Remschijven 940 automaat

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Neen.
Ongeventileerd en geventileerd, dikte ABS afhankelijk.
Voorzijde: Zonder ABS 22mm geventileerd, met ABS 26mm geventileerd, turbo of niet, maakt geen verschil.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
HSGHOR
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 15.08.2007 - 09:55
Locatie: Zwolle

Het kruipen van de automaat ervaar ik juist als erg prettig. Vanuit stilstand bij een verkeerslicht laat je gewoon het rempedaal los en begint de 940 al te glijden. Er zit niets anders op dan nieuwe schijven en blokken te plaatsen en de klauwen eens goed onder handen te nemen. Overigens, de schijven worden Brembo's. Is er nog een mogelijkheid dat er 'goedkope' remblokken gebruikt zijn die teveel warmte produceren????

Groeten, Eric.
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

Als alles goed in orde is en de remklauwen goed terugkomen na het remmen, dan slijten de remblokken nauwelijks harder dan bij een schakelauto. Ook kan je bij stoplichten gewoon de voet op de rem houden om kruipen te voorkomen. Daar zullen de remschijven nauwelijks van krom trekken. Met de door Volvo geleverde schijven heb ik al jaren nergens last van en de huidige schijven zitten er al weer 90.000 km. op.
En kruipen is echt een eigenschap van alle automaten. Ik rij zakelijk een nieuwe MB E200 CDI ook een automaat en die kruipt ook. Mercedes heeft daar echter een oplossing voor gevonden. Door bij stilstand wat extra druk op het rempedaal te geven drukt hij de rem electronisch in en die remdruk lost automatisch bij gasgeven.
Heel handig voor een snelle reactie bij stoplichten, je hoeft immers niet eerst je voet van het rempedaal naar het gaspedaal te bewegen.
knorrepot
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
Locatie: Zaandam

voor je het weet staat het licht natuurlijk alweer op oranje ;)
Ben
gj940
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.09.2008 - 16:01

Gelukkig kun je je rem ook met de linkervoet vasthouden voor een snelle reactie bij het stoplicht 8)
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

Je kan zelfs 2 seconden eerder ( vol ) gas geven en dan pas de rem los laten, ben je nog sneller, maar dat is geen rijstijl á la Volvo.

Veel automaatrijders zijn echter niet gewend hun linkervoet te gebruiken voor het rempedaal en als je het niet gewend bent niet doen ( geen remgevoel in de linkervoet )
knorrepot
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
Locatie: Zaandam

is bij stilstaan bij het stoplicht best te doen. Heb jij een tijdschema van de groene lichten in Breda of houd je je rem nog twee seconden ingetrapt nadat ie op groen is gesprongen?
Ben
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

gj940 schreef:Gelukkig kun je je rem ook met de linkervoet vasthouden voor een snelle reactie bij het stoplicht 8)

Links remmen, rechts gassen. Tis even wennen maar daarna weet je niet beter.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”