Relais CV

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
mitsupiet
1st Gear member

Hallo; ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 440 turbo.
Alleen de CV doet het niet. 1 keer heel even werkte alles weer, maar sindsdien is hij dood :x .
Wie kan mij vertellen waar het CV relais van mijn turbo uit 1992 zit. Ik heb het niet kunnen vinden dmv de zoekfunctie. Men heeft het steeds over achter de kap van de motorkap handel, maar daar zit niets.
Ik vermoed dat de cv het niet doet omdat deze niet goed werkt.
Of zijn er andere suggesties.
Vast bedankt.
:P
Trucker
6th Gear member
Contacteer:

Hoi
Zet er misschien een kabel breuk in de kabel die naar het portier gaat
Ik heb dat ook al eens gehad bij een peugeot 106.
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Igoriaan
4th Gear member

Hij zit wel degelijk daar onder die kap. Je moet even wat verder zoeken. Het is een groot zwart blok van ongeveer 2 x 2 x 3,5 cm. Je moet dus wel even die kap achter de hendel losschroeven (hendeltje eraf trekken en schroefje losdraaien) en ook voor het gemak de kap boven je benen loshalen. Dan vind je hem vanzelf in dat isolatiemateriaal zitten. Beetje links aanhouden.

Je kunt dan proberen er een nieuw relais in te klikken. Werkt dat niet, even alles doormeten, kun je ook makkelijk doen bij de draden die bij het relais uitkomen. En ik neem aan dat je je zekeringen ook gewoon hebt gecontroleerd.
- Igor...

S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
mitsupiet
1st Gear member

Igoriaan schreef:Hij zit wel degelijk daar onder die kap. Je moet even wat verder zoeken. Het is een groot zwart blok van ongeveer 2 x 2 x 3,5 cm. Je moet dus wel even die kap achter de hendel losschroeven (hendeltje eraf trekken en schroefje losdraaien) en ook voor het gemak de kap boven je benen loshalen. Dan vind je hem vanzelf in dat isolatiemateriaal zitten. Beetje links aanhouden.

Je kunt dan proberen er een nieuw relais in te klikken. Werkt dat niet, even alles doormeten, kun je ook makkelijk doen bij de draden die bij het relais uitkomen. En ik neem aan dat je je zekeringen ook gewoon hebt gecontroleerd.
Bedankt voor het antwoord. Ik dacht toch echt goed gekeken te hebben, maar dan moet ik het nog maar eens doen. Ik heb wel een aantal relais gevonden die zeg maar achter de kap zaten boven je voeten. Is het misschien een van deze? Of hoe kan ik de relais eigenlijk herkennen? :?
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”