(kan natuurlijk omdat de 3.2 vervallen is)
Vreemd: topsnelheid zou nu nog maar 210 kmh zijn?
Dus: kunnen de eigenaren van een getemde versie deze nu laten opwaarderen bij Volvo (uiteraard zonder Vmax 210kmh

Type nummers:
oud: B5254T6
nieuw: B5254T10
het gratis omruilen voor een hele nieuwe V70 zou inderdaad ook erg "klantvriendelijk" zijn, zou als ik jou was toch mijn verwachtingspatroon over wat je van een leverancier qua klantvriendelijkheid verwachten mag eens gaan bijstellen.Johann schreef:Is allemaal een pot nat maar vergeet het maar dat Volvo de 200PK versies gaat opwaarderen. Zo klantvriendelijk zijn ze echt niet
die V50 T5 heeft nooit 200pk gehad, de eersten hadden reeds 220pkrobbierobbie schreef:Waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal als bij de V50 T5. Had eerst 200pk, later 230. Door kleine veranderingen door de jaren heen is het vermogen omhoog gegaan welke niet keer op keer is gemeld/gemeten. Nu zie je het resultaat van alle veranderingen in 1x in het vermogen terug.
Wie heeft het over een nieuwe V70? Gaat alleen om een stukje software..bart simpson schreef:het gratis omruilen voor een hele nieuwe V70 zou inderdaad ook erg "klantvriendelijk" zijn, zou als ik jou was toch mijn verwachtingspatroon over wat je van een leverancier qua klantvriendelijkheid verwachten mag eens gaan bijstellen.Johann schreef:Is allemaal een pot nat maar vergeet het maar dat Volvo de 200PK versies gaat opwaarderen. Zo klantvriendelijk zijn ze echt niet
Erg weinig is gratis, dus een vergoeding voor de upgrade zou ik niet eens erg vinden. Zeker niet omdat de fabrieksgarantie dan zou blijven gelden.bart simpson schreef:En als Volvo dat dan niet zomaar weggeeft benadrukt dat hun klantonvriendelijkheid? eigenaardig idee heb jij over wat wel of niet klantvriendelijk is
De oudere 2.5T heeft 210 pk, (B5254T2),... ik vond het al heel vreemd dat de nieuwere motor met dezelfde typeaanduiding minder pk's had. Misschien is er iets aan het koppel gewijzigd (320Nm voor de B5254T2) bij de 2009 variant?Alchemist schreef:Volgens de Volvo site heeft de V70 MY2010 niet langer de getemde 2.5T van 200PK aan boord, maar gewoon 231PK.
(kan natuurlijk omdat de 3.2 vervallen is)
Vreemd: topsnelheid zou nu nog maar 210 kmh zijn?
Dus: kunnen de eigenaren van een getemde versie deze nu laten opwaarderen bij Volvo (uiteraard zonder Vmax 210kmh)? Of zijn er harwareveranderingen?
Type nummers:
oud: B5254T6
nieuw: B5254T10
Wat voor verschillen zijn er dan nog meer? Een 2.5t die eerst 210pk heeft, later weer 200 en nu weer 230. Kan mij niet voorstellen dat er iets anders dan het motormanagement systeem wordt aangepast, net als de tuners doen. Voordeel is natuurlijk wanneer je dat via de dealer kunt laten doen voor een kleine vergoeding (lees: minder dan bij tuners) je ook geen problemen krijgt met garantie en dus ook niet met bijv. een leasemaatschappij. En de motor is milieuvriendelijker (lager verbruik). Zou dus inderdaad klantvriendelijk zijn. En als je als Volvo momenteel iets wil is het je klanten goed bedienen want die klanten geven je ook toekomst!bart simpson schreef:Het verschil is ook veel meer dan alleen software, een m.y. 2009 kan dus niet 1 op 1 een m.y. 2010 worden
Haal je weer iets aan waar helemaal niet over gesproken is...bart simpson schreef:En als Volvo dat dan niet zomaar weggeeft benadrukt dat hun klantonvriendelijkheid? eigenaardig idee heb jij over wat wel of niet klantvriendelijk is
Milieu is een van de punten waarop Volvo tuning probeert tegen te houden bij de dealers: Volvo's garantie aan de Staat op maximale uitstoot zou niet meer gehaald worden door tuning = boete voor Volvo welke doorberekend wordt aan de klant...Rene68 schreef:....Milieuaspect is belangrijk voor Volvo....het hebben van meer vermogen trekt mij het meeste en een lager verbruik is ook mooi meegenomen natuurlijk.......
@Bart: juist om die wettelijke aansprakelijkheid....
Niet gezien en ook geen idee wat dat inhoudt (beweegt het leer dan nog?Mart07 schreef:enne ook gezien:
Stuur en middenconsole als s80, "dynamic leather"...Tjonge jonge dan mag je "oude 2.5 T toch wel een upgrade...