Deze ontstaat bij 110 km/h als diepe brom, en is vanaf circa 120 km/h voelbaar. Aan de rechterkant van de auto is hij duidelijker voelbaar, in het stuur niet. Het 'voelt' echter alsof de trilling van rechtsvoor komt (waarom dat zo voelt: geen idee). Bij 150 is de trilling het duidelijkst voelbaar.
Bij sommige soorten asfalt is het beter voelbaar. Ook bij sterk remmen/accelereren lijkt het tijdelijk(!!!) erger te worden...
Nu ben ik vandaag eens met mijn handen door de profielrichels van de band gegaan om te zoeken naar evt. flat spots of andere rare afwijkingen/asymmetrisch slijten van de band, en wat schetst mijn verbazing: een dikke prop steekt licht uit bij één van de richels. Zo'n zelfde prop die ze ook gebruiken om lekke banden te plakken.
Ik heb er wat foto's van gemaakt met mijn telefoon:
1. Close-up. Je ziet dat het een vrij grote prop is. Op deze foto lijkt hij niet uit te steken, maar dat doet hij wel (hij steekt aan de onderkant van de foto iets uit de profielrichel, als je goed kijkt zie je dat hij iets eroverheen 'hangt').

2. Op deze onscherpe foto zie je dat hij uitsteekt. In het midden van de foto zie je een controlestrip (om aan te geven dat het profiel bijna op is, maargoed, ik kan nog wel even)... en een stuk verder onderaan zie je de prop, welke een heel klein stukje uitsteekt (minder dan een millimeter denk ik)

Iemand een idee of ik gelijk kan hebben? Vooral het feit dat het trillen tijdelijk erger wordt bij accelereren kan (denk ik) betekenen dat de prop verder uitzet door de hitte waardoor het tijdelijk erger wordt totdat hij weer afkoelt...
Hoor graag jullie reacties!