Kunststof kap voor koplampglas

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Frumpy
5th Gear member

Door rotzooi dat van vrachtwagens afvalt, is bij mijn S80 al voor de 2e keer binnen 1 1/2 maand het rechter koplampglas gesneuveld.

Even afgezien van het feit dat het zwaar kl*te is, zoek ik naar een oplossing om dit te voorkomen.

Bij de dealer werd mij verteld, dat er voor de S40 / S60 / S80 van die kunststof voorzetglazen geleverd kunnen worden.
Ik heb de foto's gezien, maar kan mij er weinig bij voorstellen hoe dat in het echt eruitziet.

Wie van jullie heeft dit op zijn auto gemonteerd, en hoe ziet dat eruit? Kan dat ook in combinatie met koplampwissers gemonteerd worden?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik ken het alleen van de S/V40 serie, het is perspex en kan NIET icm koplampwissers.
RoberT2.0
2nd Gear member

bart simpson schreef:Ik ken het alleen van de S/V40 serie, het is perspex en kan NIET icm koplampwissers.
Volvo raad het af icm met wis was installatie ivm krassen op het perspexnhet kan dus wel.
Live begins at 8.000 rpm....maar een Turbo is ook leuk!!!
IkeV70
5th Gear member

(2x in anderhalve maand? Ik heb dat in 16 jaar nog nooit meegemaakt)

Moest je steeds een nieuwe koplampunit kopen of kunnen ze het glas van de bestaande unit vervangen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Frumpy
5th Gear member

@bart simpson en RoberT2.0
Bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan de krassen op het perspex maar op de koop toe neem, en toch die kapjes ervoor zet. Is altijd nog beter dan een abonnement op nieuwe koplampglazen.

IkeV70 schreef:
Ik heb dat in 16 jaar nog nooit meegemaakt.
Moest je steeds een nieuwe koplampunit kopen of kunnen ze het glas van de bestaande unit vervangen?
Ik heb het in de ruim 20 jaar dat ik autorijd ook nog nooit meegemaakt. Gelukkig hoef je niet steeds de hele unit te vernieuwen, maar alleen het glas. Kost echter voor een stuk glas wel een bom duiten, vind ik.

Jammer dat Volvo bij de S80 niet net als bij de V70 het glas uit kunststof heeft gemaakt.

Nou ja, ik hoop maar dat ik nu wat langer zal genieten van het nieuwe glas. Al heb ik er weinig vertrouwen in, met het oog op wat er tijdens een ritje ook alles op mijn voorruit terecht komt. En dan ben ik echt geen notoire bumperklever.
menjo
7th Gear member

De vrachtwagenchauffeur moet dit vergoeden, maar daar heb je nu vast niets meer aan.
Frumpy
5th Gear member

Menjo schreef:
De vrachtwagenchauffeur moet dit vergoeden,

In theorie wel, maar de praktijk is anders.
Zal ik je even schetsen hoe zo een discussie met de dader zal gaan, als ik hem al tot stoppen krijg, of via reclame en kenteken kan achterhalen?

Ik: Mijnheer, er zijn stukken steen van uw vrachtwagen afgevallen, die tegen mijn koplamp gevlogen zijn, en daardoor stuk is gegaan.

Vrachtwagen:
Nou, dat kan nooit van mijn vrachtwagen zijn, hoe weet u dat zo zeker?

Ik: Nou, omdat ik het zag gebeuren, en mijn medepassagier ook.

Vrachtwagen:
Bewijs maar, dat kan iedereen wel zeggen.

En dan? Via de politie aangifte doen? Waarmee?
Dan loop je het risico dat je maanden in de weer bent, om je verhaal te halen voor dat rotte koplampglas. En er uiteindelijk nog niets mee opschiet, omdat niets kunt bewijzen.
menjo
7th Gear member

Ja uiteraard...
Ludo
6th Gear member

er bestaat ook nog een zachte kunststof/vinyl tape bescherming.
zie http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx? ... RootID=629
Frumpy
5th Gear member

Ludo, bedankt voor de goede tip. Ik zal eens onderzoeken of dat eventueel ook in Nederland te verkrijgen is, en hoe dat er in de praktijk uitziet. Via Internet en foto's vind ik het moeilijk om te beoordelen.

Ben eigenlijk ook wel een beetje verbaasd, dat ik schijnbaar de enige op dit Forum ben met dit probleem.
Er zijn toch nog meer S80 rijders?
s80 1999
4th Gear member

is gewoon puur pech man wat je heb.
ik had het met de voor ruit.
had de auto een week, en wou ff een dagje cruisen, resultaat 1 mooie ster in me voor ruit.

maar dat is altijd nog beter dan een voor ruit is je ster.
Frumpy
5th Gear member

maar dat is altijd nog beter dan een voorruit in je ster.

:lol:
Geef mijn portie maar aan Fikkie, of aan Gerard Joling!
GEELEE 850
2nd Gear member

beter een ster in je ruit dan een ster op je grill!! :P
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
The Driver
2nd Gear member

Gewoon een kwestie van geluk of pech hebben.
Ik heb ook een periode gehad, dat ik 2 x per jaar links of rechts een nieuw koplampglas nodig had, op dit moment klop ik het af, het gaat nog goed, maar de voorruit heeft ook al de nodige sterren en butsen dus wie weet.
Te vermijden vrachtauto's : Stenen-transporteurs en geprefabiceerde betonelementen-vervoerders.
Frumpy
5th Gear member

En een Europees inhaalverbod op alle wegen voor vrachtwagens.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”