ver...