Contactslot C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
shadowsman5
2nd Gear member

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik af en toe problemen met mn contactslot van mijn c70, enkele keren als ik de sleutel draai om de starten lijkt het alsof de sleutel gewoon doordraait zonder tussenstanden zeg maar en dan start ie ook niet. Pas wanneer ik de sleutel eruit haal en een weer probeer paar keer dan start ie wel weer. Weet iemand hoe dit komt of iemand ooit meegemaakt?
rogerv701998
1st Gear member

Ik ga er van uit dat het contactslot van de C70 gelijk is aan het slot van de V70. Bij mijn auto (V70 2.5 10V AT 1998 142.000 km) kan ik ook de sleutel volledig ronddraaien zonder dat de auto start, meestal als het stuur in het stuurslot zit. Even bewegen met het stuur en ik kan de auto starten. Ik heb op verschillende plekken (Volvo dealer, Volvo850forum) navraag gedaan. Conclusie: slot defect. Nieuw bij de dealer incl. inbouwen ong. 370 euro. Hierbij kan ik dan wel dezelfde sleutel blijven gebruiken.
den dicken
Starter

Hallo

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad met mijn s70.
Heb hm naar de garage gebracht, daar hebben ze het contact slot huis vervangen. kost wat maar dat is het probleem wel over

mvg ivo
GerbenBokma
1st Gear member

Hallo,

Bij mijn S80 2.5D 1999 draait het slot al 5 jaar rond bij bepaalde standen van het stuur. Ben ik aan gewend geraakt. Gewoon even wat aan het stuur bewegen. Komt volgens de garage door zware sleutelbossen, volgens mij echter gewoon een zwakke constructie. In 2003 weigerde het contactslot te starten, contact stand zelf werkte nog wel. Prijs bij de garage ongeveer 600 euro...
Demonteren is lastig, daar het huis van het contactslot vastzit met speciale bouten. Deze zijn met een dremel-tool wel door te slijpen. Zorg wel voor een deken voor het opvangen van het slijpsel! Op de werkbank kan dan de cilinder worden gedemonteerd. De sleutel in het slot steken en op de contact-stand draaien. Vervolgens kan de cilinder (MET SLEUTEL) er uit het huis worden gedrukt door druk op de as uit te oefenen, de as die ook de schakelaar bedient. De sleutel ALTIJD in de cilinder laten zitten, anders ben je lost! Bij mij was een aluminium palletje enigszins ingesleten, waardoor de schakelaar niet meer de start stand bereikte. Ik heb een spijker met dezelfde dikte gezocht, en deze op de juiste lengte gezaagd en gevijld. Daarna slot weer in elkaar gezet en het huis met gewone bouten weer vastgezet. Ongeveer 4 uur werk. Toen stond de S80 op ongeveer 160.000 km, nu op 403.000 km, met nog steeds het zelfde gerepareerde contactslot!

Mvg Gerben
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”