De "standaard" versterker in een V50 schijnt ergens links achterin de kofferbak verborgen te zijn. Ik wil deze graag upgraden naar een Pioneer, Harman/Kardon of JBL versterker. Niet over de top, maar bijv. 4 x 75 watt lijkt me meer dan prima.
Wat past er in de ruimte waar de standaard versterker zit, of ben je gebonden aan producten van Volvo zelf i.v.m. afmeting of vormgeving? Heeft er misschien iemand een afbeelding/foto van de positie waar Volvo de versterker verstopt heeft in de V50 en hoe het er daar uit ziet.
Mocht een fanatieke knutselaar een Jip & Janneke handleiding hebben voor dit klusje, dan houd ik me aanbevolen ....
Upgrade versterker V50 MY2009
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Afmetingen en vormgeving zal niet het probleem zijn, ruimte zat in de koffer. Maar ik wens je heel veel succes om een aftermarket versterker te vinden die MOST begrijpt...
Mocht je het nog niet weten: alle audiocommunicatie verloopt via een glasvezelnetwerk. Je cd-speler voorin, de bediening voorin, de antenneversterker achterin, alles is met de versteker verbonden via dat MOST netwerk...
Als je echter een basisuitvoering hebt qua geluid zit de versterker gewoon ingebouwd vooraan in de cd speler zelf, maar ook die communiceert via MOST...
Wat je misschien wel kan doen is een versterker met speaker level input nemen en die achter de Volvo versterker speaker output hangen... Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is of al gedaan is...
Mocht je het nog niet weten: alle audiocommunicatie verloopt via een glasvezelnetwerk. Je cd-speler voorin, de bediening voorin, de antenneversterker achterin, alles is met de versteker verbonden via dat MOST netwerk...
Als je echter een basisuitvoering hebt qua geluid zit de versterker gewoon ingebouwd vooraan in de cd speler zelf, maar ook die communiceert via MOST...
Wat je misschien wel kan doen is een versterker met speaker level input nemen en die achter de Volvo versterker speaker output hangen... Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is of al gedaan is...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Paul
- Geartronic member
Nee, helaas geen uitbreidingen mogelijk.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Chemzy
- 4th Gear member
Even dit topic oprapen. Moest je de 'Base' of 'Performance' Audio hebben ('t is twee keer hetzelfde maar in een ander land) en je wil upgraden, lees dan even de eerste posts van m'n draadje in 'Foto's van mijn Volvo' door. Om maar te bewijzen: er kan wel degelijk iets, maar je moet een freak zijn...diMarco schreef:Dus als ik morgen naar een Car-Audio centre rijd, dan kunnen zij helemaal niets met een V50 ?? ....Paul schreef:Nee, helaas geen uitbreidingen mogelijk.
Maar als je de 'High Performance' hebt, weet ik het toch ook niet direct
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08